کد خبر 449620
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

اهل سنت در ایران، بیش از ١٥ هزار مسجد دارند و در حال حاضر در تهران، ٩ مسجد اهل سنت وجود دارد و تخریب یک مرکز که با نام نمازخانه دایر شده به دلیل نقض قانون و ترویج برخی اندیشه های افراطی بوده است.

 به گزارش مشرق، به دنبال شایعه نبود مسجد اهل سنت در تهران و تخریب مسجد و نمازخانه اهل سنت در پایتخت، پایگاه اینترنتی مرکز رسیدگی به امور مساجد از وجود ٩ مسجد اهل سنت در تهران خبر داد و نوشت: تخریب یک مرکز که با نام نمازخانه دایر شده به دلیل نقض قانون و تغییر کاربری بوده و این مرکز به ترویج برخی اندیشه های افراطی مشغول بوده است.

به عقیده فعالان مذهبی، مسجد تعریف خود را دارد و در بین مردم و عرف جامعه به مکانی گفته می شود که محل عبادت و مراجعه همه مردم باشد. مسجد خانه خدا و محل عبادت اوست و گذاشتن قید مسجد شیعیان یا اهل سنت خطاست. چنانکه شیعیان در مساجد اهل سنت عبادت می کنند و همین طور اهل سنت در مساجد اهل تشیع نماز می خوانند و لذا نباید با دامن زدن به شایعات و جو سازی خبری، اختلاف بین شیعه و سنی ایجاد کرد.

در حال حاضر اهل تسنن در تهران حداقل ٩ مسجد فعال دارند که عبارتند از:

١- مسجد صادقیه، واقع در فلکه‌ دوم صادقیه ٢- مسجد تهران ‌پارس، واقع در خیابان دلاوران ٣- مسجد شهر قدس، واقع در کیلومتر ٢٠ جاده‌ی قدیم ٤- مسجد خلیج فارس، واقع در بزرگراه فتح ٥- مسجد النبی، واقع در شهرک دانش ٦- مسجد هفت‌جوب، واقع در جاده‌ی ملارد ٧- مسجد وحیدیه، واقع در شهریار ٨- مسجد نسیم‌ شهر، واقع در اکبرآباد ٩- مسجد رضی‌آباد، واقع در سه ‌راه شهریار

همچنین اهل سنت در ایران، بیش از ١٥ هزار مسجد دارند که این تعداد بیشتر از مساجد شیعیان است. براین اساس باید توجه داشت که اقدام برای تخریب یک مرکز افراطی پس از چندین نوبت اخطار شهرداری تهران به این افراد متخلف صورت گرفته است. سال گذشته این نمازخانه‌ که در منطقه پونک تهران قرار دارد از سوی مراجع قانونی پلمپ گردید که علت این موضوع غیرقانونی بودن آن و جذب اتباع بیگانه بوده است.

علی رغم اخطارها و برخورد سال گذشته، این نمازخانه مجددا فعالیت غیر قانونی را آغاز کرد که با دستور مقام قضایی تخریب شد. نمازخانه مذکور از تعدادی آپارتمان مسکونی تشکیل شده بود که توسط عده ای با عنوان مسکونی اجاره و با تغییر کاربری، به نمازخانه تبدیل شده بود. این عده با هدف ترویج برخی اندیشه های افراطی دست به چنین کاری زده بودند.

در چند سال اخیر تعدادی از اماکن به ظاهر مذهبی اما در واقع افراطی توسط دستگاه های مختلف نظام پلمپ شده و یا گاهی تخریب شده است که حتی حسینیه ای در قم نیز در میان آنها قرار دارد. در تخریب این مکان غرضی در کار نبوده چرا که سایر نمازخانه های اهل تسنن آزادانه فعالیت می کنند. تحرکات افراط گرایانه در این مکان متولیان امر را مجبور نمود موضوع را به دستگاه قضایی بسپارند تا برخورد قانونی صورت گیرد.

دشمنان این موضوع را بهانه کرده اند تا با مظلوم نمایی برای اهل سنت، نظام را حکومتی مخالف آنان نشان دهند اما هموطنان اهل سنت هوشیارند و در پازل دشمنان بازی نمی کنند. نظام جمهوری اسلامی شیعیان و اهل تسنن را به یک دید می نگرد و در اثبات آن همین بس که از اهل تسنن فلسطین همانطور حمایت می کند که از شیعیان لبنان. همچنین باید توجه داشت که اقدامات و جنایت های گروهکهای افراطی مانند «جند الله» و «جیش العدل» را فراموش نکرده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس