چالش سیاسی میان محمود احمدی‌نژاد و اسحاق جهانگیری و مطرح شدن شکایت وی از معاون اول روحانی زمینه حضور سیاسی دوباره رئیس دولت دهم در فضای مخدوش سیاسی را فراهم کرده است.

هلوکاست احمدی‌نژاد کجای نقشه انتخاباتی هاشمی و اصلاحات قرار دارد؟
گروه سیاسی مشرق - یکی از محورهای جنگ رسانه‌ای که در نشریات و رسانه‌های اصلاح‌طلب عموماً به‌طور مداوم تکرار می‌شود، اعتراض و انتقاد از دولت محمود احمدی‌نژاد است. موضوعی که البته هرازگاهی با صحبت‌های مسئولان دولت یازدهم تقویت می‌شود و خوراک رسانه‌های زنجیره‌ای را در این زمینه تأمین می‌کند. اما چندی است که این موضوع وارد فاز جدید چالش سیاسی دوطرفه شده است که به نظر می‌رسد مسائل زیادی را در پشت پرده دارد.

پس از آنکه اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم عملکرد دولت دهم را به باد انتقاد گرفت و بیان داشت که در دوره قبل بیشترین فسادها و بزرگ‌ترین فسادها روی‌داده، درحالی‌که شعارهای زیادی این دولت داده است، محمود احمدی‌نژاد از معاون اول روحانی شکایت کرد.

در همین رابطه، سید عادل حیدری وکیل احمدی‌نژاد دلیل این شکایت را اتهامات بی اساس علیه دولت قبل خواند که باهدف تخریب باورهای مردم و تشویش در اذهان عمومی صورت گرفته است.

حیدری تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد تاکنون سکوت کرده‌اند٬ اما برای پیشگیری از تداوم رفتار ناهنجار برخی مقام‌ها در دولت کنونی تصمیم گرفتند علیه کسانی که اتهام به دولت قبل وارد می‌کنند٬ طرح شکایت کنند. [1]

این موضوع بلافاصله با واکنش دفتر اسحاق جهانگیری و استقبال وی روبرو شد و دفتر وی اعلام کرد: «از طرح شکایت آقای احمدی‌نژاد در دستگاه قضایی استقبال نموده و مستندات تخلفات و سوء مدیریت‌های آقای احمدی‌نژاد را به مرجع قضایی تسلیم خواهیم کرد.»[2]

در ادامه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در هشتاد و دومین نشست خبری خود از قرار گرفتن پرونده شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری در نوبت رسیدگی در مرحله بازپرسی خبر داد.

همین موضوع دوباره مورد واکنش اسحاق جهانگیری قرار گرفت و وی با کنایه نسبت به شکایت محمود احمدی‌نژاد گفت: «فساد منابع کشور را به باد داد و شاید بیشترین ضربه‌ای که خوردیم از همین محل بود، یک‌زمانی طرف امضاء کرد تا ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نفت کشور در اختیار فلان آقا قرار گیرد و اکنون به‌جای عذرخواهی از ملت تازه طلبکار هم هست که این مسئله در تاریخ ایران بی‌سابقه است. در دوران تحریم تصمیماتی گرفته شد که عده‌ای سودجو دست‌به‌کار شده‌اند و هنوز برخی از این پول‌ها دست این افراد است، این سینه پردرد است و هنوز بسیاری از حرف‌ها را نگفته‌ام.»[3]

میراث بگم‌بگم‌های سیاسی که مبدع آن محمود احمدی‌نژاد بوده است، در فاز جدید توسط معاون روحانی و با کمک رسانه‌های اصلاح‌طلب، علیه احمدی‌نژاد آغاز شده است. چالشی که سبب شده محمود احمدی‌نژاد که تا چندی پیش دست‌کم به‌طور ظاهری از فضای سیاسی کشور دور مانده بود، دوباره به بهانه همین مساله به صحنه سیاست برگردد و عملا احمدی‌نژاد با گاز زذن طعمه دولت یازدهم، در دام شکست سکوت دو ساله خود افتاد و نشان داد برای آینده سیاسی خود در انتخابات، نگران است.

مداومت دولتی‌ها در تخریب دولت گذشته و به راه انداختن جنگ روانی علیه محمود احمدی‌نژاد سبب‌ساز کشیدن وی به فضای سیاسی و ایجاد چالش دوطرفه و در ادامه دوقطبی کاذبی در فضای سیاسی کشور می‌شود که بنابر شواهد موجود اصلاح‌طلبان نیز به دنبال ساختن چنین فضایی برای وارد شدن به رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

از سوی دیگر، برخی از سیاسیون حتی از قرارداد نانوشته هاشمی و محمود احمدی‌نژاد سخن گفته‌اند که برای برهم زدن بازی سیاسی به ضرر رقیب طراحی‌شده است.

امیرحسین قاضی‌زاده عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در همین باب می‌گوید: «می‌ترسم که تبلیغات رسانه‌های اصلاح‌طلب بر ضد احمدی‌نژاد باعث شود که آقای احمدی‌نژاد مجدداً به سرکار برگردد یعنی همان چیزی که اصلاح‌طلبان از آن وحشت دارند. به نظر می‌رسد پیمان نانوشته‌ای میان آقای احمدی‌نژاد و اصلاح‌طلبان و آقای هاشمی وجود دارد که هر دوره‌ای به‌گونه‌ای عمل کند که در دوره بعد رقیب روی کار بیاید.»[4]

در اینجا نقش سه‌گانه و رو در روی اسحاق جهانگیری در مقابل محمود احمدی‌نژاد نیز جالب‌توجه است. اسحاق جهانگیری به‌عنوان معاون حسن روحانی در دولت، به عنوان یک عضو کارگزاران که نزدیک به هاشمی است و همچنین به‌عنوان یک اصلاح‌طلب نقش جالبی برای سه‌گانه هاشمی – احمدی‌نژاد،‌ روحانی – احمدی‌نژاد و اصلاحات – احمدی‌نژاد ایفای می‌کند و خود را به‌عنوان نفر مقابل احمدی‌نژاد در رسانه‌ها جا انداخته و شکایت احمدی‌نژاد از وی نیز این تقابل تاکتیکی را تقویت کرده است.

اعتراضات مسئولان دولت یازدهم از عملکرد دولت‌های نهم و دهم و زنده نگاه‌داشتن هلوکاست احمدی‌نژاد درحالی‌ است که دولت در مقابل مسائلی از این دست با مسامحه عمل می‌کند.

به عنوان مثال، رئیس جمهور در مصاحبه زنده تلویزیونی از منتقدین ورود فابیوس به ایران انتقاد کرد و با بیان اینکه چرا مسئله 20 سال پیش را زنده کرده‌اند، اعلام نمود «گذشته‌ها گذشته است». حال با طرح چنین مساله‌ای چرا در مورد دولت دهم گذشته‌ها نگذشته و هر روز رسانه‌های اصلاح‌طلب با خوراکی که مسئولان دولتی به آن‌ها می‌دهند فضای سیاسی کشور را علیه احمدی‌نژاد مخدوش کرده و زمینه حضور دوباره وی در این فضا را فراهم می‌کنند. مساله بگم بگم‌های سیاسی علیه احمدی‌نژاد و سکوت مسامحه آمیز در مقابل غرب و بویژه عملکرد فرانسه و لوران فابیوس در قبال کشورمان شائبه عملکرد روانی دولت علیه دولت گذشته را قوت می‌بخشد.



[1] http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-3/292929

[2] www.asriran.com/fa/news/408094

[3] http://alef.ir/vdcevp8wnjh8vvi.b9bj.html?286885

[4] http://www.mehrnews.com/news/2849684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 54
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    به دور زدن تحریم ها نمیشه گفت فساد. بیشتر این اتهامات علیه احمدی نژاد در همین زمینه است. جنگ اقتصادی که الان هم هست. در صورتیکه فساد یعنی آلوده شدن دستگاه اداری کشور. مثل این میمونه که بگیم چرا زمان جنگ عده زیادی کشته میشوند و فرماندهان را متهم کنیم.
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 1
    هلوکاست دروغی بیش نیست زنده باد دلاور مرد مردمی نژاد
  • ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    اگه گذشته ها گذشته پس چرا برای سفیر دائم ایران در سازمان ملل نگذشته بود ؟ یک بام و دو هوا که نمیشه . هر جور اونها رفتار میکنند ما هم باید به همون صورت رفتار کنیم !
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    در دام شکست سکوت دو ساله خود افتاد !!!!!!!!!!!!!!!!!!! از اون حرفا بودا!!!!! طلا که پاکه چه منتش یه خاکه؟!
  • محسن ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    عجب توهماتی داری مشرق
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    چیزی که دنیا نشون داده این پست ها به هیچ کس وفا نکرده اگر نگران ایران هستند دوسال از مسولیتشان گذشته پس چرا کاری نمی کنن ؟
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    بابا شما چرابا این چرندها این همه وقت مردم را میگیرد
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    عشق است محمود
  • علي ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    گذشته ها گذشته و لي آيا انهايي كه با خون هاي آلوده مبتلا به ايدز شدند هم در اين گذر گذشتها سلامتي خود را بدست آوردند كه اگر چنين است گذشته ها گذشته است. اگر احمدي نژاد نبود با چه وسيله اي ميخواستيد از الان تبليغات انتخاباتي را شروع كنيد
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    زنده باد احمدی نژاد
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    تبلیغات کاذب امام علی (ع ) خانه نشین کرد و سر علی اصغر را در کربلا به نیزه کرد و هزاران نمونه آن در تاریخ موج می زند . من و شما و احمدی نژاد که در مقابل آنان عددی نیستیم . تابوده همین بوده و در اینده هم همین خواهد بود. آنچه مسلم است تاریخ اشتباه نمی کند.
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    قتل 290نفر مسافر بيگناه در فضاي خليج فارس را ميتوان فراموش كرد؟
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    درود بر احمدی نژاد
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مردم خادم خود را دوست دارند درود بر احمدی دلاور
  • ایرانی والا ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    گذشته ها گذشته اما آینده از آن مستضعفان است.
  • عرفان ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    درود بر مردان تاریخ ساز بدون شک احمدی نژاد مرد تاریخ ساز مبارزه با استکبار و مرد هسته ای ایران است یادمان نرود جسارت امروزمان را مدیون دیروزمان هستیم
  • ناشناس ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    بیشترین مفاسد اقتصادی در دولتهای کارگزاران و اصلاحات اتفاق افتاده است از جمله مفاسد عظیم کرسنت و توتال و استات اویل و پتروپارس و صنعت فولادی و اختلاس کرباسچی و شهرام جزایری و همین فساد 6500 میلیاردی که اخیرا"برملا شده و مربوط به سال 83 بوده است .
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مشرقي هستن . آدم كه نيست
  • ناشناس ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد دلاور .
  • مهماندار هواپیما ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    اقای احمدی نژاد یک سوال درباره هو لو کا ست عنوان کرد ان هم اگر اروپاییان مسبب این حادثه هستند چرا فلسطینی ها تاوان بدهند چرا یک کشور در قلب اروپا برای یهودیان ایجاد نمی کنید این کجای نفی هو لو کا ست است
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    زنده باد احمدی نژاد و روح انقلابی
  • شهروند ایرانی ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    آهای مشرق چرا فقط درود بر این و آنها یا اینکه فلانی عجب آدم خوبی هست ها رو در قسمت نظرات بینندگان پخش و درج می کنی؟؟ این روش رو چی بنامیم؟
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    احمدی نژاد و طرفداراش به تاریخ پیوستن
  • جواد ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    احمدی نزاد مرد عمل . حامی و فقرا و مظلومین
  • جواد اسدی ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مردم خادمین خود را بهتر میشناسند .
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    خب اینجوری ما میشیم مثل امریکا که!!
  • هادی ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    اینو خوب اومدی هرچی مثبت بگیری بازم کمه ++++++++++++++++++++++++++
  • سید حسین ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    آقایان دولت راستگویان اگر احمدی نژاد فن‌آوری هسته ای را به این حد از رشد و ظرفیت نرسانده بود شماها الان هیچی نداشتید توی مذاکرات باهاش معامله کنید! درود بر محمود احمدی نژاد
  • حسین ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    عشق است احمدی نژاد
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    بدانید با مشکلاتی که احمدی نژاد داشت ولی خادم مردم بود کار کرد
  • مهدی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مشرق واقعا.... ای هرچرندی به اصلاح طلبا بگن چاپ میکنی از گل نازکتر به احمدی نژاد بگن چاپ نمیکنی خاک برسرت .....
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    این سوال رو فقط ایشون بلد بود مطرح کنه !! هیچ رئیس جمهور کشوری هم در هوش به پای احمدی نژاد نرسیده که بدونه و اعلام کنه هولوکاست دروغه!! هولوکاست دروغه همه هم میدونن ولی تاوان سخنان بی ربط رو چرا باید مردم ایران بدن؟
  • ناشناس ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    به امید بازگشن امید
  • یه بنده خدا ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    اینا اگه یه روز بیاد که بخوان برای مناظره همشون یک طرف و احمدی نژاد هم یه طرف باشه ، به وضع اسف ناکی سرافکنده میشن. اون قبلیه همش چیچی میکرد ولی اینا دیگه خاموش میشن
  • محمد ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    اینها هیچ چیزی مبنی بر تخلف شخص آقای احمدی نژاد ندارند، با فرافکنی سعی بر جوسازی دارند. اگر مرد هستند و وجودش را دارند مناظره رو در رو بذارند. مرد نمی بینم بتونه با حاج محمود رو در رو بشه!
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    چی؟!!!!!!!!! احمدی نژاد بخاطر تبلیغات خانه نشین شد مثل امام علی؟؟؟؟!!!!!!!!! از قیاسش خنده آمد خلق را خدا خودش این انقلاب را از دست نا اهلان و نامحرمان نجات بده
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    چه فایده که اگر بخوام جوابت رو بنویسم مشرق مثل همیشه منتشر نمی کنه چرا که یک شعبه از دفتر احمدی نژاد شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس