معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به نصب تندیس پنج نفر از شهدای رسانه در بوستان گفت‌وگو همزمان با روز خبرنگار، گفت: هر سال دست‌کم ۱۰ مجسمه از شهدا در مناطق مختلف تهران نصب می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، هادی مظفری، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: ساخت تندیس پنج نفر از شهدای رسانه به پایان رسیده است و همزمان با روز خبرنگار در بوستان گفت‌وگوی تهران نصب می‌شوند.

مظفری افزود: این تندیس‌ها از جنس برنز هستند و در ابعاد 80 سانتی‌متر در یک متر توسط پنج هنرمند طی مدت دو ماه ساخته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این تندیس‌ها با هدف یادآوری و ادای دین به خبرنگاران شهید ساخته شده‌اند، گفت: تندیس شهید غلامرضا رهبر توسط حسین علی عسکری و تندیس شهید محمود صارمی به دست علی حاجی مرادی ساخته شده است. سازنده تندیس شهید هادی، علی لوایی و سازنده تندیس شهید جواد باقری نیز غلامرضا آقابابایی است. تندیس شهید هوشنگ نوری را نیز چنگیز اقبالی ساخته است.

مظفری همچنین گفت: به زودی شاهد نصب مجسمه انتزاعی حجمی با موضوع دفاع مقدس به نام «رهایی» در بزرگراه شهید همت خواهیم بود. این مجسمه اثر زنده‌یاد شاهپور میرزایی است و اکنون در مرحله کار روی پایه و انجام محاسبات قرار دارد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی شهرداری تهران دنبال می‌کند، پرداختن به شهدای دفاع مقدس است که این امر با جدیت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا هر سال دست‌کم 10 مجسمه از شهدای دفاع مقدس در مناطق مختلف شهر تهران نصب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    گفتم تصویر حاج احمد را در ابتدای خیابان شهید لنگری مغرضانه گذاشته اند حذفش کردی ؟ من حاج احمد را دیده و با او بوده ام و از او دفعا می کنم مشرق تو از کی دفع می کنی . از اونهائی که عکس همت را به عنوان یک مرد عصبانی در روزنامه همشهری سال 77 منتشر کردند ؟ چرا هی زرت تو زرت میزنی غیر قابل انتشار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس