کد خبر 450580
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

مقامات بلندپایه عربستان اعلام کردند شرط ریاض برای دست کشیدن از حمایت معارضان سوریه عقب نشینی ایران و حزب الله از این کشور است.

به گزارش مشرق، روزنامه الحیات عربستان نوشت: منابع سعودی بلندپایه عربستانی به این روزنامه گفتند که عربستان شرط اول خود برای حل بحران سوریه را عقب نشینی ایران و حزب الله از سوریه در مقابل دست کشیدن ریاض از حمایت معارضان اعلام کرده است.

این منابع گفتند: مسئولان سعودی در هفتم ماه ژوئیه گذشته میزبان سرتیپ علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه بودند که "دیدار معجزه آسا" نامیده شده است. یعنی این دیدار بعد از گذشت 20 روز از دیداری صورت گرفت که بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی در شهر سن پتربورگ روسیه برگزار شد.

روزنامه الحیات، به نقل از منابع خود نوشت: عربستان سرنوشت بشار اسد را به روند سیاسی در سوریه مرتبط دانسته است و شرط اول آن را خروج ایران  و حزب الله (از سوریه) در مقابل توقف حمایت از مخالفان اعلام کرده است تا اینکه راه حل  سوری – سوری محقق شود؛ امری که زمینه ساز اجرای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی زیر نظارت سازمان ملل می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بیسواط ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    یک بار در الانبار جواب عقب نشینی حشد الشعبی رو گرفتن عراقی ها حالا نوبت حیله های کثیف سعودی برای سوریه هستش
  • علی1080 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    برو ملختو بخور صورت
  • حسنخاني ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    اين عربستانيهاي الاغ هم شرط دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس