کد خبر 450571
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

اگر در فردای قیامت ثواب عمل حضرت علی(علیه السلام) را در شب هجرت پیامبر(ص) بین شیعیان تقسیم کنند همه بخشیده می شوند و گنهکاری در قیامت نمی ماند.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی نژاد، استاد اخلاق حوزه علمیه استان تهران، در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (علیه السلام) در حسینیه فاطمیون تهران اظهار داشت:

حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) فرمودند: علی برای شما افضل از قرآن است زیرا مفسر قرآن می باشد.

امام علی علیه السلام نقطه تحتِ «ب» بسم الله، است

وی اضافه کرد: محدثین می گویند نقطه تحت «ب» بسم الله، علی است زیرا نقطه مبین حروف است؛ زیرا اگر نقطه نباشد حروف معنا پیدا نمی کنند.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: آیت الله معصومی اشکوری روایتی را نقل می کند که بنده در بحار نیز آن را یافتم: امیرالمومنین علی (علیه السلام) فرمودند: من خودم نقطه ام و من خودم خطم.

وی با تاکید بر اینکه اگر حضرت علی (علیه السلام) نباشد قرآن معنا نمی یابد زیرا حروف بدون نقطه بی اثرند، گفت: امیرالمؤمنین (علیه السلام)، جان، باطن و مفسر قرآن به حساب می آیند.

وقتی جبرییل و میکاییل به امیرالمومنین (علیه السلام)، "بخ بخ" می گفتند

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با بیان اینکه آیت الله مرعشی نجفی (ره) یک موسوعه 20 جلدی درباره آیات و روایاتی که عامه (اهل سنت) در فضل حضرت علی (علیه السلام) جمع آوری کرده اند، نوشته اند، خاطرنشان کرد: یکی از آیات مشهور درباره حضرت در شب هجرت پیامبر (صلی الله علیه و آله) (لیله المبیت) نازل شد. در این شب خداوند به جبرییل و میکاییل فرمود: بین شما عقد اخوت خواندم، کدام حاضرید جانتان را فدای دیگری کنید؟ هیچ کدام حاضر نشدند و آنگاه خداوند فرمود: به زمین بروید، یکی بالای سر و دیگری زیر پای علی بنشینید تا مشاهده کنید که چگونه جانش را فدای برادرش می کند. و این دو ملک با مشاهده جانفشانی حضرت برای نجات جان رسوال الله (صلی الله علیه و آله) تا صبح به علی (علیه السلام) می گفتند: بخ بخ یا علی.

وی افزود: امام صادق (علیه السلام) می فرماید یکی از موالیان اهل بیت در روز قیامت محشور می شود در حالی که مدیون از دنیا رفته است و خطاب می کند آیا کسی هست مرا یاری کند؟ در این هنگام حضرت علی (علیه السلام) خطاب به طلبکاران می فرمایند: چه چیزی به شما بدهم تا او را ببخشید؟ آنها می گویند ثواب یکی از نفسهای لیله المبیت شما را می خواهیم.  راوی در ذیل این روایت می گوید: اگر در فردای قیامت ثواب علی را در شب هجرت پیامبر (صلی الله علیه و آله) بین شیعیان تقسیم کنند همه بخشیده می شوند و گنهکاری در قیامت نمی ماند.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    1 1
    جانم فداي اميرالمومنين علي عليه السلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس