کد خبر 447806
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که جمهوری‌خواهان برای جلوگیری از تصویب توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ در کنگره بیش از اندازه اغراق می‌کنند و حرفهای نیمه درست درباره توافق می‌زنند.

به گزارش مشرق، برای از مسیر خارج کردن توافق مهم و ضروری هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) از زشت هم زشت تر است.

این گزارش سپس به اظهارات تند برخی از جمهوری‌خواهان از جمله «مایک هاکبی» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اشاره کرد که مدعی شده بود توافق هسته‌ای با ایران به بروز یک هولوکاست منجر می‌شود و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرده بود که از طریق توافق با ایران، صهیونیست‌ها را به سوی کوره آتش سوق می‌دهد.

«تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «آرکانزاس» نیز «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که به پیشبرد مذاکرات کمک کرده است را با «پونتیوس پیلاطس» (حاکم یهودا که به اعتقاد مسیحیان حضرت عیسی را محاکمه کرد که در نهایت به حکم تصلیب وی منجر شد.) مقایسه کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز با اشاره به اظهارات جمهوری‌خواهان علیه توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ نوشت که نه تنها جمهوری‌خواهان بلکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به جای مباحثات متفکرانه درباره توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، به نبرد باطل علیه اوباما پرداخته‌اند.

طبق این گزارش، این منظره نامناسب از نمایندگان کنگره که با یک مقام خارجی (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) علیه فرمانده کل قوا کشور خود هم راستا شده‌اند، موجب عمیق شدن شکاف خطرناک بین دو همپیمان قدیمی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ياور ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    مرگ بر كنگره مرگ بر اوباما مرگ بر جان كری مرگ بر جمهوری خواه مزدور مرگ بر جان كری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس