وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که وزارت ارشاد چه برنامه‌ای برای اکران فیلم رستاخیز دارد، گفت: در این زمینه با برخی مراجع حرف زدیم و کارگردان این فیلم نیز فیلم را در قم و در بیوت برخی از مراجع نمایش داد. اصلاحات مد نظر آنها به عمل آمد اما برخی مراجع نظرات فقهی خاصی دارند و نظرات فقهی هم قابل تغییر نیست و نمی‌توان با مذاکره یا گفت‌وگو آنها را حل کرد.

به گزارش مشرق، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حاشیه اجلاس سراسری مدیران ارشاد استانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه دو سال از فعالیت دولت می‌گذرد اما هنوز از حضور رئیس جمهور در شورای عالی سینما خبری نیست، گفت: تنها شورای عالی سینما نیست که از حضور رئیس جمهور بی‌بهره مانده است بلکه در شورای حج و زیارت نیز نتوانسته‌ایم از حضور وی بهره ببریم.

وی ادامه داد: در بیست و چند ماه گذشته وقت قابل توجه دولت به مسائل هسته‌ای گذشته است طبیعتا رئیس جمهور نمی‌توانست این جلسات را تشکیل دهد. امیدواریم با این جمع‌بندی که انجام شده است ایشان فراغت بیشتری داشته باشد و جلسات به طور منظم تشکیل شود.

جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر لغو مجوز تعلیق فعالیت‌ بی بی سی در ایران گفت: ما مجوزی برای اینکه بی بی سی جهانی دفتری در تهران داشته باشد ندادیم اما مانند سایر شبکه‌های رسانه‌ای همچون سی ان ان که متعلق به آمریکاست و خبرنگاران آنها برای تهیه گزارش از ایران مجوز می‌گیرند آن هم کمیسیونی دارد مرکب از وزارت ارشاد، وزارت خارجه و وزارت اطلاعات که بررسی‌های همه‌جانبه‌ای را انجام می‌دهند تا مثلا یک گروه خبری یا یک گروه تولیدی به کشور آمده و ظرف تنها چند روز فعالیت کنند.

وزیر ارشاد ادامه داد: ویزای این افراد نیز ویزای خاصی است توریستی نیست که بتوانند یک ماه در ایران بمانند بلکه 3 روز یا حداکثر 10 روزه صادر می‌شود. مجوزی که به شبکه بی بی سی جهانی داده شده است برای تهیه یک خبر است که یک گروه خبری از آنها به ایران می‌آیند. بنابراین ما مجوز به یک گروه از خبرنگاران بی بی سی برای فعالیت چند روزه در ایران داده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که وزارت ارشاد در شرایط پساتحریم چه برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار می‌دهد گفت: یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که مطالبات مردم را پس از رفع تحریم در حد معقول نگه داریم به طوریکه در جامعه تصور نشود جمع‌بندی که با غرب انجام داده‌ایم همه مشکلات را برطرف می‌کند و دیگر هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت به هر حال اقتصاد ما بیمار است و در طول سالیان گذشته بسیاری از فعالیت‌های تجاری ما معوق مانده است. بیکاری مشکل اساسی است، تورمی که موجود است و سایر مشکلات چیزی نیست که ظرف یک شب یا یک ماه بتوان آن را برطرف کرد. برخی تصور می‌کنند اکنون که ما درها را باز کرده‌ایم همه مشکلات کشور حل می‌شود.

جنتی گفت: ما از وزارت ارشاد و از طریق رسانه‌هایی که در اختیار داریم وظیفه داریم که مطالبات مردم را در حد معقول نگه داریم و در مقابل ریشه مشکلات را مشخص کنیم. برخی از این مشکلات مربوط به تحریم‌ها بود و بخش دیگری مربوط به ماهیت اقتصادی کشور است.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به این سوال که وزارت ارشاد چه برنامه‌ای برای اکران فیلم رستاخیز دارد، گفت: ما ملاحظاتی داشتیم. یکی از ملاحظات این بود که نظرات مراجع عظام مورد توجه قرار گیرد. در این زمینه با برخی مراجع حرف زدیم و کارگردان این فیلم نیز فیلم را در قم و در بیوت برخی از مراجع نمایش داد. اصلاحات مد نظر آنها به عمل آمد اما برخی مراجع نظرات فقهی خاصی دارند و نظرات فقهی هم قابل تغییر نیست و نمی‌توان با مذاکره یا گفت‌وگو آنها را حل کرد.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که هم فیلم در اولین فرصت اکران شود و هم به نوعی مراجعی که مخالفتی دارند را قانع کنیم که اگر نظر فقهی دارند این نظر فقهی برای خودشان و مقلدانشان مورد احترام است. بنابراین اجازه دهند فیلم به نحو مطلوب برای علاقه‌مندان منتشر شود.

جنتی با ابراز حمایت خود از تولید و اکران فیلم رستاخیز گفت: فیلم رستاخیز تنها فیلمی است که من بیشترین کمک را در دوران تولید و پس از تولید نسبت به آن داشته‌ام. هم از نظر مکاتبه با دستگاه‌های مختلف و هم پیش خرید سی‌دی‌های فیلم برای کارکنان دولت که به نوعی بتوان از این طریق به کارگردان و تهیه‌کننده آن کمک کرد.

وزیر ارشاد در پایان فیلم رستاخیز را فیلمی ارزشی درباره واقعه عاشورا دانست و اظهار امیدواری کرد در اولین فرصت این فیلم اکران شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    این چه حرفیه آقای وزیر زده؟!
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    وظیفه وزارتخانه ها قبل از تحریم هم بالا بردن توقع مردم از لغو تحریم ها بود!
  • مانی ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    آقای جنتی برای وضع حجاب در جامعه چه برنامه ای دارید؟
  • مهردادی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    رستاخیز اگر مشکلاتش برطرف بشه به نظرم یکی از بهترین فیلمهای سینمایی چند سال اخیر باشه
  • دانشجو ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    فعلا دوران پسا توافقه باید توقعات رو بیارن پایین تا بعد ببینیم چی میشه!
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    این فیلم علاوه بر برخی صحنه ها که قابل حذفه از نظر داستانی هم مشکلات زیادی داره تا جایی که بعضی قسمتها کاملا تحریف شده اگر قرار باشه اصلاح بشه فکر نکنم چیزی از فیلم بمونه
  • آرمان ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    فرهنگ به مثابه اکسیژن برای جامعه است
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    قبل از توافق: باید توافق بکنیم که مشکل آب خوردن، اشتغال جوانان، محیط زیست و... حل شود... بعد از توافق: مردم نباید خیلی توقع داشته باشند یعنی ....
  • صالح ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    بله نظرات فقهی قابل تغییر نیست اما فیلم که قابل تغییر هست.ظاهرا فقها باید خودشان را با اعمال ما وفق دهند.
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    نظر اقای جنتیم برای خودشون و دوستداراشون قابل احترامه ولی...
  • 110 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    آقای جنتی از نظر شما فیلم رستاخیز یک فیلم ارزشی برای عاشورا است، همان طور که دوستانتان قیام امام حسین(ع) را درس صلح دانستند اهل فتنه را حر ، یا علی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس