کد خبر 450299
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۹

گاهی اوقات صحبت های تیم مذاکره کننده آمریکایی در جمع سناتورها، آن قدر برای ما مهم می شود که حتی متن توافق را هم فراموش می کنیم.

به گزارش مشرق، گاهی اوقات صحبت های تیم مذاکره کننده آمریکایی در جمع سناتورها، آن قدر برای ما مهم می شود که حتی متن توافق را هم فراموش می کنیم. با این حال آنچه روشن است صحبت های این مقامات در مقابل سناتورهای آمریکایی بعضا عجیب به نظر می رسد. برای مثال، روز چهارشنبه معاون وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده بود که ایران برای بازسازی خود و رسیدن به شرایط قبل از تحریم به 500 میلیارد دلار نیاز دارد. اما زمانی که بدانیم تولید ناخالص داخلی ایران براساس دلار جاری آمریکا حدود 415 میلیارد است. یعنی برای دستیابی به نقطه قبل از تحریم ها، لازم است بیش از مجموع تولیدات کشور در یک سال سرمایه گذاری کنیم!

اما اگر قبل و بعد سخنان آقای معاون را ملاحظه کنیم، به نیکی درک خواهیم کرد که این سخنان چه معنایی دارد. زوبین این اعداد را در پاسخ به سناتور آمریکایی بیان کرد که این نقد را به توافق وارد می نمود که آزاد سازی 50 میلیارد دلاری می تواند دست ایران را برای کمک به حزب ا... و سوریه باز کند. وی در پاسخ به وی گفت: ایران به این اعداد و ارقام نیاز دارد تا اقتصاد داخلی خود را سروسامان دهد. چه برسد به این که بتواند به هم پیمانانش کمک کند. خلاصه این سخنان برای اقناع سناتورها گفته می شود.

وی همچنین به سرمایه گذاری در صنعت نفت اشاره نمود. این در حالی است که مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت گفته بود که صنعت نفت در طول شش سال برنامه ششم به حداقل 100 میلیارد دلار و حداکثر 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیازمند است. لذا بدیهی است که این گونه گفتارها قابل اعتماد نیست و این گزافه گویی ها تنها ابزار تیم مذاکره کننده آمریکایی برای توجیه مخالفان داخلی است.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس