کد خبر 450206
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷

آمریکا به " تشکیلات القاعده در سوریه – جبهه النصره - " اطمینان داد این گروه در فهرست مواضع مورد هدف " گروه های مخالف میانه رو " قرار ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه " الاخبار" چاپ لبنان به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت نیروهای مخالف آموزش دیده از سوی نیروهای ائتلاف، ماموریتی به جز نبرد با گروه داعش به عهده ندارند.

" مارک تورنر" درهمین حال بر تعهد کشورش بر حمایت از نیروهای مخالف آموزش دیده از سوی نیروهای ائتلاف در صورت تهدید شدن توسط جبهه النصره تاکید کرد.

تورنرروزپنجشنبه گفت که موضع ما درقبال جبهه النصره معلوم است و به حمایت ازآنان در زمان مقابله با داعش در شمال سوریه ادامه می دهیم.

وی تاکید کرد که واشنگتن ازعملیات دفاعی آنان درهرجا که باشند، حمایت می کند.

این اطمینان بخشی بعد از سلسله تحولاتی صورت گرفت که با حملات پیشگیرانه جبهه النصره ضد عناصر مسلح آموزش دیده توسط آمریکایی ها آغاز شد.

فرماندهان تیپ 30 پیاده نظام که توسط آمریکایی ها آموزش دیده اند می گویند که هیچ تصمیمی برای  حمله تلافی جویانه به النصره ندارند، مگر اینکه در موضع دفاع از خود قرار بگیرند.

جبهه النصره هم روز چهارشنبه با اجرای طرح " استقرار دوباره " نیروهای خود را از عرصه عملیات در مناطق زیر نفوذ نیروهای آموزش دیده توسط آمریکا دور کرد.

دولت آمریکا امسال با مشارکت متحدانش به آموزش و مسلح کردن هزارو200 تروریست فعال مخالف سوریه پرداخته است که از نظر کاخ سفید تروریست های خوب هستند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس