کد خبر 450790
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰

قایم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: با اقدام های انجام شده در سالجاری میزان مصرف موادمخدر صنعتی در کشور کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، علیرضا جزینی شنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر افزود: افزون بر فعالیت های خوبی که برای کنترل مصرف موادمخدر صنعتی صورت گرفته افزایش سه تا چهار برابری قیمت این مواد در کاهش موادمخدر صنعتی تاثیرگذار بوده است.
وی اضافه کرد: مصرف موادمخدر در سه ماه نخست امسال در کشور در این مدت به سمت موادمخدر سنتی مانند هروئین رفته که این موضوع نیز نظارت وی‍ژه را می طلبد.
قایم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب گفت: طبق دستورات رهبر انقلاب در برنامه ششم توسعه باید 25 درصد در حوزه اعتیاد به مصرف موادمخدر کاهش داشته باشیم.
جزینی با تاکید بر اقدام عملی در مناطق صنعتی برای مبارزه با پدیده شوم موادمخدر بیان کرد: به منظور تحقق این مهم سند جامع پیشگیری از اعتیاد برای شهرستان عسلویه استان بوشهر تدوین شده است.
وی با تاکید بر نقش و جایگاه مهم صدا و سیما برای افزایش آگاهی مردم از خطرات موادمخدر ادامه داد: برای ترویج اقدام پیشگرانه در محلات آلوده نقش این رسانه برای فرهنگ سازی بسیار مهم و تاثیرگذار است.
جزینی با اشاره به راه اندازی سایت پیشگیری از موادمخدر گفت: در سال گذشته 9 میلیون نفر از این سایت بازدید کرده اند و این آمار نشان اقبال عمومی برای افزایش آگاهی خود در زمینه های مبارزه با موادمخدر است.
قایم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: در چهارماهه امسال 120 هزار ارتباط با مرکز تلفنی پیشگیری از موادمخدر انجام شده است که این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش 120 درصدی نشان می دهد.
جزینی بیان کرد: 83 درصد از آمار یاد شده را زنان تشکیل می دهند و همچنین 70 تا 80 درصد از 120 هزار آمار ارتباط تلفنی نیز افراد غیرمصرف کننده موادمخدر بوده اند.
وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه سازمان های مردم نهاد نیز گفت: این سازمان ها از ظرفیت خوبی برخوردار هستند ولی به منظور افزایش کارایی باید فعالیت آنها را هدایت و ساماندهی کرد.
وی در ارتباط با میزان اعتیاد دانش آموزان و دانشجویان کشور به موادمخدر نیز گفت: بر اساس آمار موجود دانش آموزان و تعداد دانشجویان کشور به ترتیب یک درصد و 2.6 به مصرف موادمخدر اعتیاد دارند.
جزینی یادآورشد: از تعداد دانشجویان زیر مجموعه وزرات بهداشت نیز 1.6 درصد اعتیاد به مصرف موادمخدر دارند.
وی بیان کرد: در محیط کار استان بوشهر نیز 21 درصد مصرف کننده موادمخدر داریم.
جزینی تاکید کرد: به منظور کنترل این آمار اجرای برنامه های پیشگیرانه در محیط های آموزشی و کار در دستور کار جدی قرار دارد.
جزینی افزود: به منظور تحقق این مهم امسال شش ساعت کلاس پیشگیری از موادمخدر برای کارکنان دولت برگزار خواهد شد.
استاندار بوشهر نیز در این نشست با بیان این که استان بوشهر تولید کننده موادمخدر نیست، گفت: برخورد فرماندهی انتظامی استان بوشهر با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر قاطع بوده تا جایی که میزان کشفیات موادمخدر استان بوشهر در سال 93 نسبت به 92 افزایش دو برابری داشته است.
مصطفی سالاری اظهار کرد: صنعتی شدن هر استان هم می تواند تهدید باشد و هم یک فرصت است.
وی ادامه داد: صنعتی شدن هر استان با توجه به این که زمینه ایجاد اشتغال و تامین کننده معیشت جوانان است می تواند میزان اعتیاد افراد به موادمخدر را کاهش دهد.
سالاری عنوان کرد: در موضوع مبارزه با موادمخدر چنانچه دستگاه های اجرایی با تعامل مناسب وظایف خود را به درستی انجام دهند می توان به موفقیت بیشتری دست یافت.
وی یادآور شد: در سطح شهرستان های استان نیز فرمانداران باید نسبت به برگزاری نشست های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اهتمام وی‍ژه داشته باشند.
سالاری تاکید کرد: با توجه به رویکرد جدی و مصمم دولت برای مبارزه با موادمخدر باید این عزم جدی به سطح استان ها و شهرستان ها نیز تسری یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    کاهش یافت؟ هه آدمی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو بخواب زده رو با توپ و تانک هم نمیشه بیدار کرد مگه نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس