در دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب نمایندگان برخی تشکل های دانشجویی به ایراد سخنانی در محضر معظم له پرداختند.

گروه سیاسی مشرق- نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در محضر رهبر انقلاب گفت: راهبرد جنبش دانشجویی مدد به دولت یازدهم در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی است.

راهبرد جنبش دانشجویی مدد به دولت یازدهم در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی است

میکائیل دیانی عصر امروز در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب به نمایندگی اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نکاتی را مطرح کرد.

دیانی

در بخشی از سخنان وی آمده است: خالصانه ترین سلام های اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان در دفاتر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور را خدمت حضرتعالی اعلام می دارم و برای حضرت عالی آرزوی سلامتی و برای جمهوری اسلامی از خداوند متعال توفیق را طلب می کنیم.انقلاب اسلامی ایران قاعده ها را بهم زد. سی و هفت سال است که دوران تازه ای آغاز شده؛ ساختارهای متفاوتی شکل گرفته؛ اما آیا انقلاب به سرانجام رسیده است؟ آیا انقلاب در تحقق همه ی آرمانهای وعده داده شده؛ موفق بوده است؟ سوال نسل سومی ها، نسل چهارمی‏ها و حتی انقلاب کرده های انقلابی مانده این است که میراث انقلاب حالا در تنازع دو گفتمان غرب گرا و گفتمان اصیل خط امام؛ راه به کجا می برد؟ شناخت عرصه این نزاع بین تفکر غربگرا و تفکر انقلابی و اسلامی می تواند راهگشای آینده باشد که در ادامه به برخی مصادیق آن اشاره می شود.

دیانی افزود: رهبری عزیز! شما اخیرا بیم تحریف در خط امام را به جامعه گوشزد کردید؛ مسئله ای که بخاطر برخی قرائت های غلط همچون واتیکانی، خنثی و کانالیزه نشان دادن امام توسط برخی منسوبین با سین و صاد امام و برخی جریانهای سیاسی خاص، اتفاقا بجا بودباید بدانیم همان امامی که صریح ترین انتقاداتش علیه متحجرین حجره نشین حوزه بود، فریاد زد "آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند"؛ همان امامی که معتقد بود نظامیان نباید در عرصه سیاسی دخالت کنند، منسوبینش را از ورود به عرصه های سیاسی بر حذر می داشت. ما امروز بسیار نگران برخی رفتارها و گفتارهای آنهایی هستیم که مع الاسف به غلط فکر می کنند جمهوری اسلامی حکومت موروثی آنها است و آنچه افراد را نزدیک به قدرت می کند خون و خاطرات است؛ نه خوانش و عمل دقیق به خط امام!

وی ادامه داد: اما موضوع دیگری که ما بنای مطرح کردن آن را داریم مسئله تحریف رهبری است؛ بواسطه آنکه رهبری ادامه خط امام است.حضرتعالی بارها بر این موضوع تاکید نموده اید که مواضع و سخنانتان همان است که در تریبون های علنی بیان می نمایید اما ما نمی دانیم چرا برخی افراد تلویحا و بعضا بصورت مستقیم اصرار دارند تحلیل ها و تصمیمات خود را به رهبری منتسب کنند و از این جایگاه هزینه نمایند.

نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: برخی افراد از قول فلان مسئول یا بهمان سردار و آیت الله که حکم انتساب از شما دارند؛ در برخی جلسات می گویند نظر شما جور دیگری است که نمونه آن در ماجرای یک هفته پس از بیانیه لوزان دیده شد چه آنکه؛ از فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح تا برخی ائمه جمعه به تبریک و تمجید پرداختند؛ حال آنکه به تحلیل ما و بنا بر آنچه از شما در یکم فروردین و در منظومه کلی دیدگاههایتان سراغ داشتیم؛ نه تنها این تبریکات بی معنی بود بلکه بیانیه لوزان دغدغه های نگران کننده ای را بوجود آورده بود.همچنان که این نکات را در نامه های مان خدمت حضرت عالی و افراد یاد شده؛ عرض کردیم و شما نیز در سخنرانی تاریخی 20 فروردین بر آنها تاکید نمودید.به نظر ما این افراد سهوا و یا عمدا دچار خطا در تحلیل اند؛ اما ناراحت کننده تر آن است که خود را تنها مفسر نظرات حضرتعالی می دانند و اصرار دارند تشکل های دانشجویی نیز؛ همان تحلیل ایشان را در موضوعات مختلف به عنوان قرائت اصلی از مواضع رهبری بپذیرند و اگر دانشجویان تحلیلی ضد ایشان داشتند به زاویه گرفتن با رهبری متهم می شوند و مواضع انقلابی دانشجویان در رسانه های متعدد این حضرات صاحب سررسید سانسور می گردد.

دیانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از نقاط ظهور و بروز به حاشیه رفتن ارزش های انقلاب در ایده دولت، برای اداره کشور متبلور است، جایی که به بهانه آزادی های فردی، استقلال که همان آزادی در مقیاس یک ملت است به عنوان اصل بنیادین انقلاب از موضوعیت می افتد، پیشرفت درونزا که اتکا به ملت را در بردارد، فراموش می شود و ایده «همگرایی با غرب» بجای «پیشرفت درون زا» می نشیند؛ این ایده شکست خورده و تحقیر آمیز؛ با وجود تجربه هایی از محمد مصدق تا محمد مرسی؛ هنوز دنبال می شود.آیا جز این است که این ایده منجر به توطئه آمریکایی سعودی ی کاهش 50 درصدی قیمت نفت شد؛ که خود را در گران شدن قیمت بنزین، برق و آب، نان و لبنیات و دیگر اقلام ضروری و مصرفی خانوارهای ایرانی نشان داد؟

در ادامه این سخنان دیانی آمده است: تعامل و همگرائی با غرب قرار بود، عزت و احترام بین المللی را به ایرانیان بازگرداند اما عملا وقایعی همچون تهدید ایران توسط کشور 800 هزار نفری جیبوتی، خط و نشان کشیدن‌های عربستان و ماجرای فرودگاه جده و ماندن سیصد و چند روزة سفیر ایران پشت درهای سازمان ملل نشان داد، که ذوق زدگی جناح غرب گرا منفعتی برای ملت ایران نداشته است.البته انصاف آن است که از وزارت کار و رفاه، بواسطه توجه بیش از پیش به کارگران عزیز و حل مشکلات معیشتی این قشر زحمتکش و وزیر بهداشت بواسطه تلاش جهادگونه در حل مشکلات نظام سلامت تشکر کنیم؛ خوشحالیم که معاونت علمی رئیس جمهور رویکرد های مثبت و عملیاتی به حوزه های فناوری دارد و بی اثر بودن وضعیت فعلی تولید علم را در حل مشکلات کشور، پیشرفت و تولید ثروت فهمیده است.

دیانی خاطر نشان کرد: اگرچه نحوه اداره کشور با کلید همگرایی با غرب؛ از سوی شماری از نخبگان انقلابی به شکلی مشفقانه مورد نقادی قرار گرفته است اما بعضی نگاه های از بالا به پایین و سلطنت مأبانه دولتمردان مبتنی بر انگاره "فقط ما می فهمیم و باقی نمی فهمند" باعث شده تا نقدهای فنی به وضع موجود شنیده نشود و منتقدین را با الفاظی چون کم سواد، عقب مانده، بی شناسنامه و عصر حجری خطاب کنند.حتی مردمی که دولت، برآمده از رأی آنها است به جرم لبوفروشی و راننده تاکسی بودن اجازه صحبت ندارند؛ که این رفتارها نه قرابتی با اخلاق سیاسی اسلامی دارد! و نه رگه ای از همدلی و همزبانی در آن احساس می شود.از سوی دیگر یک استراتژی رسانه ای در مدیریت کشور تلاش می کند همه آحاد جامعه را از مسائل کلان کشور غافل کند و ایجاد تنازع در مسائل فرعی مثل حضور زنان در ورزشگاه ها، لغو کنسرت ها، فیلترینگ و یا عدم فیلترینگ شبکه های اجتماعی، شفاف شدن صندوق آرا، اجازه صحبت و بحث در مورد مسائلی اصلی همچون اقتصاد مقاومتی و یا هسته ای را بگیرد. برخی از اعضای کابینه گمان می کنند که رهبر اپوزیسیون نظامند، نه مسئول اجرایی کشور! آنها باید پاسخگو باشند، نه طلبکار! کارگزارند؛ نه کارفرما! این آقایان بدانند که مشکلات با راه حل های خردمندانه و عمل جهادی به آن حل میشود نه سیاه نمایی گذشته، در یک کلام؛ زنگ انشا تمام شده و چند روز دیگر زنگ حساب است.در مجموع یادآور می شویم که راهبرد جنبش دانشجویی مدد به دولت یازدهم در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی است، ما نمی خواهیم دولت یازدهم هم چون دولت سازندگی از نداشتن منتقد مشفق و منصف رنج ببرد.

این دانشجو با اشاره به مسئله مذاکرات تاکید کرد: اول آنکه مذاکرات را به مسئلة اول کشور تبدیل نمود و در مواضع اعلامی سخن از خزانة خالی و عدم توان دفاعی کرد و از آب خوردن و ازدواج جوانان تا ساختن فیلم‌های فاخر را به مذاکرات گره زد و بجای رجز خوانی و قدرت‌نمایی در برابر دشمن-که اقتضای هر مواجهه‌ای دیپلماتیک و غیردیپلماتیک ا‌ست- اظهار به ناتوانی نمود.بی‌تدبیری دیگر آنجا بود که در دور اوّل مذاکرات تمام داشته‌های قابل چانه‌زنی را واگذار کرده و دل به اقدامات نسیه و دیپلماسی صدقه ای غرب خوش نمود و همة این‌ها درحالی‌ست که طرف غربی قبلا اعلام کرده‌بود که برای اقداماتی بمراتب کمتر و کوچکتر حاضر است امتیازهایی بزرگتر و کلان‌تر بدهد. این را باید متذکر شویم هر گاه برخی صداها در جامعه ایجاد می شود که تنش زدایی کنیم و سازش!، نتیجه ای جز تشدید سایه جنگ بر کشور، محور شرارت خوانده شدن و تحقیر در عرصه بین المللی نداشته است.

دیانی گفت: تطبیق های غلط تاریخی؛ بی تدبیری دیگری در مذاکرات است. برخی افراد؛ امروز را به روزهای پایان جنگ و قبول قطعنامه 598 و یا صلح حسنی تشبیه می کنند؛ حال آنکه شرایط و توان ایران چه از لحاظ درونی و چه در عرصه بیرونی و همچنین شرایط دشمنان و ضعف آنها این تطبیق ها را زیر سوال می برد.این یک ظلم آشکار به ملت است اگر بخواهیم مردم سیصد هزار شهید داده، مردم نه دی، بیست و دو بهمن، روز قدس و پای کار انقلاب را با جماعت بی وفای زمان امام حسن (علیه السلام) مقایسه کنیم. مروجان نظریه تطبیق دوران فعلی و صلح حسنی بدانند؛ ما کلیدداران عرصه اجرایی را امین و غیور نسبت به انقلاب و رهبری می دانیم، چرا برخی اصرار دارند؛ خود را با یاران خائن و بی وفای امام حسن مقایسه کنند؟

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: اگر مصلحت و شرایط زمانی؛ ایران را بواسطه پایان دادن جنگ به قبول قطعنامه تحمیلی رساند همان مصالح باعث می شود امروز توافقی را امضا نکنیم که زمینه تسلط اطلاعاتی و امنیتی دشمن را بر ما فراهم کند که سایه جنگ را بر کشور پر رنگ کند. زمینه مشترک هر دو اتفاق؛ هم پذیرش قطعنامه و هم رد توافقنامه بد؛ دفع خطر جنگ است.با این همه نقد مشخص و صریح؛ رئیس محترم مجلس منتقدان را به مخفی شدن پشت رهبری متهم می کند. باید بگوییم کسانی پشت رهبری مخفی می شوند که به جای پاسخ به ابهامات فنی توافقات مدام می گویند رهبری در جریان است.نکته دیگر آنکه؛ بدفهمی از توافق هسته ای باعث شد تا جناح غربگرا بعد از مراسم باشکوه تشییع شهدای غواص حتی از شعار مرگ بر آمریکا ی مردم عصبانی شود و به آن تشر بزند.

وی با طرح سوالی خاطر نشان کرد: سوال ما از رهبری عزیز این است؛ با توجه به اینکه رسانه های متعدد بزک کننده آمریکا با خوشحالی از موضوع تابو شکنی مذاکره با آمریکا، برای تزریق تئوری نفی استکبار ستیزی و نفی استقلال استفاده می کنند؛ به واقع تکلیف استکبارستیزی بعد از توافق هسته ای چیست؟ آیا با مردمی استکبار ستیز و در مقابل ساختارهای حکومتی مخالف آن مواجه خواهیم بود؟در موضوع مذاکره؛ حضرتعالی با همه بدبینی به آمریکایی ها با مذاکرات برای کسب ملت ایران موافقت نمودید، سوال اینجاست که این کسب تجربه تا کجا ادامه خواهد داشت؟‬

ردماین دانشجو با اشاره به مسئله معیشت مردم گفت:می خواهیم از درد مردم بگوییم. از معیشت، عدالت اجتماعی و عدم توزیع عادلانة ثروت. اما چه بگوییم که متاسفانه امروز در دوران طلایی واردات هستیم. آیا چرخ زندگی مردم با افزایش 92درصدی واردات می چرخد؟با 2.5برابر شدن واردات اجناس چینی، یا واردات بی‌رویة پارچه از هند و کاهش چهل درصدی تعرفة واردات اجناس ترک؛ چطور؟قاچاق 50 هزار میلیارد تومانی از مبادی رسمی؛ کمکی به اقتصاد و معیشت مردم خواهد کرد؟آیا کشوری که دچار تحریم است باید بزرگترین وارد کننده پورشه باشد؟ برای مردم تحریم از تبعیض دردناکتر است؛ چرا نظام اسلامی مجوز ایجاد تبعیض را می دهد؟آیا وارد کردن 23 کشتی شکر و شکستن کمر کشاورزان را می توان تدبیر نامید؟
آیا بهانه بی ادله ی آلاینده بودن بنزین داخل و ضربه به تولید ملی، برای توسعه واردات بنزینی که یورو چهار نبود؛ تدبیر بود؟
استفاده نکردن از ایده های نوین اقتصادی همچون پیمانهای پولی دوجانبه و چندجانبه؛ که یکی مهمترین راهکارهای بی اثر کردن تحریم ها است چه توجیهی دارد؟

دیانی درباره فضای علمی کشور افزود: رهبر معظم انقلاب اما در باب دانشگاه و خانه علم و فناوری حرف بسیار است. خط مشکوکی دنبال تقسیم تشکل های دانشجویی به اصلاح طلب و اصولگرا و قرار دادن آنها در دسته بندی های سیاسی‏ حزبی مرسوم است؛ این خط بدنبال ایجاد تشکلهای دولت ساخته همسو و سالن های همراه است که نمود کوچکی از آن را در روز دانشجوی دولتی سال 93 دیدیم؛ که حتی یک نفر از رئیس جمهور انتقاد هم نکرد! یعنی دو سال اداره کشور و مشکلات عدیده یک آخ هم نداشت؟انحلال سازمان فضایی موجبات سرخوردگی دانشمندان؛ خروج نخبگان از کشور و توقف فنّاوری فضایی را به همراه داشته؛ کاهش شتاب علمی کشور؛ نگرانی بابت تحقیق و توسعه در صنعت هسته ای همه و همه دستاوردهای سیاسی کاری با علم و فناوری است؛ که ماجرای بورسیه ها هم در همین راستا قابل تحلیل است چرا که هیچ نهاد تظلم خواهی حاضر به رسیدگی پرونده دانشجویان بورسیه شده نشده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مورد عدم اهمیت به مسئله پیشرفت درونزا در دانشگاه خدمتتان عرض کنیم؛ علت العلل این معظل در دانشگاه اساتید محترمی هستند که به استدلال شاه قاجار می گویند: انرژی هسته ای می خواهیم چه کار؟ سپس همین تئوری عقب مانده‏شان را توسط آقایان بی فکری در سیستم اجرایی پیاده می کنند و بعد از اینکه با کمک یکدیگر عامل عقب ماندگی کشور شدند، همین آقایان استاد خطاب به دانشجویان می گویند: دیدید گفتیم در جمهوری اسلامی نمی شود پیشرفت کرد!مشکل اصلی همین جماعت استاد "ما نمی توانیم!" هستند که هنوز ترجمه علوم 50 سال پیش را به خورد دانشجویان می دهند.اگر این جماعت بروند و دانشگاه در اختیار عاشقان پیشرفت قرار بگیرد، ما می توانیم را ترجمه می کنیم گزاره ای برای تحقق «استقلال؛ آزادی و جمهوری اسلامی»؛ حتی کوبنده تر از مرگ بر آمریکا!

دیانی افزود: نگاه پوزیتیوستی در جامعه روز به روز زیاد می شود و این ستون نظام غربی کمر خیمه جامعه ایرانی را خم خواهد کرد اما چه کنیم که نظام آموزشی کشور نیز نیروهایی جز این پرورش نخواهد داد؛ تفکر پوزیتویستی و تجربی در نظام آموزشی ترویج داده می شود، نظامی که در آن منطق استدلالی و تفکر انتقادی وجود ندارد و علوم دقیقه و تجربی و طبیعی بر علوم انسانی ارجحیت دارد. دانش آموزی که در این سیستم پرورش خواهد یافت جز منفعت طلبی، محاسبه گری و فردگرایی مرام دیگر نخواهد داشت و همین دانش آموز دیگر نمی تواند معادلات الهی را در ذهن خود حلاجی کند و در نهایت به انکار آن خواهد رسید؟

این دانشجو با اشاره به فضای فرهنگی کشور یادآور شد: در فرهنگ هم همین بساط است. سازماندهی رسانه ای و مافیای خطرناک جریان روشنفکری بیمار که تماما از رانت دولتی تغذیه می کند، کار را به جایی رسانده است که هنرمند انقلابی برای تعیین تکلیف آثارش باید مجوز از کسی بگیرد که هنوز تکلیف خود را با انقلاب مشخص نکرده است. اینجاست که باید گفت در فرهنگ مسئله ما آزادی نیست، اتفاقا مسئله دیکتاتوری همین جریان معلوم الحالیست که در همه گلوگاهها؛ از شورای تصویب فیلمنامه در صدا و سیما تا اتاق فکر روزنامه های بزک کننده آمریکا، از ارشاد تا متاسفانه سازمان تبلیغات را در اختیار گرفته و تفکر انقلابی را سانسور می کند و هچل هفت ها و اعوجاجات درونی روشنفکر بیمار را به خورد مخاطب مسلمان ایرانی می دهد. اگر در عرصه هنر فرصت برابر ایجاد شود و هنر از انحصار طرفداران رضا قلدر در بیاید؛ هنرمند متعهد و عمار فرهنگی انقلاب نشان می دهد که همچو فردایی در هشتاد سال پیش و به شهادت دیوارهای مسجد گوهرشاد، این مدرنیته تبلیغی؛ مولود مشت و ترور و تیرباران رضاخان میرپنج است.

این دانشجو ادامه داد: وقتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد؛ این دانشگاه را با بیش از سیصد هزار میلیارد تومان متعلق به خود و فرزندانش می داند؛ طبیعی است که برخی مسئولین دیگر نیز بهره برداری از بیت المال را حق خود بدانند در حالی که جمهوری اسلامی تاسیس شده است که این ویژه خواری ها را از بین ببرد.چرا در حالی که براساس آمار؛ بیش از همه عدم شفافیت اطلاعات منجر به این فساد می شود؛ قانون دسترسی آزاد به اطلاعات دولتی و قراردادهای آن همچنان خاک می خورد؟چرا منفعت طلبی فردی و عدم برخورد با آن باعث ایجاد طبقه جدید پزشکانی شده که حتی زیرمیزی را برای خود مشروع می داند و وزیر بهداشت مجبور است برای مقابله با آنها انرژی مضاعف تر از ایجاد سلامتی برای بیماران جامعه بگذارد.همین تفکر منفعت طلب باعث بروز آقازاده های مفسدی شده که سالها بیت المال مسلمین را حساب شخصی خود می دانند و از هیچ مفسده ای دریغ نمی کنند و خانواده آنها حتی بعد از محاکمه مفسد؛ حکم قوه قضاییه را پدرسوخته بازی می دانند. همه باید بدانند که جمهوری اسلامی در مسئله عدالت با احدی تعارف ندارد!


 هنوز قلب ملت ایران به خاطر قائله فتنه ۸۸ در تاثر است

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در در دیدار با رهبر انقلاب تاکید کرد: هنوز قلب ملت ایران به خاطر قائله فتنه ۸۸ در تاثر است.

پهلوان


علی پهلوان دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار دانشجویان با  مقام معظم رهبری دغدغه های این تشکل را  مطرح کرد.

در بخشی از سخنان وی آمده است: همانگونه که حضرت عالی به کرات تاکید کرده اید ما اکنون در یک پیچ تاریخی قرار داریم. در نظرگاه ما این مسئله؛ تنها جنبه سیاسی ندارد بلکه می توان چنین گفت که به تمام معنای کلمه، می توان آن را یک پیچ تمدنی به حساب آورد که شامل جنبه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، و علمی است.انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی با هدف احیای تمدن اسلامی و جایگاه از دست رفته ایران در جهان شکل گرفت. اما بازیابی دوباره این جایگاه ، نیازمند توجه به لوازم عبور از این پیچ تمدنی است. نظام اسلامی اکنون بحران های ایدئولوژیک را پشت سر گذاشته و آنچه اکنون برای ما حائز اهمیت است توجه به مسئله کارآمدی است. اگر چه عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته ایم اما نقایص بسیاری نیز گریبان گیر ما بوده است؛ پیشنهاد مشخص ما برای رفع بحران کارآمدی تخصص گرایی و رفتن به سراغ اقتصاد دانش بنیان و اعتماد به جوانان این مرز بوم است که متاسفانه هنوز بسیاری از مسئولین برخلاف مردم این حقیقت را باور نکرده اند و تنها شعارگونه با آن برخورد می کنند.

این دانشجو افزود: علاوه بر این آن چیزی که طی سالهای اخیر برای فرزندان شما در جامعه اسلامی دانشجویان اهمیت خاصی داشته است توجه به (مسائل کلان ) و بین المللی اندیشیدن است. تشکل ما ضمن تاسیس واحد بین الملل طرحی را با عنوان "سلام اسلام” جهت معرفی و گسترش اندیشه اسلام ناب در جهان تهیه کرده و به استحضار اکثر مسئولین زیربط و مجموعه تحت مدیریت حضرتعالی در عرصه بین الملل رسانده است که البته با کم توجهی این بزرگواران مواجه شده ایم و از سوی دیگر نیز این اتحادیه در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب سلسله همایش هایی با عنوان بازخوانی ارکان نظام جمهوری اسلامی را به منظور آشنایی جوانان با ساختارها و ارکان نظام برگزار نموده که گزارش مکتوب این همایش خدمتتان بعد از ارایه تقدیم می شود.

پهلوان خاطر نشان کرد: وقتی با دقت به شرایط پیرامونی کشور و روندهای کلان سیاسی جهان می نگریم، متوجه می شویم که امروز در منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بین الملل، شرایط حساس و سرنوشت سازی در حال رقم خوردن است. ایران خواه ناخواه، به دلیل مولفه های مختلف مادی و معنوی، به کانون تحولات منطقه و یکی از اضلاع اصلی رقم زننده تحولات امروز در نظام بین الملل بدل شده است .هنوز یادمان نرفته است در گذشته مستکبرین عالم ما را از یک بازیگر فعال در عرصه بین الملل به یک بازیگر دست چندمی بدل نمودند تا جایی که این افول موجب شد تمامیت ارضی ایران در چند مسئله مورد خدشه واقع شود. اما انقلاب و رستاخیز عظیم ایرانیان با سکانداری امام امت و سه دهه تلاش و ایستادگی، بار دیگر ایران عزیز را به قدرتی اثرگذار در عرصه بین الملل بدل کرده است.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: با نگاهی دقیق تر به مسائل جهانی در مقطع کنونی، متوجه خواهیم شد که امروز وضعیت ما از همه مقاطع انقلاب حساس تر است. ما در پیچی تاریخی قرار داریم که درک و بهره برداری دقیق از آن، بی شک می تواند ما را از یک کشور موثر و قدرتمند در منطقه، به یک قدرت برتر آسیایی و حتی در آینده نزدیک، به یک ابرقدرت در معادلات و مناسبات جهانی ارتقاء دهد. که البته غفلت از آن، می تواند هزینه هایی گزاف و تاریخی را بر ملت ایران تحمیل کند.

وی افزود: جنگ ها و زور آزمایی هایی که امروز در منطقه شاهد آنیم، در لایه ای بالاتر و عمیق تر، ایران را هدف قرار داده و البته باید اشاره کرد که این امر به دلیل ضعف ما نیست بلکه به خاطر احساس خطر دشمنان از قدرت روز افزون ایران و ترس آنان از واگذار کردن صحنه های منطقه ای و فرامنطقه ای به قلمرو نفوذ ایران است.در این وضعیت بسیار حساس منطقه ای و جهانی، وظیفه تاریخی، ملی و اسلامی ماست که برای بهره برداری حداکثری از این شرایط، انسجام و همگرایی داخلی را به غایت ، تحکیم ببخشیم و وای بر ما اگر اولویت مان به درگیری در مسائل جزئی و تسویه حساب های سیاسی داخلی معطوف باشد. به راستی که وظیفه تاریخی، دینی و ملی ما در این است که درگیری ها را از درون به سمت بیرون و به سوی دشمنان اصلی ایران اسلامی متمرکز کنیم و از فرسایش قوای داخلی بر سر موضوعات غیر ضروری و آسیب زای داخلی جلوگیری کنیم.البته این به آن معنا نیست که ظلم های بسیار برخی خودفروشان و خائنین آگاه به نظام را فراموش کنیم، هنوز قلب ملت ایران به خاطر قائله فتنه 88 و ظلم هایی که آقایان به نظام وارد کردند در تاثر است و متاسفانه منصب گرفتن بعضی از عناصر فتنه، چون استخوانی در گلوی نظام ملت را آزار می دهد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: فتنه گران بدانند جنبش دانشجویی خواب ساقط نمودن این نظام را که با خون بهترین جوانانش از جمله شهدای مظلوم غواص آبیاری شده است، به کابوسی هولناک بر سرشان فرود خواهد آورد و تا پای جان بر سر عهدی که با امام امت خود بسته ایم خواهیم ایستاد. و اما چه نوید و نشانه ای برای قد علم کردن اسلام و نزدیک بودن پیروزی تفکر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اسلام بالاتر از این که امروز الگوی مبارزاتی ملل مسلمان و جوانان مبازر منطقه، از مدل های مارکسیستی و امثالهم به اسلام ناب و رجوع به آن برای مبارزه تغییر یافته است و امروز این دیدگاه بر جهان اسلام سایه افکنده که اسلام می تواند در سیاست مداخله کند، الهام بخش مبارزه باشد و تشکیل حکومت دهد.

پهلوان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امروز حجم بسیار زیاد و غیر قابل وصف اتهام زنی های زنجیره ای بی حساب و کتاب به شدت بهداشت روانی جامعه را زیر سوال برده و احساس بی اعتمادی قابل توجهی را در جامعه دامن زده است که تاثیرات بسیار مخربی بر سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کشور به دنبال خواهد داشت. ما نیز معتقدیم که باید به صورت جدی با مفاسد اقتصادی مبارزه شود و مسئولان نباید در قبال اینگونه مسائل سستی و ملاحظه کاری نمایند چرا که اتفاقاً برخورد جدی با مفسدان تحکیم بخش اعتماد مردم به نظام است و از زاویه دیگر نیز از تمامی دلسوزان نظام انتظار داریم تا دست از شایعه پراکنی بردارند و تهمت هایی را که هنوز صحت آن اثبات نشده است به سطح جامعه و رسانه ها منتقل ننمایید و اگر دلسوز واقعی نظام هستند از مجاری قانونی وارد مسائل شوند

وی گفت: به نظر می رسد بخشی از فساد شکل گرفته در میان برخی مدیران و سطوح عالی نظام اداری، برخاسته از نظام کنونی رقابت سیاسی در کشور است. با توجه به نیازهای گسترده مالی نامزدها برای رقابت در عرصه سیاسی، متاسفانه شبکه های غیر شفاف و فاسد ثروت، با فهم این نیاز، با واسطه یا بی واسطه، با ارتباط گیری و تامین مالی برخی از نامزدها، عملا فرآیندی تحت عنوان «تجارت نفوذ» را شکل می دهند که این موضوع یکی از کانون های اصلی تولید فساد است و باید برای حل آن تصمیم گیری و برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

این فعال دانشجویی با اشاره به مقوله فرهنگ تصریح کرد: در سال های اخیر شاهد ظهور و بروز استعداد های بسیاری از جوانان هنرمند انقلابی بوده ایم، اما ایا بخش های مختلف فرهنگی حکومت به رسالت و ماموریت سازمانی دستگاه های تحت امر خویش معتقد و متعهد هستندحال بایستی از مسئولین سوال کرد که شورای عالی فضای مجازی که به امر حضرتعالی در سه سال پیش رسما تشکیل شد، کدامین تصمیمات راهبردی و اقدامات عملی را برای صیانت از حقوق فرهنگی ملت نجیب ایران اتخاذ کرد شورای فضای مجازی و ما ادراک شورای فضای مجازی.

پهلوان با اشاره به روند پرونده هسته ای ایران تاکید کرد: طی دو سال گذشته که روند متفاوتی در مذاکرات هسته ای پیش گرفته شده است، همواره حصول بهترین نتیجه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و به تَبع آن ملت شریف ایران مطلوب ما بوده است. هر چند در این مدت رسانه های برخی جریانات معلوم الحال در قبال اعلام مواضع تشکل های دانشجویی که مبتنی بر حفظ عزت و کرامت ملی است، به انتصاب عناوین غیر منصفانه ای مبادرت ورزیده اند. لذا ما جوانان انقلابی اعلام می داریم که در صورت عدم توافق تیم مذاکره نباید نگرانی داشته و بدانند که دانشجویان و صنعتگران این مرز بوم با تمام توان گامی محکمتر در راستای تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی برمی دارند و اجازه نخواهند داد که آمریکا و مزدورانش عزت ملت انقلابی ایران اسلامی را زیر سوال ببرد.


 مسکن مهر گامی در جهت خانه‌دار کردن مستضعفین بود

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در محضر رهبر انقلاب تاکید کرد: مسکن مهر با وجود نواقص گامی در جهت خانه‌دار کردن مستضعفین بود.

شهبازی

حسین شهبازی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار جمعی از دانشجویان با رهبر معظم انقلاب نکاتی را مطرح کرد.

در بخشی از سخنان این فعال دانشجویی آمده است: امروز با توجه به پیچیده‌تر شدن مناسبات سیاسی-اقتصادی در کشور و افزوده شدن به عمر مبارک انقلاب، رسالت عدالت‌خواهان و به خصوص جریانات دانشجویی ورود جدی به مرحله نوینی از مبارزه با فساد و مطالبه عدالت است یعنی هدف‌گیری فساد و مناسبات ضد عدالت و تبعیض‌آمیز در سازوکارها و ساختارهایی در کشور که استعداد فساد در آن‌ها برای تمام انقلاب خطر جدی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به منبع درآمد شهرداری ها و آثار آن در جامعه گفت: درآمدهای شهرداری‌ها غالباً از محل تراکم فروشی که خود یک ابداع باطل و از نتایج حاکمیت تکنوکرات‌ها در دهه 70 است کسب می‌شود و شهرها را آنچنان به بودجه تراکم فروشی وابسته کرده است که بودجه کشور به نفت وابسته است؛ در دولت نفت که سرمایه ملی و متعلق به نسل‌های آینده است را می‌فروشیم و خرج امور روزمره می‌کنیم و در شهرها محیط تنفس مردم و آیندگان را می‌فروشیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر قرار باشد مطالبات رهبری در مبارزه با زمین‌خواری و کوه‌خواری و همچنین شهرسازی اسلامی ایران و امثال آن تحقق عینی بیابد، باید ساختار فسادخیز تأمین درآمدهای شهرداری‌ها تغییر پیدا کند و الا با توصیه و یا برخورد موردی به نتیجه جدی نخواهیم رسید و این مهم علی‌رغم تأکید در سیاست‌های کلی شهرسازی، مغفول مانده و متأسفانه در سیاست‌های کلی برنامه ششم در کنار مواردی نظیر محیط زیست، کشاورزی و آب مورد توجه واقع نشده است.

شهبازی با اشاره به زمینه های فساد خیز بودن مدیریت حوزه زمین و مسکن گفت: حضرت امام(ره) 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اولین پیام اقتصادی خود که مشهور به پیام حساب 100 امام خمینی است، ضمن ابراز انزجار از بی‌خانمانی مستضعفان و زندگی برخی از مردم در بیغوله‌های تنگ و تاریک، خانه‌دار کردن ملت را از وظایف حاکمیت دانسته و برای آن حتی راهکارهایی نیز مشخص نمودند. در اصول 3، 31 و 43 قانون اساسی نیز بر تکلیف دولت در ایفای حق مسکن مردم که از نیازهای اساسی یک جامعه است، تأکید شده است. اما بی‌توجهی مدیران و مسئولان به پیام تاریخی امام و وظایف اساسی‌شان باعث شده در سی و چند سالگی انقلاب، کماکان در موضوع مسکن شاهد مشکلات فراوانی باشیم.

نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی خاطر نشان کرد: یک نفر برای خانه‌دار شدن، گاهی 40 سال و گاهی بیشتر، آن هم با پس‌انداز غالب درآمدش نمی‌تواند صاحب خانه بشود،‌ این را باید جمع زد با 12 میلیون جوان که در حال گذر از سن ازدواج هستند و در صورتی که مقدماتی نظیر مسکن فراهم نشود، به مسائلی نظیر سن ازدواج، جمعیت و مقوله مهم فرهنگ ضربات جبران‌ناپذیری وارد خواهد شد که هیچ نهاد فرهنگی اجتماعی نخواهد توانست علاجی برایش نیابد.

وی با اشاره به طرح مسکن مهر تصریح کرد: مسکن مهر با وجود نواقصی که داشت، گامی در جهت خانه‌دار کردن مستضعفین بود که اقشار کم درآمد متقاضیان اصلی آن بودند. بگذریم از حدود 2 میلیون شغلی که به واسطه توقف آن، از بین رفت. مردمی که با مشقت فراوان پول‌هایشان را جمع کرده و به امید خانه‌دار شدن، تحویل نظام دادند برخلاف تصریح حضرتعالی برای اتمام پروژه مسکن مهر به خاطر دعوای سیاسی دولت‌ها با هم سرگردان و پریشان شده‌اند.وظیفه خود دانستیم پشتیبان متقاضیان مسکن مهری باشیم که چشم‌انتظار خانه‌شان هستند.

این فعال دانشجویی با اشاره به نقش مردم در مدیریت کشور گفت: حذف مردم از چرخه مدیریت کشور یا کمرنگ شدن نظارت ملت بر حاکمیت،‌می‌تواند این فرصت را در اختیار عده‌ای قلیل قرار بدهد تا رد محیط‌هایی دربسته و بدون توجه به دغدغه‌های مردم، قدرت و حاکمیت را ابزار نیل به اهداف قبیله‌ای و شخصی قرار دهند. بازنمود این مسئله در عرصه اقتصادی، محدود کردن فعالان بخش خصوصی به جمعی از نخبگان تجار در قالب اتاق بازرگانی و یافتن اختیار قانونی برای آنهاست که موجب شده تا تولید فدای تجارت شود و رانت‌های حاصل از آن برای 75 میلیون نفر مشکل ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمازهای جمعه در سراسر کشور، فرصتی بسیار بزرگ برای کشور و استعدادی عظیم برای بسیج توده‌ها و متمرکز کردن آن‌ها برای حل مشکلات کشور و حرکت به سمت عالی جامعه است، گفت: با این وجود که تأثیرات مثبت و فراوان این فریضه عبادی-سیاسی مشهود است، اما ما متأسفانه بخش مهمی از این ظرفیت، هنوز بالقوه مانده و بالفعل نشده است و در نقاط زیادی به تقویم خوانی و اشاره به واضحات اکتفا می‌شود. یا اینکه که سخنانی که حضرتعالی فرموده‌اید بدون این که فرآوری بومی و اقلیمی باشد فقط تکرار می‌شود. مثلاً از کلیدواژه‌ها و شعارهای اساسی مثل جهاد اقتصادی، سبک زندگی، جنگ نرم و...، بدون تشریح، ایجاد ارزش افزوده و توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و فرهنگی کلیشه‌سازی می‌شود. اقدامات نادری نظیر سخنرانی پیش از خطبه‌های استاد حسن رحیم‌پورازغدی نیز، که موجب جذابیت عمومی و بازگشت نماز جمعه به جایگاه حقیقی آن بود، با تنگ‌نظری‌های جناح‌های حاکم و مسئولین رسانه ملی و نماز جمعه متوقف شده است.

شهبازی خطاب به رهبر انقلاب گفت: مردم هیچ‌گاه از جنابعالی رفتار جناحی ندیده‌اند و این باید سیره‌ای آموزنده برای نمایندگان شما در جایگاه امامت جمعه و بعضی مسئولیت‌های دیگر نظیر سازمان تبلیغات اسلامی یا نمایندگی ولی‌فقیه در بعضی نیروهای مسلح در اقصی نقاط کشور باشد، حال سؤال این است که با این وجود که تمامی آحاد ملت به خصوص نخبگان و از آن جمله ائمه جمعه باید دارای درک سیاسی باشند میزان مشارکت سیاسی آقایان مثلاً در عرصه انتخابات تا چه حد باید باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یار غریب ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    فایل جلسه رو از کجا می شه تهیه کرد؟
  • محمدضا ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    بنظر من شما که تعدادتون زیانسیت ولی ازرنگاه مردم اگه نگاه میکرید میدیدید که بسیاری ازنقطه نظرها باید مطرح میشد
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    دمت گرم ، مسكن مهر رو خوب اومدي ، من به شخصه هر جا دستم به اين مسؤولين برسه يقشون رو در مورد مسكني كه بايد 2 سال قبل به ما تحويل ميدادند ميگيرم ، چه تو اين دنيا و چه تو آخرت !
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    اما تحریم دردناک تر است
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    خوشم میاد تشکل های آبکی تازه به دوران رسیده رو کسی تحویل نگرفت.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    قلب ملت انقلابی مثل همیشه تپنده و زنده است. درود بر خامنه ای
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    تشکلی که اقلا ۲۰ سال سابقه داره آبکیه؟ بعد از کجات در اوردی کسی تحویلشون نگرفت؟
  • الماسی ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    باسلام ، دانشجویان بزرگوار آقایان دیانی وپهلوان شما بزرگواران که از اقشار روشنفکر جامعه به حساب میآیید باید بدانید در جامعه اسلامی ما اداره کشور با سه قوه میباشد ودر راس آنها مقام رهبری ، سوال من این است آیا انتقادات و مشکلاتی که شما بیان نمودید فقط باید یک قوه را زیر سوال برد وآیا این جمله مقام محترم رهبری را که چندی قبل فرمودند ما نباید همه مشکلات را به گردن دشمنان انقلاب بیندازیم را فراموش کرده اید . اگر منتقدان بادیدباز ومنطقی به مسائل نگاه کنند خیلی از مسائل حل خواهد شد .
  • بنده ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    هزاران آفرین بر سخنان صریح و صحیح میکائیل دیانی خدایا این عماران سرافراز انقلاب را حفظ کن و روزبه روز بر تعدادشون بیفزای.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس