کد خبر 448909
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

ساخت یک موشک زمین به هوا که محصول مشترک هند و رژیم صهیونیستی است و قرار است اولین آزمایشات آن هفته های آینده صورت گیرد، حاکی از افزایش همکاریهای نظامی میان تل آویو و دهلی نو است.

به گزارش مشرق، هند و اسرائیل که مایل هستند همکاریهای نظامی خود را ارتقا بخشند، اواخر ماه اوت موشک دوربرد Barak 8 باراک 8 را که محصول مشترک آنها است، آزمایش خواهند کرد. مکان آزمایش این موشک اعلام نشده است.

در ابتدا قرار بود این موشک جدید از ناوشکن هندی کلکته شلیک شود اما در حال حاضر منابع آگاه می گویند این موشک به احتمال زیاد از یک ناو اسرائیلی شلیک خواهد شد.

مسئولان سفارت اسرائیل در دهلی نو از هر گونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.
کارشناسان نظامی می گویند آزمایش این موشک جدید پاسخی به تهدیدهای فزاینده ای است که از طرف چین و پاکستان متوجه هند است. تحلیلگران معتقدند هند همچنین قصد دارد در واکنش به تقویت مواضع چین در دریای چین شرقی این موشک را آزمایش کند.

اوهاد خرسندی، سخنگوی سفارت اسرائیل در دهلی نو، در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد در سالهای اخیر همکاری نظامی میان هند و اسرائیل جهش تازه ای پیدا کرده است. وی تصریح کرد: کشورهای ما در حال حاضر با تهدیدهای مشابهی روبرو هستند که روز به روز شدت می گیرد بنابراین ما باید تلاشهای خود را برای مقابله مشترک با این تهدیدها هماهنگ کنیم.اسرائیل به ظرفیت متخصصان و مهندسان هندی و تجارب حرفه ای آنها در زمینه های مختلف به ویژه صنعت تسلیحاتی اطمینان دارد.

 اگر دو کشور به طور هماهنگ عمل کنند، قادر خواهیم بود با چالشها و مشکلات کنونی مقابله کنیم. اصل بنیادینی که ما در زمینه تسلیحاتی مد نظر قرار داده ایم این است که یکدیگر را شرکای برابر بدانیم. هند و اسرائیل تجارب زیادی دارند که می توانند در اختیار یکدیگر قرار دهند.

موشک زمین به هوا باراک 8 مطابق با توافق نامه ای که هند و اسرائیل در سال دو هزار و نه امضا کردند ، به سفارش نیروی دریایی هند توسط موسسه تحقیقات دفاعی هند Indian Defence Research و صنایع هوافضای اسرائیل Israel Aerospace Industries ساخته شده است. اولین موشک هایی که در این پروژه مشترک ساخته می شوند در سال دو هزار و هفده به نیروی دریایی هند تحویل داده خواهند شد.

همکاری فنی و نظامی هند و اسرائیل از فوریه گذشته که موشه یعلون Moshe Yaalon وزیر جنگ اسرائیل و نارندرا مودی Narendra Modi نخست وزیر هند با یکدیگر دیدار کردند، سرعت بیشتری پیدا کرده است. در همین زمان بود که هند و اسرائیل توافق نامه هایی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار امضا کردند. اواخر امسال قرار است نارندرا مودی به اسرائیل سفر کند. این اولین نخست وزیر هند است که قصد دارد به اسرائیل سفر کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس