امیرحسین انبارداران، ناشر حوزه دفاع مقدس معتقد است که کتابسازی در عرصه دفاع مقدس پدیده نامبارکی نیست.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیرحسین انبارداران، از ناشران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس به ایبنا گفت: برخلاف تعریف‌های موجود از مفهوم کتابسازی این امر را در حوزه دفاع مقدس کاری ناپسند نمی‌دانم.

وی ادامه داد: البته این نظر شخصی من به عنوان ناشری است که بیش از 70 درصد آثارش به حوزه دفاع مقدس مربوط می‌شود و خودش هم در این زمینه آثاری نوشته است. پدیده کتابسازی در حوزه دفاع مقدس و کتاب‌های مذهبی و عقیدتی امری نامبارک نیست. وقتی اثری اطلاعات خوبی به مخاطب می‌دهد، چه اشکالی دارد که به این صورت تولید شود؟

این ناشر حوزه دفاع مقدس به کتاب خود با عنوان «لحظه دیدار» به عنوان یک نمونه از این گونه آثار اشاره کرد و افزود: وقتی آثاری درباره شهیدان را مطالعه می‌کردم متوجه شدم که لحظه شهادت آن‌ها لحظه‌ای بسیار ناب و خاص بوده است و احساس کردم گردآوردن تمام این لحظات در قالب یک کتاب بسیار تاثیرگذار خواهد بود که همین‌طور هم شد.

وی توضیح داد: این کتاب که از سوی نشر شاهد منتشر شده بود، بسیار پر استقبال بود. منتقدان «لحظه دیدار» معتقد بودند که باید یکی از لحظه‌ها را می‌پروراندم و در قالب یک داستان منتشر می‌شد. در حالی که من معتقد بودم و هستم قالب اثر من برای مخاطب عام اثرگذارتر است. از سوی دیگر، من که امکان تجربه تمام آن لحظات را نداشتم و شیوه گردآوری بهترین راه برای نوشتن «لحظه دیدار» بود.

انبارداران با تاکید بر این‌که ممیزی کتاب‌ها در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: نهاد یا ناشری که متولی چاپ این کتاب‌ها است باید معتبر باشد تا اطلاعات صحیحی به مخاطبان منتقل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس