کد خبر 450814
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد در صورت پیروزی در این انتخابات، توافق هسته ای با ایران را لغو خواهد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری دیلی سیگنال، «تد کروز» سناتور تندرو جمهوریخواه در جمع شماری از فعالان این حزب به تشریح اقداماتش در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پرداخت. کروز گفت ۵ اقدام را در نخستین روز ورودش به کاخ سفید انجام خواهد داد.

وی گفت در نخستین گام هر اقدام غیرقانونی را که «باراک اوباما» مرتکب شده از جمله قانون عفو عمومی، ملغی می کند. کروز مدعی شد کار دیگرش در نخستین روز ریاست جمهوری، پایان دادن به توافق هسته ای با ایران است. وی از انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس به عنوان اقدام دیگرش نام برد.

وی با اشاره به انجام اصلاحات در سسیتم قضایی آمریکا به عنوان دیگر اولویتش در کاخ سفید، مدعی شد توافق هسته ای با ایران فاجعه بار بوده و لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران، به این کشور فرصت بیشتر برای حمایت از گروه های تروریستی را می دهد.

پیش از این «ریک پری» دیگر نامزد تندرو جمهوریخواه مدعی شده بود در صورت رئیس جمهور شدن اولین کارش پاره کردن توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران خواهد بود.

فرماندار پیشین تگزاس هفته گذشته طی مصاحبه ای گفت: پاره کردن توافق با ایران بزرگترین چالشی است که معتقدم ما در این کشور با آن روبرو هستیم. وی افزود: البته ایمن کردن مرزها با مکزیک هم به طور قابل توجهی مهم است و این دو موضوع در یک روز روی خواهند داد.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • امید رحیمی ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    به گور پدرش
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    به این میگن کفایت دولت روحانی - نه اینکه حرفی از هلوکاست بزنی تا دنیا علیه ایران متحد شوند و فایده ای هم برای ایران نداشته باشد - فرق است بین مدیر و نامدیر
  • علوی ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    این مانور ها هزینه شکست مذاکرات و یا تخلف طرفین از مفاد ان را بالا برده . در حد درگیری نظام و یا بمباران از الان دارند با این کارها ذهن مردم دنیا را اماده می کنند مراقب باشید . امریکا قطعا و یقینا تا ترس نداشته باشد به تعهدات خودش عمل نمی کند . باید سعی کرد انچرا که امریکا را به پای میز مذاکره کشاند را حفظ و توسعه داد . موشک . بسیج . صنایع نظامی . ذخیره ارزی و وحدت و همزبانی ملی بسیار مهم است .
  • با نام ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    ما کیا رفتیم مذاکره؟ با یه مشت خوک و سگ و گربه که خوی وحشیگریشون دنیارو به جهنم تبدیل کرده
  • ایران آباد ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    پاره کردن قطعنامه مورد توافق با ایران شگون ندارد اگریک وقت چنین تصمیمی دارند به سرنوشت صدام فکر کنند
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    خدا رو شکر.مذاکره بهم بخوره.ما هم غنی سازی 100 درصد میکنیم و بمب اتم درست می کنیم. استفاده از بمب اتم حرامه.اما درست کردنش که حرام نیست. الان همه کشورا دارن اما هرگز استفاده نخواهند کرد فقط قدرت بازدارنگیش، برای هفت پشتشون کافیه. الان که هر روز یک کشور اندازه بقچه ما رو تهدید به حمله نظامی میکنه!
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    انقدر پاره كنيد تا پاره دونتون پاره شه، بدبختا اگه تصويب نكنيد ديگه هيچ كشوري سر هيچ توافقي به آمريكا اعتماد نميكنه ، ديگه هم مسئله مثل چند سال پيش نميشه نه اروپا و نه شوراي امنيت ديگه همراهيتون نميكنه، اين يك توافق بين المللي بوده دنيا مسخره شما يه مشت جمهوري خواه هفت تير كش توهمي كه نيست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس