کد خبر 450766
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳

وزیر صنعت معدن و تجارت در مشهد گفت: با پژو و چند شرکت دیگر راجع‌ به همکاری‌ در ساخت خودرو مذاکره‌ کرده‌ایم و هدف سرمایه‌گذاری مشترک و تولید محصول جدید با هدف صادرات است.

به گزارش مشرق، محمدرضا نعمت‌زاده شنبه‌شب در جمع اعضای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور که در مشهد گرد هم آمده بودند، حضور یافت و به نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد.

نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران از برنامه جدی دولت برای حمایت از صنعت، معدون و تجارت خبر داد و گفت: تشکیل کار گروه‌های تسهیل تولید رقابت‌پذیر در اتاق‌های استان‌ها زیر نظر استانداران در دولت به تصویب رسیده است و وسیله‌ای خواهد بود، تا بخش عمده‌ای از مشکلات واحدها برطرف شود.

وی ادامه داد: البته مشکلات باقی‌مانده از گذشته زیاد است، اما شاهد ارتقا و افزایش تولید هستیم و از طرفی دیگر رکود در برخی زمینه‌‌ها همچنان وجود دارد.

نعمت‌زاده در مورد بومی کردن صنعتی برخی صنایع گفت: بومی کردن صنعت به این معنا نیست که از دنیا ببریم، چرا که فناوری و تکنولوژی زاییده علم است و صنعت زاییده فناوری که مرز نمی‌شناسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تعامل با شرکت‌های خارجی در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری مشترک نیز گفت: آنجایی که نیاز به انتقال تکنولوژی ضرورت داشته باشد، این کار را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اخیراً شما مذاکراتی را با شرکت خودروساز فرانسوی (پژو) داشته‌اید و بالاخره نتیجه این مذاکرات به کجا رسید، گفت: هم با این شرکت و چند شرکت دیگر راجع‌به ساخت خودرو مذاکره می‌کنیم و هدف ما سرمایه‌گذاری مشترک و تولید محصولات جدید با هدف صادراتی است. البته شرکت‌های خودروساز خارجی مرتباً برای همکاری مشترک مراجعه می‌کنند و فردا نیز یک هیأت ژاپنی در همین راستا به همراه وزیرشان وارد کشور می‌شوند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: آنچه مهم است اینکه ما سیاست‌هایمان را برای هیأت‌های خارجی مطرح می‌کنیم و هدف‌مان برقراری ارتباط بین شرکت‌های خصوصی، داخلی با طرف خارجی است، البته زمان لازم است تا مسائل تحریم از بین برود.

نعمت‌زاده همچنین در پاسخ به اینکه علیرغم وجود معادن سنگ گران قیمت در کشور، چرا واردات سنگ وجود دارد، نیز با رد این موضوع تصریح کرد: در حوزه سنگ آهن غنی هستیم که نه تنها وارد کننده نیستیم، بلکه صادرات هم در این حوزه داریم و اکنون نیز واحدهای مکمل کنسانتره و گندله‌سازی و صنایع فولاد را مستقر می‌کنیم که طرح‌ها فعال شده و امیدواریم به تدریج راه‌اندازی شود تا حدی که به جای صادرات سنگ آهن محصولات فرآوری شده آن را در داخل مصرف کنیم.

وی همچنین در مورد استفاده از ظرفیت بنگاه‌های کوچک و متوسطه به ویژه در استان‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی خاطرنشان کرد: اخیراً در ملاقاتی که با وزیر توسعه اقتصاد ایتالیا داشتیم، بخشی از آن مربوط به همکاری‌ واحدهای کوچک و متوسط بود و تجربه‌های خوبی در این زمینه داریم تا از طریق خوشه‌های صنایع کوچک و متوسط بتوانیم شرکت‌های ایرانی را در زمینه‌های مختلف برای همکاری مشترک با طرف خارجی بررسی کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    فلوکس واگن که هست دیگه پژو و رنو به چه کار میان حالا ژاپنی ها و البته ایتالیایی ها یه چیز ولی کره ای های نامرد و فرانسه قابل بخشش نیستند سایپا هم که انگار کمر همت برای کشتن ایرانی ها بسته و ظاهرا داره با چینی ها mvm 110 پنج میلیونی رو دوباره میخواد 20 تومن بندازه پراید هم که خط قرمزشونه هیچی میمون خودرو های جدید تولید ملی (از هموطنان چینی البته)
  • سروش ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    باید با چند خودرو ساز خارجی قراردادی مشابه بسته شود و هرکدام ملزم باشد تا در صورت قصور شرکتی مثل پژو مثلا تویوتا کسر پژو را جبران کند یا مثلا در صورت کوتاهی هر دو شرکت ژاینی و فرانسوی جور را کرایسلر(بنز یا فولکس که سابقا با ایران همکاری داشتند) بکشند این طوری سهم هرکدام از بازار ایران یکسان است و تکنولوژی هم از هر سه کشور وارد ایران میشه هرکدام هم که جا خالی کنه سهم دیگری از بازار ایران بیشتر خواهد شد. بازار خودروی ایران را مثل سابق به انحصار ایران در نیاورید که هر کاری که بخواهد بکند بازار ایران باید بین خودور سازهای برتر دنیا تقسیم شود و از قبل خودرو سازهای برتر جهان که با ما همکاری خواهند داشت یک محصول خوب و به روز بومی هم تولید، واقعا تولید شود هر کدام هم که مثل پژو کسرگذاشتند سهم بازار را باید به عنوان جریمه به دیگری واگذار کند.
  • محمد منفرد ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    وقتی بعد از این همه سال تولید در کشور همراه با انحصار و حمایت بی حد از طریق نرخ تعرفه گمرک واردات از صنعت خودرو هنوز هم به مذاکره با خارجی ها برای تولید خودرو نیاز داریم چرا مردم باید هزینه گزاف حمایت از این صنعت را بپردازند
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    لابد پژو پول خوبی بهشون میده که ولش نمی کنن.بعداز اون تحریمای زودهنگام فرانسه انگار هیچ اتفاقی نیفتاده که با این خودروساز درجه دو بخوان کار کنن.قحطی خودروسازه دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس