هفته گذشته رسانه‌های وهابی و معاند با انتشار خبر کذبی مبنی بر تخریب یکی از مساجد اهل سنت در تهران، خوراک تفرقه افکنان را تامین کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های وهابی و ضدانقلاب در سلسله پروژه‌های تفرقه افکنانه، این‌بار یکی از مساجد تهران را دست‌مایه رسیدن به اهداف شوم خود قرار دادند.

رسانه‌های "کلمه"، "صدای اسرائیل"، "دویچه وله"، "یورو نیوز"، "صدای آمریکا"، "العربیه"، "بی‌بی‌سی"، "الجزیره"، "رادیو فردا"، "اسکای نیوز" و ... در اقدامی هماهنگ مدعی شدند که شیعیان، مساجد اهل‌سنت را یکی پس از دیگری تخریب می‌کنند(!).

ماجرا از آنجایی آغاز شد که وبسایت شبکه وهابی کلمه با انتشار تصویری ــ که مربوط به تخریب مسجد فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در سال 1991 میلادی بود ــ ادعا کرد که نیروهای امنیتی و شهرداری تهران درحال تخریب مساجد اهل سنت هستند.

در بخشی از خبر مذکور آمده است: «گروهی از نیروهای اطلاعاتی ــ نظامی ایران، اقدام به تخریب نمازخانه "نبی رحمت" اهل سنت واقع در پونک تهران نمودند. این گروه شامل اعضای سپاه، وزارت اطلاعات و شهرداری تهران بوده‌اند».

پس از آن، برخی شخصیت‌های مطرح اهل سنت کشور به جای پیگیری برای اطلاع از صحت و سقم این ماجرا سخنان تفرقه‌انگیزی را مطرح کردند که خوراک رسانه‌ای معاندان تامین کرد.

واقعیت ماجرا ؟!

اهل سنت منطقه پونک از ابتدای سال 1393 در حال وسعت بخشیدن به یک واحد مسکونی به نام نمازخانه بودند که در طبقه همکف آن تراس غیرقانونی بنا کردند.

مدیریت این نمازخانه، پله‌هایی را از زیر زمین به طبقه همکف ساخته بود، تا هرچه بیشتر نمای مسجدی شکل پیدا کند.

دیوارها و تیغه‌هایی که در ابتدای ساخت این بنا در زیرزمین ساختمان بنا شده بود، تماماً برداشته و به یک سالن تبدیل شده بود.

حتی در مواردی به شهرداری تهران گزارش شد که دو بلوک ساختمان توسط سقفی غیرقانونی به هم متصل شده و تعداد زیادی دستشویی و وضو خانه به آن اضافه گردیده است.

این بدین معناست که عملاً یک "واحد ساختمانی" به یک "مسجد جامع" مبدل گشته است(!).

شهرداری تهران در دی‌ماه 1393 این بنا را بدلیل تخلفات مذکور پلمپ و پس مدتی با تعهد مالک، فک پلمپ کرد.

اما پس از فک پلمپ نیز مدیریت این واحد مسکونی به ادامه ساخت و سازها و تغییرات غیرقانونی در بنا پرداخت که شهرداری تهران مجدداً در تذکرنامه‌ای، یکماه مهلت برای اصلاح بنا داد.

این تذکر، بنا بر حکم کمیسیون ماده 100 و به دلیل تخلفات گسترده ساخت و سازی صادر و بر اصلاح کاربری آن تاکید شده بود.

در نهایت نیز پس از بی‌توجهی مالک یا مالکین، عوامل شهرداری در محل حاضر شده و قسمت‌های غیرقانونی بنا را تخریب کرد.


سقف کاذب غیرقانونی که شهرداری اصلاح کرد

دستشویی‌های متعدد یک واحد ساختمانی که شهرداری اصلاح کرد

توضیحات تکمیلی استاد حسینی قزوینی

 رییس شبکه جهانی ولایت نیز در این باره اظهار داشت: در خصوص این خبر با مسئولین ارشد شهرداری تهران تماس گرفتم، خبر تخریب نمازخانه اهل سنت پونک واقعی نیست و اخبار منتشر شده به هدف تشویش اذهان عمومی علیه وحدت جهان اسلام طراحی و نشر داده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین استاد «سیدمحمد حسینی‌قزوینی» تصریح کرد: متاسفانه عکس‌های جعلی مربوط به تخریب یکی از مساجد فلسطین به عنوان تخریب این نمازخانه منتشر شده است و برخی فریب این نیرنگ دشمن را خورده‌ و علیه نظام سخن گفته‌اند.

وی افزود: در واقع تخریبی صورت نگرفته است، بلکه براساس اجرای قوانین شهری در مورد تغییر کاربری غیرمجاز، تنها برخی سازه‌های مرتبط به این نمازخانه و آن هم بخش‌های مربوط به اضافه بنا رفع انتفاع شده است. این با تخریبی که برخی رسانه¬ها مدعی هستند کاملا متفاوت است.

مدیر موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) با بیان اینکه رعایت قوانین مدنی برای اتباع هر کشوری لازم است، خاطرنشان ساخت: ما به عنوان مسلمان اجازه نداریم قوانین حتی بلاد کفر را زیر پا بگذاریم، چه برسد به قوانین مدنی یک کشور اسلامی.


نمای سالم نمازخانه اهل سنت

 حسینی‌ قزوینی با اشاره به سوء استفاده رسانه‌های معاند از اطلاع رسانی اشتباه رسانه‌های اهل سنت گفت: قلع و تخریب کامل صورت نگرفته و فقط اضافه بنا در داخل ساختمان تخریب شده است. حتی یک آجر از نما و بنای اصلی ساختمان کم نشده است. متاسفانه ملاک اظهار نظر بسیاری در این مسئله براساس اخبار دروغ و خلاف واقع رسانه‌های معاند است.

وی همچنین از برخی علمای اهل سنت که در دام تفرقه‌ افکنی رسانه‌های معاند افتاده‌اند گلایه کرد و گفت: اینهمه مسجد در عراق و سوریه توسط وهابیت و حتی در خود عربستان توسط آل سعود تخریب شده است، درحالی‌که حتی یکبار هم محکوم نکرده‌اید و امروز این اتفاق را اینطور پُرطمطراق محکوم می‌کنید.

رییس شبکه جهانی ولایت ادامه داد: بر اساس آمار رسمی اهل سنت که اقلیت مذهبی ایران است بیش از 15 هزار مسجد در کشور دارند و این آمار حتی از مساجد شیعیان هم بیشتر است.

استاد حسینی قزوینی در پایان هشدار داد: معاندین با استفاده از فریب و تزویر به دنبال تفرقه افکنی میان شیعه و سنی و خدشه دار کردن امنیت ایران اسلامی هستند. شبکه‌های وهابی، رسانه‌های ضد انقلاب و حتی گروهک منافقین در این ماجرا هم قسم شده‌اند و همه باید مراقب باشند تا خدای ناکرده این نعمت عظیم سلب نگردد.

گفتنی است، مستند "از هیاهو تا واقعیت" با موضوع بررسی همسویی عوامل فتنه انگیزی رسانه‌ای در ماجرای نمازخانه پونک امروز پنج‌شنبه ساعت 21 و 23:30 از شبکه جهانی ولایت پخش خواهد شد.


منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 29
  • مخالف ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    4 1
    برای مولوی عبدالحمید متاسفم که همیشه خوراک خبری این دست خبرا برا رادیوهای بیگانه هست.کاش درقبال تخریب مساجد بحرین وسوریه هم همونقد سروصدا میکرد
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    7 4
    سایت مشرق !!! از خداوند خجالت بکش و مردم را فریب نده
  • محمد اردبیل ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    4 4
    مگه خدای این دو نوع مسجد با هم فرق میکنند؟ این چه اصطلاح غلطی است که رایج شده؟ خواهران و برادران اهل سنت مگه از عبادت شما در مساجد جلوگیری یا براتون محدودیت ایجاد میشه که میخوایین یه مسجد دیگه میخوایین درست کنین و اینم بشه یه مایه تفرقه جدید!!!!!!!!!!1
  • مجید ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    4 5
    کاشکی خراب میکردن
  • مهدی موسوی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    2 1
    میزنم له میشیا
  • عمواحمد ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    5 6
    بزرگان اهل سنت اگه واقعا ادعا می کنند که اهل و پیرو سنت رسول الله هستند نباید برای خودشان در یک شهری که در آن جایگاهی ندارند مسجدمستقل بسازند چرا درمساجد دیگه نماز نمی خوانند؟ ولی اگه دنبال تفرقه وایجاد تنش مذهبی بین مردم هستند بدانند مردم اجازه چنین کارهایی رو به اونا نخواهند داد
  • ایرانی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    1 3
    واقعا نظام خیلی درباره ی پلید های داعش داره صبر میکنه!
  • عمواحمد ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    3 3
    مسجد ضرار......
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    موج خملات علیه شهرداری و سپاه؟! این تازه اول کاره به محض آغاز اجرای تعهدات ایران در برجام شدیدتر هم میشود! اصلا این حرفها خیلی مسخره است ایران بهترین جای دنیا برای سنی و مسیحی و یهودی و حتی .... است.
  • ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    3 1
    برادر عزیز مسجد که مسجده دیگه شیعه و سنی نداره !!! این چه فیلمیه که اینها دور آوردن ؟؟؟ مگه ما میریم عربستان تو مساجد آنها که سنی هستن نماز نمیخونیم ؟؟؟ اینهایی که این ساز رو میزنن قطعا دستشون تو جیب عربستانیها و وهابیهاست .
  • امیر ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام لطفا لینک ها را کوتاه کنید.
  • علیرضا ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    ختم الله علی قلوبهم که خداوند فرموده حکایت همین ناشناس است که با وجود این همه دلیل مستند باز توهم فریب خوردن داره!
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    7 0
    سلام این جمله دوستمان که فرمودند مسجدکه مسجد دیگه شیعه وسنی نداره درسته ولی فرق بین مزهب می باشه نمیشه توی یک مسجد دوعقیده فعال باشه وهرکدومشون یک امام وجماعت جداگونه داشته باشند واینکه فرمودیید که ما درعربستان درمساجد اهل سنت نماز می خوانیم درست امانه به صورت جماعت مهم اینه که جماعت برگزارشه وگرنه هرکه به تنهایی توخونش میتونه نمازبخونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس