مراسم رونمایی از کتاب زندگانی حاج حسین بصیر قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا پنچ شنبه نهم بهمن ماه در تالار شهید امیر حامد احمدزاده آمل برگزار می‌گردد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم رونمایی از کتاب زندگانی حاج حسین بصیر قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا پنچ شنبه نهم بهمن ماه با حضور امیر حسین انبارداران نویسنده اثر، خانواده شهید حاج حسین بصیر، خانواده معظم شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و برخی از مسئولین در تالار شهید امیر حامد احمدزاده آمل برگزار میگردد.

در این مراسم قرار است ضمن رو نمایی از کتاب حاجی بصیر از سری کتاب های فرماندهان که به تازگی روانه بازار نشر شده است، بخشهایی از زندگی شهید بصیر به نمایش در آید.

کتاب حاجی بصیر بیست و ششمین کتاب از مجموعه کتابهای فرماندهان است که در 76 صفحه و در قطع  پالتویی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

حسین در شام غريبان عاشوراي حسيني سال ۱۳۲۲ در يكي از روستاهاي «فريدونكنار» به دنيا آمد. در بيست و هشت شهريور ماه ۱۳۶۲ در منطقه جنگي به عضويت رسمي سپاه پاسداران در آمد. از آن پس فرماندهي گردان يا رسول (ص) لشكر كربلا را عهده دار شد. در عمليات والفجر ۴ به سمت جانشيني تيپ يكم ويژه ۲۵ كربلا منصوب شد.پس از عمليات الفجر ۴در عمليات والفجر ۶ نيز با همين مسئوليت شركت كرد و بر اثر اصابت تركش مجروح گرديد. در سال ۱۳۶۳ با تقليل بعضي از تيپهاي لشكر فرماندهي گردان يا رسول (ص) را به عهده گرفت. در همين سال به زيارت بيت اللّه الحرام مشرف شد.

حاج حسين بصير بعد از شركت در عمليات بدر در عملياتهاي زنجيره اي قدس  به فرماندهي يكي از تيپهاي عملياتي لشكر ويژه ۲۵ كربلا منصوب شد. حاج بصير در ۱۹ فروردين ۱۳۶۶ به قائم مقامي فرمانده لشكر ۲۵ كربلا منصوب شد و در عمليات كربلاي ۸ شركت كرد. حاج حسين بصير قبل از هر عمليات موهاي سر و صورت را اصلاح مي كرد و گفت :  عمليات سعي در صفاي مستي و طواف كعبه عشق است.

سرانجام در دوم ارديبهشت ۱۳۶۶ در شب عمليات كربلاي ۱۰ بر فراز ارتفاعات ماووت خمپاره اي بر سنگر او فرود آمد و حاج حسين بصير در سن چهل و پنج سالگي بعد از هفت سال حضور مستمر در جبهه هاي نبرد به شهادت رسيد و پيكر مطهرش  در ميان انبوه جمعيت سوگوار تشييع و در گلزار شهداي «فريدونكنار» به خاك سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس