کد خبر 448762
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۸

«زنان مسلمان با حجاب چادر مشکی همیشه خشک‌، جدی و با دافعه به نظرم می‌آمدند‌، اما وقتی به آنها لبخند زدم و سلام کردم‌، دیدم آنها نیز با لبخند سلام مرا پاسخ دادند و خوش‌آمد گفتند. حجاب دیگر در نظرم زندان نیست.»

 به گزارش مشرق، این مطلب را «ریچل»، گردشگر آمریکایی در سفری که اخیرا به ایران داشته، نوشته و در اختیار راهنمای خود قرار داده‌ است.

جلیل چرخیان، راهنمای این گردشگر که همراه گروهی با جمعیتی بیش از 20 گردشگر به ایران سفر کرده بود‌، می‌گوید: «تغییر ذهنیت گردشگران در وهله‌ی نخست به نوع برخورد راهنمای تور ارتباط زیادی دارد، چرا که با انتقال درست داده‌ها و در معرض تجربه‌های ناب قرار دادن گردشگران می‌تواند ذهن آنها را به سمت واقعیت‌ها سوق دهد.»

«ریچل» در ادامه‌ این سفرنوشته که بخشی از دست‌خط آن نیز در اختیار ایسنا قرار داده شده، نظرش را درباره‌ی حجاب و چادر این‌طور بیان کرده است: «چادر مشکی دیگر به نظرم ترسناک نمی‌آید‌، البته گرم است، اما زندان نیست. حالا تصورم از زنان ایرانی این‌طور است‌، زنانی با لباس‌های رنگارنگ و روشن در زیر چادرهای مشکی و با یک تلفن همراه در دست.»

او یادداشت‌اش را با این جمله به پایان برده است: «به نظر می‌آید آینده‌ی ایران متفاوت خواهد شد.»
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    ایران مهد هضم تمدنها در درون تمدن کهن خویش است تمدنی که با محبت وعشق به عترت نبوت اعتلا یافت
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    اگر مدیران شیفته غرب این استعداد فرهنگی ملت و قوه هاضمه ان را کور نسازند .
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    بهتره این تور لیدرها بیشتر اموزش داده بشن
  • سعید ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    منظورش این بوده زنان ایرانی رفته رفته مثل زنان غرب می شوند.
  • حمید فنایی پور ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    اگر منظور این امریکایی این است که زنان در جامعه ایران در آینده ای نزدیک تغییر می کنند ومثل غربی ها لخت وعور می آیند بیرون باید به این مردک کودن امریکایی که بعنوان یک گردشگر آمده به کشور بگویم خیلی خیلی مستراح خوردی همین الان هم ملت مسلمان وانقلابی ایران به زنان اجازه نمی دهند که بدون حجاب به خیابان بیایند تا چه رسد به اینکه در آینده ای اینطور گردند . زود وخیلی زود خفه شو بی پدر0

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس