معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل در نشست مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت ایجاد ساختار پدافند غیرعامل در این دستگاه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، با توجه به ضرورت تشکیل اداره کل پدافند غیرعامل در دستگاههای اجرایی، سردار محمدیوسف شاکری معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراهی هیاتی در نشست با مسئولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرکت کرد.

شاکری در این نشست، مصونیت‌سازی، ارتقا پایداری ملی، تداوم کارکردهای ضروری و تسهیل مدیریت بحران را از مهم‌ترین نتایج اجرای درست اصول پدافند غیرعامل در هر دستگاه عنوان کرد و افزود: از منظر پدافندغیرعامل ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات نوین از ضروریات دستگاه‌های اجرایی است و در این زمینه بایستی زیرساخت‌ها چه به لحاظ سخت‌افزاری و چه به لحاظ نرم‌افزاری تقویت شود و این سازمان آمادگی دارد حمایت‌های لازم در این زمینه را فراهم و تجربیات و آموزش‌های مربوط را به صورت تخصصی به این دستگاه انتقال دهد.

وی افزود: توجه به اصول و ملاحظات پدافندی در ذات طرح‌ها یک امر جدی، اجتناب‌ناپذیر،‌ مستمر و دائمی است و حفاظت و صیانت از سرمایه‌های هر کشور یک امر عقلایی، طبیعی و از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

شاکری تاکید کرد: ارتقا سطح تعامل و همکاری‌ها بین دستگاهی برای توسعه و رشد، یک امر اولیه مورد خواست مشترک همه نهادهای رسالت‌مدار و تعهدپذیر بوده و با توجه به اهمیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت تشکیل ساختار پدافند غیرعامل امری بدیهی و مهم است.

وی با اشاره به ماموریت‌های ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه  مردم افزود: تفاوت، تنوع و گستردگی خدمات‌رسانی در شرایط مختلف، این دستگاه را با سایر دستگاه‌ها متمایز کرده است، لذا ضرورت توجه به قابلیت‌ها و حفظ دستاوردها، برای استفاده بهینه از امکانات و کاهش هزینه‌ها امری بدیهی و نیازمند توانی مضاعف است.

محمدرضا کائینی جانشین معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل نیز در این جلسه با اشاره به رسالت‌های وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و ارتباط با مردم افزود: امروزه تهدیدات مردم محور در جهان سرلوحه استکبار قرار گرفته است لذا آمادگی در این زمینه برای هر دستگاهی یک موضوع بسیار ضروریست.

کائینی با اشاره به ضرورت شکل‌گیری ساختار پدافند غیرعامل دراین وزارتخانه، در راستای حفاظت از سامانه‌های اطلاعاتی،‌ زیرساخت‌های سایبری، مراکز ثقل دستگاهی، حمایت و اداره مردم در شرایط بحران و ... را از مهم‌ترین برنامه‌های پدافندغیرعامل این وزارتخانه برشمرد.

علیرضا مقصودی مدیرکل امور اقتصاد و رفاه اجتماعی سازمان پدافند غیرعامل نیز با اشاره به آخرین مصوبه کمیته دائمی پدافند غیرعامل افزود: این مصوبه اخیرا برای دستگاه‌های مختلف کشور (قوای مقننه، مجریه و قضاییه) ارسال شده که دراین مصوبه با اشاره به حاکمیتی بود امور پدافند غیرعامل، ضرورت اجرایی این ادقامات و ایجاد این ساختار مناسب برای دستگاه‌های اجرایی ذکر شده است.

معاون توسعه منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گستردگی ماموریت‌های این وزارتخانه افزود: تامین اجتماعی، آموزش فنی حرفه‌ای، تعاونی‌های کشور، اتباع خارجی، امرو بازنشستگان و بهزیستی و ... از مهم‌ترین ماموریت‌های این وزارت است.

در این جلسه مسئولین حوزه وزارتی، معاونت توسعه منابع انسانی، مرکز حراست و بسیج وزارتخانه ضمن ارائه دیدگاه‌های خود در این زمینه آمادگی خود را جهت ایجاد ساختار پدافند غیرعامل اعلام کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس