مراسم تشییع دو شهید گمنام، ساعت ۱۰ صبح روز ۲۰ مرداد ماه ۹۴ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از مقابل مسجد احباب‌الحسین واقع در بزرگرا محلاتی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پیکر مطهر دو شهید گمنام در بوستان زیتون واقع در منطقه 14 تهران به خاک سپده خواهد شد. یکی از این شهدا غواص 25 ساله‌ای است که در عملیات کربلای4 و در منطقه ام الرصاص و دیگری شهید 19 ساله ای است که سال 67 توسط تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسیده‌اند.

پیکر مطهر این دو شهید گمنام طی مراسمی با حضور مسئولین شهرستان، فرماندار، امام جمعه، مسئولین شهری و انتظامی، فرماندهان نظامی و عموم مردم منطقه تشییع می‌شود.

مراسم تشییع این شهدا، ساعت 10 صبح روز 20 مرداد ماه 94 همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی از مقابل مسجد احباب الحسین واقع در بزرگراه محلاتی، چهار راه میثم، خیابان شاه آبادی جنوبی، خیابان کیانی منطقه 14 آغاز شده و به سمت به سمت بوستان زیتون منطقه 14 تشییع می‌شود.

این مراسم با قرائت قرآن توسط مهدی عادلی قاری بین المللی کشور آغاز شده و با سخنرانی حجت‌الاسلام قمی مهاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری همراه خواهد بود. همچنین محمد کمیل و مجید بادکوبه به همراه تنی چند از مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه‌خوانی و عزاداری خواهند پرداخت. مراسم تدفین به همراه ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در محل تدفین برگزار خواهد شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر این دو شهید نیز دوشنبه 19 مرداد ماه 94 بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد احباب الحسین(ع) برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) توسط مداحان اهل بیت(ع) همراه خواهد بود. هیئات مذهبی و دسته‌جات عزاداری نیز با حضور در محوطه مسجد به عزاداری و وداع با شهدا می‌پردازند. این مراسم تا ساعت سه بامداد ادامه خواهد داشت.

همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) 20مردادماه سال جاری پیکر مطهر و نورانی 10 شهید گمنام در 6 نقطه از استان تهران تشییع و به خاک سپرده خواهند شد. علاوه بر بوستان زیتون؛ در این روز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی میزبان دو شهید گمنام، حوزه علمیه جامع امیرالمؤمنین(ع) شهرری میزبان یک شهید گمنام، سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) شهرری میزبان یک شهید گمنام، شهر فردوسیه، شهرستان «شهریار» میزبان دو شهید گمنام و بوستان ملت؛ شهرک قائمیه اسلامشهر میزبان دو شهید گمنام خواهد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس