عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان گفت: در برجام در حوزه دفاعی آسيب پذيری ايجاد كردند و در حوزه دانش برای ما محدوديت وحشتناك به وجود آوردند و تلاش كردند كلاه بزرگی را سر ما بگذارند.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه در جمع اساتید مرکز نوآوری پژوهشگاه شاخص پژوه با بیان اینکه موضوع علم و دانش یک بحث مبنایی است و یک عده شعار آن را می دهند ولی عمل نمی کنند، اظهار کرد: مهم این است که ما باید جای خود را در جبهه بندی موجود جهانی و منطقه ای پیدا کنیم زیرا ممکن است ما در هر عرصه ای جای خود را اشتباه پیدا کرده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث هسته ای و بعد علمی آن یک سری مقدماتی دارد، گفت: ما در بدو پیروزی انقلاب اسلامی با دو گروه کشور در جهان مواجه بودیم. یک، کشورهای سلطه گر و دو، کشورهای سلطه پذیر اما انقلاب اسلامی کشورهای سومی به نام سلطه ستیز را بنا نهاد و به مرور مشاهده کردیم کشورهای سلطه پذیر ضعیف تر و کشورهای سلطه ستیز قوی تر شدند.

زاکانی گفت: بوش پدر در سال ۱۹۹۱ نظم مهم جهانی را اعلام کرد و سه ماه بعد شوروی فرو پاشید سپس در شهریور سال ۸۰ بوش پسر گفت ما به دنبال خاورمیانه بزرگ هستیم. رهبر انقلاب در همان سال ها فرمودند سومین گام آمریکا پس از عراق و افغانستان یا مصر و یا عربستان است که بسیاری از این سخن رهبری تعجب کردند چراکه همه فکر می کردند گزینه بعدی آمریکا ایران است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه آمریکایی ها دروازه ورود به منطقه را مدیترانه و خلیج فارس می دانستند تاکید کرد: سال ۸۷، ۹۰، ۹۱ و ۹۳ به غزه حمله شد اما این حملات شکست خورد. ابرقدرتی که سال ۷۰ می گفت دنیا را می خواهیم تحت سیطره خود بگیریم سال ۹۳ در غزه گرفتار شد و خاورمیانه بزرگ آنها به یک باریکه غزه تبدیل شد که باز هم حریف مردم باریکه غزه نشدند.

وی افزود: در حوزه جهان اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو نماد اسلامی داشتیم. یکی ترکیه که رویکردی سکولار داشت و دوم کشورهای متحجر از جمله عربستان. امام در سال ۵۷ با طرح اسلام ناب محمدی پایه گذار سومین جریان اسلامی شدند و امروز می بینیم که ترکیه در شرایط بحران و گسست قرار دارد و عربستان وضعیت ذلت باری پیدا کرده است.

زاکانی گفت: برای سعودی ها مواجهه با مردم یمن یک امر غیر ممکن است. شکست خورده معادله کاملا مشخص است زیرا مردم یمن سازمان یافته هستند  ولی عربستان و سران آنها در کاخ شیشه ای نشسته اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضلات و مشکلات کشور گفت: مشکلات متعدد ایران بیشتر جنبه های داخلی دارد و بخشی از آنها نیز مربوط به جنبه های خارجی است. ما باید همواره تهدیدهای خارجی را برای خود تبدیل به فرصت کنیم. مثلا می توانیم کشور را از جنبه دولتی شدن و حصارکشی رها سازیم.

وی ادامه داد: وقتی صحنه نزاع و کشمکش را در سطح جهانی و منطقه ای نگاه می کنید می بینید نگاه امام و رهبر معظم انقلاب یک نگاه تمدنی است که طریق شکل گیری این تمدن را تهیه الگویی بومی و علمی می دانند تا بتواند پاسخ نیاز جامعه بشری را بدهد و تمدن اسلامی را بسازد.

زاکانی نقش علم و فناوری در طبقه بندی جهانی را نقشی درجه یک دانست و گفت: در دهه ۷۰ دو نوع تقسیم بندی وجود داشت. یک تقسیم بندی که آمریکایی ها مطرح می کردند این بود که طبقه بالای جهانی آمریکا قرار دارد و همه کشورهای جهان در طبقه زیرین هستند. یک نگاه هم مربوط به روسیه و اروپایی ها بود که معتقد بودند آمریکا در طبقه اول جهانی است و ما در طبقه دوم هستیم و طبقه سوم مربوط به کشورهای سلطه پذیر و دیگر کشورها است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: منطق این تقسیم بندی علم و فناوری و رشد علمی آمریکا بود در واقع آنها مولفه های قدرت خود را تنها منوط بر علم و فناوری می دانستند.

وی خاطرنشان کرد: مولفه های قدرت ما تنها علم و فناوری نیست چراکه انسان های موحد در جامعه اسلامی اولین مولفه قدرت را خدا و عنایت ائمه معصومین می دانند. دومین مولفه از نگاه ما منطق درست اسلامی است که همان قدرت نرم ما محسوب می شود. سومین مولفه رهبری عالی اسلامی است که در دست امام زمان (عج) قرار دارد و در دوران غیبت در دست ولی فقیه است. چهارمین مولفه قدرت مردم هستند زیرا انقلاب اسلامی قابلیت های مردم را نشان داد و اینکه اسرائیل نمی تواند به ما تعرض کند این است که از قدرت مردمی و توده ای مقاومت می هراسد.

زاکانی در ادامه گفت: پنجمین مولفه قدرت سرمایه های مختلفی است که این خطه برای ما به ارمغان آورده و همان نگاه تمدنی امام (ره) است تا ما بتوانیم با موضع بالایی با دنیا صحبت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از محل های نزاع ما با دنیا موضوع فناوری هسته ای است خاطرنشان کرد: ما ده ها محل نزاع داریم و بحث های منطقه ای یکی دیگر از محل های کشمکش ما با جهان سلطه است. به همین دلیل از سال ۸۹ سلطه گران در سوریه با انقلاب اسلامی درگیر شدند ولی تاکنون زورشان نرسیده است.

وی افزود: موضوع هسته ای به عنوان یکی از ابعادی است که کشور توانسته شکوفایی خود را در این زمینه متبلور کند زمانی ما را با مصر مقایسه می کردند در صورتی که امروز می بینیم در خیابان های قاهره ۲.۵ میلیون نفر کارتن خواب وجود دارد. ایران پس از انقلاب توانست از تمام فرصت های خود امکان رشد فراهم کند.

زاکانی تاکید کرد: ما در این مسیری که در بحث هسته ای هستیم از نگاه جامعه سلطه گر نباید باشیم اما در نهایت حق خود را گرفتیم و آنها می گویند این اتفاق نباید می افتاد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که جامعه سلطه دنبال می کند این است که ایران از یک موضع فعال به یک موضع انفعال برسد می خواهند در مقوله علم برای ما انسداد ایجاد کنند و مانع رشد علمی کشور شوند زیرا می دانند رشد علمی ایران را به یک قدرت بلامنازع تبدیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه توافق برجام ابعاد مختلفی از جمله مسائل اقتصادی دارد گفت: آنچه ما در مجلس به آن تاکید کردیم این بود که تحریم ها برداشته شدنی نیست. مثلا سوئیفت هشت سال آینده لغو خواهد شد که این موضوع شامل یکی از بندهای برجام است. عادی شدن معاملات دلاری هشت سال دیگر عادی می شود و سایر موارد تحریم نیز به راحتی می تواند از سوی کشورهای تحریم کننده بازگشت پذیر باشد.

زاکانی گفت: در توافق برجام برای ما در حوزه دفاعی آسیب پذیری ایجاد کردند و در حوزه علم و دانش برای ما محدودیت های وحشتناک ساختند و تلاش کردند کلاه بزرگی را سر ما بگذارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بحث تحقیق و توسعه در توافق برجام اشاره کرد و گفت: در این حوزه برای ما محدودیت زیادی ساختند یعنی تا ۱۰ سال حق ساخت سانتریفیوژ نداریم.

وی ادامه داد: در موضوع جا به جایی سانتریفیوژ و انتقال آنها به انبار آنچه که علی اکبر صالحی در مجلس به ما گفت ۸۰ درصد سانتریفیوژها از بین می روند. ما هشت سال نمی توانیم درجات بالاتر مانند IR۸ سانتریفیوژ بسازیم و پس از هشت سال تنها می توانیم ۳۰ زنجیره سانتریفیوژی ایجاد کنیم و سپس مجوز داریم هر سال تنها ۲۰۰ سانتریفیوژ تولید داشته باشیم.

زاکانی تاکید کرد: آنچه در حوزه فناوری هسته ای برای ما اتفاق می افتد تنها به اندازه تولید برق ۳۰ مگاواتی اراک خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرگونه مواد و دستگاه هایی که کاربرد دوگانه داشته باشد باید از کانال مشخصی خریداری شود در واقع آنها برای ما گلوگاهی گذاشتند که کسی نتواند در حوزه علمی به ما کمک کند. ما در این حوزه با یک جنگ تمام عیار علمی با غرب دست و پنجه نرم می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پیشرفت علمی مانع تراشی کردند و کار را به سمتی برده اند که می خواهند برای ما پاشنه آشیل بسازند.

زاکانی با تاکید بر اینکه صالحی در مجلس به ما گفت بروید دعا کنید این توافق بهم بخورد زیرا چیز خطرناکی است گفت: توافق برجام در حوزه علم و فناوری آسیب های جدی به ما می زند و برای ما رکود علمی به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از آفت هایی که در کشور داریم مواجه نگاه سیاسی با منافع ملی است. منافع ملی مردم فراتر از چپ و راست قرار می گیرد و از این منظر متاسفانه برای حوزه علم و فناوری مصلحت سنجی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: من نمی خواهم بگویم تیم مذاکره کننده هسته ای خائن است اما باید گفت اینها زورشان نرسیده است و ما باید به آنها کمک کنیم تا سطح شان را بالا ببرند.

زاکانی با بیان اینکه صحبت های صالحی درخصوص مسائل هسته ای اصلا علمی نیست گفت: وی حرف های نادرستی می زند. صالحی می گوید ما در فردو می خواهیم یک مرکز فیزیک پیشرفته درست کنیم. وقتی از فردو سخن می گویید باید بدانید که ما نطنز متفاوت است. ما در فردو ۴۰ متر زیر زمین تاسیسات ساختیم و ۹۰ متر بر روی این سطح کوه آتشفشانی قرار دارد و آمریکایی ها بمبی ندارند که بخواهد این مرکز را نابود کند برای همین همواره درخصوص فردو اظهاراتی را مطرح می کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صالحی فردو را جمع کرده و آن را تبدیل به یک مرکز تحقیقاتی کرده است کجای جهان ۱۳۰ متر زیر زمین تحقیقات می کنند و امروز حرف های عجیب و غریب می زنند و می گویند فردو را برای مرکز تحقیقات فیزیک پیشرفته ایجاد کرده ایم.

وی افزود: امروز کل سازمان انرژی اتمی یک مسئول حراست دارد که هیچکس بدون اجازه آن نمی تواند حرف بزند، این آقا هیچ تخصصی در موضوع هسته ای ندارد. من به شما بگویم آن کسی که برای ما ۳.۵ درصد را گرفت و ساخت امروز در آب و فاضلاب کار می کند. من چند بار با او صحبت کردم و مطلع شدم وی را از صنعت هسته ای بیرون کردند.

زاکانی با بیان اینکه متاسفانه برای صالحی این موضوع بد تمام می شود زیرا کم کم حقایق مشخص خواهد شد، گفت: صالحی می گوید غنی سازی برای ما سه برابر قیمت تمام می شود و لازم نیست غنی سازی کنیم. باید برویم و از دنیا بخریم اما ما می گوییم آمریکا امروز با جمهوری اسلامی در جنگ است پس چطور می آید به ما کمک کند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 70
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 1
    وقتی 8 سال قبل میگفتید که تحریم ها کاغذ پاره هستند باید فکر اینجا رو هم میکردید.
  • F H ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 1
    تو که سطح فکرت بالاست برو ببینم چکار میکنی
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    خیلی راحت بیان کرده واقعا ابهامات زیاده کم کم غبار ذوق زدگی فروکش کنه ببینم دوستان چیکار کردند
  • ايراني ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    صالحي خودش گفت؟يا شما نيت خوني كردي؟
  • مهدی ص ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    والله قسم نماینده ای مخلص تر و متین تر و ولایی تر از این زاکانی نداریم!!!! کاملا" موافقم
  • محمد اسماعیل زهی ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    عالی بود. ممنون
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    حرف حق را باید گفت فردای قیامت تمام مسئولینی که حقایق را نگفتند مسئول هستند البته در همین دنیا هم باید به مردمشون جواب پس بدن مرگ بر امریکا و مسئولینی که مبهوت قدرت امریکا هستند اگه کمر همتو ببندیم و با ملت یک صدا باشید واقعا میتونیم امریکا رو به زیر بکشیم
  • ناشناس ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    درود بر دکتر زاکانی عزیز .
  • ناشناس ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    دشمنان ما آنچه را که با تهدید و تحریم نتوانستن بدست بیاورند پشت میز مذاکره با کمترین هزینه بدست آوردند و صنعت هسته ای ما را مختل کردند .
  • بیژن ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    صالحی گفت «بروید دعا کنید این توافق بهم بخورد» بعد مسئولیت ابعاد فنی رو هم به عهده گرفت!؟
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    عجب مگه میشه مگه داریم!؟
  • محسن ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    به هر حال توافقیه که شده امیدوارم مصلحت در این باشه و به امید ایرانِ آباد و سربلند
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    چیزی در حدود 300 نماینده داریم شما چطور مخلص ترین و ولایی ترین شان را انتخاب کردی و به راحتی آب خوردن هم قسم به نام خدا میخوری؟
  • دل نوشته ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    مردم ازتمام مسئولين دراين زمان انتظارصداقت رادارند ازقبل ازانقلاب ودرزمان انقلاب وبعدازآن هرگاه بامردم صادقانه گفتگوشدبالاترين نتيجه راگرفتيم مثلادرزمان جنگ كه امريكاماراتحريم كردامام فرمود نان وسيب زميني ميخوريم ودفاع ميكنيم روزه ميگيريم و.. بعدبرسرسفره امام همانيكه گفت هم نبوددرنتيجه مردم ازسرمايه ازجوان واز...گذشتندوبايداين راتصوركردبادست بسته ازديوارراست باوجودتمام دشمنيهاي جهان مردم ازديوارراست باافتخاربالا رفتن امروزمسئولين بايدصادقانه بامردم صحبت كننديعني بدون بازيهاي سياسي همه چيزرابه مردم بگوينددروغ چك وعده داراست كه اگرسررسيدآن قيامت هم باشدميرسددروغگورسواء ميشودنگوئيم كه همه فشاروگرفتاريها ازتحريم است وحدود150ميليارددلارآزادميشوداگرتوافق شودوبعدبگوئيم حدودسه ميليارددلارنگوئيم فتح الفتوح كرديم وهستي مردم رابه باددهيم وفردابگوئيم بيشترزورمان نرسيدكه بدانيدازنظرمردم اسرائيل وامريكا درمقابل به اصطلاح دوستان ودلواپسان نظام شرف وعزتشان بيشترازاين آقايان خواهدبود/فقط يكباربراي رضاي خودومردم واقعيت رابه مردم بگوئيد كه چه چيزي راازدست داده وچه چيزي را بدست خواهيم آوردتامردم خودانتخاب كننداگربدنبال اين هستيدكه درآينده بگوئيدمادرراه بوديم بعدباسرعت داشتيم به هدف ميرسيديم نگذاشتن ديگراين حرفهاراكودك ايراني هم نمي پذيردفقط اين رابدانيدعزت وسربلندي ايراني رابه هرقيمتي حتي به قيمت جهان هستي ارزش ندارد صادقانه بگوئيد وحتما جواب صادقانه وحمايت جانانه ازطرف مردم خواهيدديد
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    مرض! همه چی رو به شوخی می گیری! کشورت داره روزای حساسی رو می گذرونه عاقل باشیم و هوشیار
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    درود به من درود به تو درود به ما درود به همه
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    خواهش می کنم! وظیفه بود :)
  • سوسن ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    بیگ لایک!
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    مشرق جان! خیلی نفهم هستی
  • رضا ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    آقا محسن! توافقیه که شده یعنی چی!؟ توافقی که عزت و افتخار مملکتو زیر سوال ببره رو نه می خواستیم و نه می خواییم. ان شا الله هیچ وقت این اتفاق نمی افتد چون ملت ایران آگاه است به لطف حضور رهبری
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    شاخص پژوه؟! اوه دکتر ، تحت تعقیبه!
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    جالبه فقط بلدن سانتریفیوژ بشمارن. از دست رفتن 25 درصد صنعت مملکت فقط در 2 سال، مهاجرت سالانه 150000 متخصص، مهاجرت هزاران شرکت ایرانی را هم بشمارید.
  • ایرانی ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    آقا تیم مذاکره کننده و مجلس و دولت و ملت همه و همه باید با هم متحد باشیم و تن به ذلت ندیم به خدا هیچ کس در این دنیا دلسوز ما نخواهد بود جز خودمان
  • دامغانی ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    تحلیل خوبی بود اما برادر عزیز نگفتی به عنوان نماینده مجلس چه می خواهید بکنید؟
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    دکتر زاکانین آقای صالحی هرگز این حرف را نزده.
  • سوسن ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    احسنت
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    درود بر تو با این حرفت گل گفتی ایرانی
  • ایرانی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    خدا هم پشت و پناه ما باشد ان شا الله
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    (( به خدا هیچ کس در این دنیا دلسوز ما نخواهد بود جز خودمان )) اینو باید با آب طلا نوشت
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اتحاد اتحاد توکل به خدا که خدا با حق است و حق هم، همواره پیروز
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    خودش گفت
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    مشرق وات دو یو.؟!!!!!
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    بعدش هم افتاد بیمارستان. همینجوری
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اژدها وارد میشود!!!!!!!
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    انشاءالله این توافق بهم بخورد که چیزی بجز ضرر و زیان برای ملت و کشور ایران ندارد .
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    این توافق هرجوری شده در جمهوری اسلامی تصویب میشه ..... چون راهی نگداشتند یا امضا یا تحریم های سنگین!
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اشکال نداره شما زیر حرف زور برو.
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    نماینده ی خوبیه
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    آفرین آقا رضا ، ملت آگاه هست و هوچی گری های سایت مشرق نمیتونه عزمت توافق بدست امده رو زیر سوال ببره
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    کشور الان داره آرامش میبینه درود بر دکتر ظریف و دکتر روحانی ننگ بر هر کسی که توان دیدن عزت و آبادی ایران اسلامی رو نداده
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    خیلی خوب تحلیل شد تشکر
  • مصطفي ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    ازسايت مشرق درخواست دارم كه كامنتهاي افرادمنتسب به اصلاح طلبان وطن فروش رو،به نمايش نگذاره .يه نگاهي به سايتهاي اونابندازي مثل سايت انتخاب كه انگارنماينده بي بي سي درايرانه وهيچ وقت نظرموافق رونمايش نمي ده
  • ایرانی والا ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    دوستانی که نگران تحریم هستند صحبتهای کری رو خوب مطالعه کنید اونا دیگه نمیتونن رژیم تحریم رو پیش ببرند جهاد اصغر تموم شده ما پیروز شدیم ده سال مقاومت نظام تحریم رو نابود کرده اما اما اما الان نوبت جهاد اکبره نوبت دولته نوبت مجلسه یک یا علی نیازه نمایندگان محترم شجاعت داشته باشند و از تشر حقیران نترسن و دنیا و آخرت مردم را نجات بدهند مفهوم دولت و ملت همدلی و همزبانی همین جاست ملت که وظیفه خود را انجام داد شما هم بسم الله... دوستان دیدید که ظریف رو روی ویلچر بردن مذاکره اما کی فکرشو میکرد دست خدا با ماست دیدید کری رو خودش فلج شد از نمایندگان عزیز می خواهیم آرمانهای امام خمینی رضوان الله تعالی را حفظ کرده و نابودی استکبار رو جشن بگیریم ان شاءالله.
  • ناشناس ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    لغو تمامی تحریم ها/به رسمیت شناخته شدن غنی سازی اورانیوم در خاک ایران/ادامه تحقیق و توسعه و ادامه ساخت راکتور اراک...مگه تیم ایرانی می خواست چکار کنه؟
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    البته قابل توجه همه: طبق متن صریح برجام تحریم سوئیفت هشت سال آینده "تعلیق" خواهد شد و نه لغو!! یعنی این تحریم در روز اجرا حتی تعلیق هم نخواهد شد و باید 8 سال تو سر ایران بزنند تا تعلیق شود!!
  • محمد ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    ناشناس 11:56 خودت تنهایی مهاجرین رو شمردی!؟ من نمیدونم بعضیا این آمارهای کذایی رو از کجاشون در میارن! آخه یه رقمی بگو بگنجه
  • صالحی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    زاکانی زاکانی زاکانی زاکانی زاکانی ......
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    شما که می گویید "زورشان نرسیده است و ما باید به آنها کمک کنیم تا سطح شان را بالا ببرند" دیگه چکار باید می کردیم که نکردیم؟ البته این حرف را از کسان دیگر هم شنیدم انصافا منتقدان بسیار روشنگری کردند اگر به حرف انها گوش می دادند نتیجه کار بسیار متفاوت بود. در حالیکه در امریکا دهها اندیشکده مشغول کارند و نتیجه کارشان "بدون توجه به گرایش حزبی" انها مورد توجه دولت است ولی دولت ایران ... نتیجه هم همین اوضاع میشود! عبرت گیران چه اندکند!!
  • رسول مشهدي ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اشكال كار آقاي زاكاني و ديگر منتقدين در اين است كه فقط انتقاد ميكنند و راه حل جايگزين ارائه نميدهند. آقاي زاكاني حال به سه سوال اين حقير در صورت صلاحديد پاسخ دهيد. 1-آيا وضعيت قبلي در انرژي هسته اي قابل ادامه بود يا كشور را به سوي رويارويي نظامي مي برد؟ 2- در صورت مسيله اين نكته را هم بياوريد براي ما هر كيلو اورانيوم 3 و نيم درصد چند برابر قيمت جهاني تمام ميشد؟ 3- كل توليد اورانيوم 3 و نيم درصد ما در 12 سال فقط 12 تن بود.يعني سالي به طور متوسط 1200 كيلو .در حالي كه مصرف يك راكتور مانند بوشهر در سال حدود 80 تن اورانيوم است.يعني ما حتي براي مصرف 15 درصد يكسال نيروگاه بوشهر هم توان توليد سالانه نداشتيم و آنرا از روسيه وارد كرديم.پس اين همه هياهو براي چيست؟
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    ((امروز کل سازمان انرژی اتمی یک مسئول حراست دارد که هیچکس بدون اجازه آن نمی تواند حرف بزند، این آقا هیچ تخصصی در موضوع هسته ای ندارد. من به شما بگویم آن کسی که برای ما ۳.۵ درصد را گرفت و ساخت امروز در آب و فاضلاب کار می کند. من چند بار با او صحبت کردم و مطلع شدم وی را از صنعت هسته ای بیرون کردند.)) اقای زاکانی می دونی این حرف یعنی چی اگر راست می گوید این فرد را معرفی کنید و یا در دادگاه به واسطه همین فرد نسبت به سازمان اقامه دعوا کنید
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    سال 88 که با لوس بازی و فتنه گری به دشمن چراغ سبز دادید باید فکرش را می کردید سواد داری ارشیو رسانه های خارجی گویاست! ان روزی که جونیور التماس تحریم از امریکا می کرد الان کجاست؟
  • hamed ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    این توافق بین ایران و 1+5 همش به ضرر ایران هس ! به نظر من باید توافق رو لغو کنن! کارایی پایگاه هسته ای خیلی سودمند تر از لغو تحریم هاست!
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    باید ببینیم دکتر صالحی حرف آقای زاکانی را تائید می کند یا نه؟یکطرفه نمیشود به قاضی رفت
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    همین کاغذپاره را دکتر عراقچی به شکل دیگری بیان کرد.
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    علت از دست رفتن 25 درصد صنعت چیزی نیست جز واردات بی رویه و پر سود
  • رضا ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    نفهم تویی که شعور نداری.
  • علی ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    ناشناس9:58 و11:56 خداکنه توافق امضاشه و تحریم ها برداشته بشه تاببینیم این مشکلات صنعت و اقتصاد که میفرمایید به خاطر تحریم هاست یا نه
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    این حرفها نشانه سوختن است!
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    +++++++++++++++++++++++++++
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اگر تقوا داشته باشیم و فقط از خدا بترسیم نه از کدخدا در انصورت نصرت الهی هم با ما خواهد بود.
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    از کجا می دانی؟
  • رضا ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    تحریم سنگینم میپذیریم.به قول امام خمینی مردم ایران روزی یک وعده غذا میخورن ولی زیر بار حرف زور نمیرون. ساختار تحریما داشت فرو میریخت در دوسال اینده خود جان کری هم اذعان کرد.اما با این توافق دیگه بهانه دست بعضیا دادیم.آمریکا هم همینو میخاست. تیم مذاکره کننده خائن نیست،ولی اشتباه استراتژیک کرد.این توافق بشه کار ایران خیلی سخت میشه نه اینکه تموم میشه فقط سخت میشه.توافق هم نشه چون قطعنامه شده تو شورا امنیت باز سخت میشه.ولی برای آمریکاییها گرون تر تموم میشه. شرکتای اروپایی نیاز به بازار ایران دارن.شاید نظام تحریمها زمان بیشتری با این توافق که لغو بشه نگه داره ولی بیشتر از شش سال دووم نمیاره.مخصوصا با اتفاقات خاورمیانه.که ورق برگشته به سمت ایران.الان بهانه تحریم نیست و دست و پا زدن اسراییله.که موضوع خودشو میطلبه. برای نمونه فرانسه اقتصادش با ورود به بازار ایران از بحران کاملا خارج میشه.
  • احسان ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    كل سخنراني طرف رو گذاشتيد؟ خوب بريد سر اصل مطلب ديگه من با لينك اومدم كه راجع به توافق بخونم ولي شما اينجا قصه هزار و يك شب نوشتيد؟ موضوع لينك كجا و اين كجا
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    بالاخره ما حرف کیو قبول کنیم؟
  • یک ایرانی ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    آقایون مجلسی، نمایندگان محترم مجلس، برگزیدگان مردم سلام علیکم از شما خواهش می کنیم به وظیفه تاریخی خودتون به نحو احسن عمل کنید. مردم پشت شما هستند. نگاهتون به خدا باشه. و علی الله فلیتوکل المومنون ما پا بده جونمونو برای این راه می دیم. تو رو خدا کمی احساس مسوولیت بیشتر کنید. یاعلی
  • علی جون ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    من موندم با اینکه اوباما علنا میگه بعد از بازرسیها حمله به ایران بهتر است و با این همه ایرادات برجام نماینده ها دارن چه کاری میکنن...
  • رضا ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    بله کری گفت اگر توافق نمیکردیم نظام تحریم فرو میپاشید اونها دنبال این هستند که تحریم ها رو به طور مدیریت شده تعلیق کنن تا هم فشار شرکتها کم بشه هم ساختار تحریم ها درقطعنامه حفظ بشه و درعین حال ما بخش مهمی از صنعت هسته ای که جایگزین نفت درآینده هست رو از دست دادیم و از پیشرفتهای روز دنیا به شدت عقب افتادیم، بدتراز این ممکنه حتی به مسائل نظامی و موشکی برسه که بسیار خطرناکه باید حواسمون جمع باشه و الا هرچیزی که داشتیم و باعث شد اونهاپای میز مذاکره بیان رو ازدست میدیم
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    جناب زاکانی بهتر بود برای یک بار هم شده رسما میگفتید که دولت و تیم هسته ای کنونی را قبول ندارم و خیال همه را راحت میکردید.
  • مهدی ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    این مشرق سانسورچی تمام کامنت های منو فیلتر میکنه آقای زاکانی فقر و فساد و فحشا و بیکاری و گرونی و.... جامعه رو ببین جوونای مردم رو ببین شما و امثال شما قطعا مشکلی ندارید الانم یه عده بچه انقلابی مجاهد دلسوز به فکر مردم اومدن تحریم ها رو بردارن زنگی مردم یه سر وسامونی بگیره درود و رحمت خدا بر بزرگ مردان تاریخ ایران دکتر حسن روحانی و محمد جواد عراقچی اجرکم عندالله
  • روزبه ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    با سلام برای من در مورد تاسیسات هسته ای کشورمان چند سوال پیش آمده ممنون می شوم کسی آنها را پاسخ دهد: 1-ما در حال حاضر چند رآکتور تحقیقاتی و صنعتی داریم که به سوخت هسته ای نیاز دارند و در سال نیاز کلی ما به سوخت هسته ای چند کیلو با چه غنایی می باشد. 2-تنها نیروگاه هسته ای ما نیروگاه بوشهر است که طبق قرار داد، روس ها سوخت آن را تامین می کنند آیا درست است یا خیر. 3-آیامیزان اورانیوم غنی سازی شده ما که تا کنون انباشته شده و قرار شده طبق توافق دوباره رقیق شود اگر مورد نیاز ما بوده چرا مصرف نشده و اگر مازاد است که هست چرا اساسا تولید شده. 4-تولید اورانیوم مازادی که ما تولید می کنیم با توجه به تحریم و غیر قابل فروش بودن در جامعه جهانی به چه دلیل تولید می شود.هزینه تولید آن چه قدر است و آیا هزینه نگهداری دارد و اگر دارد چقدر است. 5- تا کنون هنوز کشور ما به تکنولوژی ساخت میله سوخت که تکمیل کننده چرخه سوخت می باشد ،دست نیافته پس چرا میزان غنی سازی با میزان پیشرفت غنی سازی تناسب نداشته است. 6- میزان نیاز ما در 10 سال آینده به اورانیوم غنی شده با توجه به تکمیل چرخه سوخت و ساخت نیروگاه های در آینده چقر باید باشد و الان ما تا کنون چقدر انباشت اورانیوم غنی سازی شده داریم.
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    به نظر من این آقا بهترین نماینده مجلس است. البته ادعا ندارم همه حرف من با بپذیرند چون نمیسناسندش
  • علی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    تک تک جواب میدم 1- تحریم ها لغو نشدند بلکه موقتا تعلیق شدند و درعرض چندروز دوباره به طور کامل قابل برگشت هستند،حالا بعضی ها میگن اگر این طور بش ماهم دوباره فعالیتهامون رو شروع میکنیم امااین حرف درستی نیست چون برگهای برنده ی زیادی رو ازدست دادیم،تولید اون حجم اورانیوم سه درصد و بیست درصد،ساخت اراک ،تغییرکاربری فردو همه و همه زمان زیادی نیاز داره 2-اگر کسی به شمابگه ردشدن از این کوچه حق شماست ولی الان نمی تونی رد شی این چه حقی هست که وجود خارجی نداره و چندین سال طول میکشه و اگر دقت کنید حرفی از حق غنی سازی نیست بلکه اجازه ی غنی سازی داده شده 3- ادامه ی تحقیق و توسعه هم محدودیت های بلندمدتی داره 4- اراک قراره یکبار خراب و دوباره باز طراحی بشه که توی قسمت اول نوشتم ممکنه چه اتفاقاتی در دوره ی بازطراحی بیفته و ممکنه اونهاتعلل کنند فرمول پیچیده ی دسترسی ها هم اصلا به نفع کشور نیست محدودیتهای موشکی هم بسیار خطرناکه وممکنه خسارتهای جبران ناپذیری حتی حمله نظامی داشته باشه
  • علی حقجو ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    علی آقا قرار نیست طبق توافق نقدا تحریمی لغو بشه همه آنچه در توافق اومده وعده سر خرمن است . یکبار توافق را بدون لجاجت و حب و بغض مطالعه کنی متوجه خواهی شد إن شاءالله
  • ناشناس ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    تو خیالت راحت اگر تمام تحریمها هم لغو بشود اوضاع زندگی مردم سر و سامان نخواهد گرفت و 90 درصد مشکلات ما ناشی از سوء مدیریت و نا کارآمدی مدیران است و ربطی به تحریمها ندارد !
  • ناشناس ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    محمد جواد عراقچی ! خخخخخ .
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    کل توافقشون جمع شده تو اومدن فست فودای امریکایی مثله مک دونالد بعد میگن میخوان اقتصاد رو درست کنن این توافق فقط یه برنده داشته اونم غربیان که باز ما شدیم بازار مصرفشون و الا اقتصادمون به برکت دلالان وارد کننده هیچ تغیری نکرده و نمیکند لطفا واقع بین باشیم و اول فرهنگ دزدی رو کنار بذاریم بقیش درست میشه انشاالله
  • فرزانه ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    سلام چرا صالحی پیش شما یه چیز میگه به مردم چیز دیگه ای میگه صالحی شهادت داد که کار بزرگی بوده و دستاوردی عظیم حاصل شده سرکارتون گذاشته که دعا کنید اخه ادم عاقل صالحی از دستاورد خودش دفاع می کنه نه اینکه بگه برید دعا کنید
  • ناشناس ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اینها همه اش بازیه ول کنید اگر دشمنان ما را تحریم کر ده اند چه چیز هایی را تحریم کرده اند نفت ما را تحریم کرده اند ونمی خرند یا پولش را نمی دنند پس چرا نفتی که من روستایی برای تولید گرما لازمش دارم گران شده آنها که نمی خرند آب مارا تحریم کرده اند که اینقدر گران شده برق و گاز را تحریم کرده اند وبه ما نمی دند من پیر زن نابینا از هر دو چشم زندگیم را با یارانه 45 هزار تومانی و 25 هزا تومانی طرح شهید رجایی کمیته امداد که جمعا 70 هزار تومان می شود اداره می کنم آیا زندگی با 70 هزار تومان می چرخد اگر امکان دارد چرا بزرگان و عالمان راه علی (ع) را نمی روندوزندگیشان را با 70 هزار تومان در ماه تنظیم نمی کنند
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    دمت گرم مصطفی نمی دونم چرا انتخاب اینطوریه یعنی همه اصلاح طلب ها اینطوری هستند
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اقی مشهدی 1- کی گفته به سمت رویارویی نظامی می برد ذهن شما هم انگار مسمومه نکنه بی بی سی زیاد می بینی برادر من با تضعیف و دسترسی هایی که در برجام طرف مقابل از ما گرفته اتفاقا باعث رویارویی نظامی می شه شما انگار نمی دونی امریکا اول تضعیف می کنه و بعد نابود مثل عراق ایا مثالی از این روشن تر داریم 2- دوست عزیز حرف شما زمانی درسته که تجارت ازاد باشه نه اینکه انها حتی سیم خار دار را هم به شما ندهند ایا مسایل زمان جنگ را فراموش کردی که اونها حتی سیم خار دار واسه مرز هامون به ما ندادند این را باید بدانی مشکل غرب با ایران هسته ایی نیست تفکر شعیه و عدم ظلم پذیر این ملته 3- با تلاش و پشت کار به اون مرحله هم می رسیم همانطور که از صفر به انجا رسیدیم
  • ناشناس ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    دولت تا قبل فوافق میگفت که 150 میلیارد ما بلوکه شده و حتی آب خوردن ما هم به تحریم ربط داره ولی بعد از این توافق میگه دارایی ما 29 میلیارده و بعد از رفع تحریم ها همه چیز به سرعت درست نمیشود. حتما تا پایان دوره این دولت درست شدن طول خواهد کشید و به دولت بعدی محول خواهد شد. نه عمو تحریم برای ما موهبت است اگه عاقل باشیم. فقط با پول مالیات میشه کل مملکت رو چرخوند اگه اراده وجود داشته باشه.
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    خخخخخخ
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    برای کشور نه دوست عزیز برای امثال شما ندارد
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    وطن فروش تویی دلبندم که دوست داری ایرانی با بدبختی زندگی کنه
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    ناشناس 12.36 احتمالا منظورت عظمت بود نه؟؟ شما یه کلاس دیکته برو بعد درمورد عظمت توافقتون نظر بده که مطمئنم کلا چیزی از اون توافق سر در نیاوردی ضمنا معنی هوچیگری رو هم نمیدونی برای اونم یه کلاس برو هوچی صفت خاص اصلاح طلبای کاسب توافق هست
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اگر بانک سویس را هک کنند مقدا.... مشخص می شود
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    نمی دونستم تو نقطه ضعف ها رو بهش یاد میدی
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اونی که بیچاره تر می شه مردم عادی هستن که صداشون هیچ کی نمی شنوه.
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اینارو ولش کنین. کی بریزیم خیابون برای شادی؟
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    ناشناس ۱۲:۳۶ عمرن خودتم نفهمیدی چی گفتی به کی گفتی کجا گفتی کلا حالت خوب نیست . رضا داره چیز دیگه میگه تو داری چی میگی ؟! :) عزمت
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    آره کشور خیلی آرومه ضمنا از آسمون هم داره پول می باره یوهووووووووو
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    " جان " هم میگه :)
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اوه مای گاد چه خارجی هستی تو ! اثرات مذاکراته ها !
  • ژاپنی مشرف شده به تشیع ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    درود بر زاکانی انقلابی
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    وحشت انداختید
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    وقتی پای زور وسط باشه فقط زور شما میرسه!
  • علی ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اولابطور قطع اگه خطوط قرمزرعایت نشه تصویب نخواهد شد.دومادرصورت امضاءهم 1:تحریمهاتاهشت سال باقی خواهدبود.2:اینکه به اذعان دولت محترم وکارشناسان اقتصادی بخش زیادی ازمشکلات اقتصادی ریشه داخلی داره.پس راه مقابله باتحریم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اجرای اقتصاد مقاومتی مبتنی برمدیریت جهادی مدیران وهمدلی وهمزبانی دولت وملت است.
  • سعید ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    الان هم که آقای عراقچی داره میگه کاغذ پاره است !!!!!!!!!
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    مشرق این دکمه ها باز هم خراب!
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • امیر ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    این همه درسالهای گذشته مقاومت صورت گرفته حالا چه سری هست که دولت جدید به هرقیمت که شده می خواهد این توافق صورت بگیرد !?
  • شناس ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    سال84 زمزمه رابطه باامریکا و انگلیس بود و وقتی بهشون می گفتند امریکا وانگلیس میخوان دولت و ملت ایران نوکرآنهاباشه، می گفتند: نه ، اونا پیشرفت مارو میخوان میگید نه امتحان کنید. ازسال84که خیز انرژی هسته ای برداشتیم و نانو تکنولوژی و صنایع موشکی و فضایی و دفاعی و پزشکی و....پیشرفت کرد، امریکا و اروپا هرروز به بهانه ای تحریمها رو تشدیدکردند تااین که غنی سازی 8درصد و بیست درصدانجام دادیم، یهو امریکا اعلام کرد که شدیدترین تحریمهای فلج کننده علیه ایران را عملی می کنیم و انجام دادند. واقعا نمی دونم کسانی که به امریکا و اروپا اعتماددارند و میگن اگه بااونا سازش کنیم کشورمون پیشرفت می کنه، روی چه حسابی و کدام تجربه این حرف رو می زنند؟ همین برجام رو نگاه کنید، آدم زورش میاد که وقتی خودش بتونه یک چیزی رو بسازه، چه اجباریه که تعطیلش کنه بعد بره ازاروپا و امریکا و روسیه بخره؟خودمون اینها رو شاختیم، هزینه هاش رو دادیم، حالا روی چه حسابی باید 89درصدش رو جمع کنیم و تعهدبدیم که نسازیم؟ اب سنگین اگه ممنوعه چرا میگن بسازید و بفروشید؟وقتی خودشون قبول کردند که ایران بطرف سلاح اتمی نرفته و نخواهدرفت، پس چرا اصراردارند اینها رو جمع کنند و تحت کنترل شدید بگیرند؟ یعنی نفهمیدیم که می خوان علم و تکنولوژژیمون رو کنترل کنند اونوقت یهو بریزن و نابودمون کنند؟ اونجا چه کسی میاد و به مردم جواب میده؟ بابا، یک کم مردانگی هم خوب چیزیه، چرا بعداز36سال همه چیز رو خراب کنیم و دوباره همون بشه که تاسال57بود؟. اینهمه شهید و معلول و یتیم و بیوه و اسیر و خرابی و.... به خدا حیفه که وا بدیم و سازش کنیم، امریکا دیگه هیچ غلطی نمی تونه بکنه، چرا باورنمی کنین.
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    مثلا این داخلیا با جنگ زرگری میخوان امریکا رو خر کنن ، اما فراموش کردن که امام رحمت الله علیه امریکا را قبلا به عنوان شیطان بزرگ معرفی کرده است . امریکا اگر هم خر باشه خری نیست که راکبش را به مقصد برساند .
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    درسته ولی برای نظام سود داره
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    علی: خطوط قرمز رعایت نشده ولی تصویب میشه! مورد اول و دوم هم درسته ولی تحریم های بیشتر هم باعث بهبود شرایط اقتصادی نمیشه!!
  • parsa ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    همیشه در طول تاریخ کسایی بودند که بخاطر منافعشون و ی عده بخاطر شکمشون جلوی ابر قدرتهای زمانه سر خم کردن برای لقمه نونی البته تو اینتوافق لقمه نونم و حتی شکلاتم داده نشد.واقعا نمیدونم این توافق چه چیز مثبتی داره یکم عاقلانه فکر کنید.بعدا دیگه دیره احساس و طرفداری توام با تعصب و احساسو بزارید کنار واقعا چیزی گیر ایران نیومده تازه عزت سی وپنج سال ایران در دید کشورهای دیگه از بین رفته.به دیگران القاء کردند ایرانو مجبور کردیم وشکستش دادیم میگفتن امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ولی ببینید چکارشون کرد با ذلت و خواری توافقو پذیرفتند این اصلا به اقای xوyکاری نداریم.کمی بیطرف باشید و توافقو مطالعه کنید و ببینید چقدر تحقیر شدیم.
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    صحبت های کری در مورد مسائل دیگه رو قبول دارید؟
  • ناشناس ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    دوستان اشاره میکنند که 90 درصد مشکلات اقتصادی سو مدیریت هست پسن دولتی قبلی که به سرش قصم میخوردید که هی میگفت بهار در راه هست برگ چغندر بود پس دولت قبلی اصلا مدیریت بلد نبود که کار به اینجا کشید
  • User ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    جناب زاکانی؛ بخاطر منافع حزبی در تیم حریف بازی نکن برادر!!!
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    سودش برای کشور اینه که همه تاسیسات نظامی شناسائی و امکان حمله براشون راحتتر میشه !!!
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    اینجا شیعه خانه امام زمان است و ولی فقیه آگاه و شجاع به پشتوانه خداوند رحمان و خلیفه عصر و زمان از این شیعه خانه حفاظت خواهند کرد.همه این پاسخ های مثبت و منفی که داده میشود نشان از علاقه مردم به میهن و خاک مقدس آن دارد .همین شخصی که موافق است و آن دیگری که مخالف است اگر میهن و خاک پاک و مطهرش را که از گذشته دور تا به امروز با دادن خون اجداد و نیاکان به ما رسیده و با دادن خون و جان جوانان امروز حفاظت شده در معرض تهدید قرار بگیرد به طرز باورنکردنی متحد و یک صدا میشوند.ولی برادران و خواهران عزیز به هم توهین نکنید و به سمت دودستگی حرکت نکنید که ایجاد این اختلافات هدف نهایی و واقعی این مذاکرات بوده است.فقط به این یک سوال حقیر فکر کنید:این کشورهایی که کاملا دقیق و با بررسی و تفکر زیاد چندین سال همه کشورهای دنیا را مستعمره خود کرده بودند و همچنان اندیشکده های سیاسی و اقتصادی فراوانی دارند آیا واقعا نمیدانستند که فرماندهان نظامی ما زیر بار محدودیت و نظارت نمیروند؟؟؟؟قطعا میدانستند و میدانند و حتما برای این عمل ایران عکس العمل نیز در نظر گرفته اند پس چرا و به چه علت در توافق نامه این موضوع را مطرح نموده اند؟اگر واقعا توافق میخواستند مورد غیرقابل قبول در توافق نمیاوردند.پس به دنبال چه چیزی هستند؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    هسته ای ارزشی دارد که ما جهان سومی ها آن را نمی فهمیم اما آمریکا به خاطر آن حاضر شده منافع ملیش را به آن گره بزند.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    شما بد نیست یک بار خودت توافق را بررسی کنی تا بفهمی . از کلمه lift راحت تر در انگلیسی نداریم حتی یک بی سواد هم کلمه لیفتراک که اسم یک وسیله حمل بار است را می داند لیفتراک یعنی کامیون برداشتن بار . لیفت یعنی برداشتن که دوستان آن را با لغو و یا تعلیق یکسان دیده اند
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    تو برداری یا خائن ؟ برو توافق رو بخون تا متوجه بشی چی داده ایم و چی گرفته ایم.
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    ارزش انرژی هسته ای به قدری زیاد است که باعث شده ابرقدرت ها بر سر آن با ما بخواهند توافق کنند دست برتری با ماست اگر هوشیار باشیم و نقدها را بپذیریم و برجام را به 5+1 عودت دهیم تا اینبار آنها مجبور شوند کوتاه بیاییند این خصلت کافر است مطمئن باشید کوتاه خواهند آمد.
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    تیم مذاکره کننده زورش نرسید شما کاری کنید.
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    این مسأله فقط مربوط به دولت نیست و ملی است و مجلس باید به کمک دولت بیاید و با عودت برجام حریف را جای خودش بنشاند تا اینبار تیم مذاکره کننده با قدرت بیشتری وارد شود و مطمئن باشید با جو کنونی که در دنیا ایجاد شده آنها مجبور به عقب نشینی خواهند شد.
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    چرا یک نفر کل چیزهایی که داده ایم و چیز هایی را که بدست آورده ایم روی نمودار نمی برد تا تحلیل ها واقعی تر و درک آن بهتر گردد تا کسی به چیزی متهم نشود و مردم با چشم باز بپذیرند و یا رد کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    اگر اقدامات پایا پای باشد یعنی آن چیزی که رهبری تاکید کردند پس باید بتوان هر اقدام ایران را مساوی اقدام طرف مقابل قرار داد چرا چنین کاری نمی کنید تا همه چیز برای همه مشخص گردد؟!
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    آمریکا و غرب در شرایط کنونی که اعلام کرده اند ایران دیگر خطری نیست سخت خواهند توانست حرفی مخالف این بیان کنند و شرایط محیاست تا ما برجام را رد کنیم و دوباره مذاکره کوتاهی انجام دهیم. این قدرت ایرانی است .
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    بعد از برجام خیلی چیزهای اساسی واضح شد و تا حدی پرده ها افتاد برای نمونه مشخص شد اروپا در اثر تحریم ها زیان و ضرر بسیاری داده به طوری که بعد از جمع بندی پشت درب های ایران صف کشیدند و با یکدیگر به رقابت پرداختند نمونه ای دیگر مشخص شد پول های بلوکه شده بیشتر اسمش بزرگ است تا مبلغش . کری و اوباما اعتراف کردند که دیگر نمی شد شرکایمان را برای تحریم ها حفظ کنیم. پرده ای دیگر این بود که مشخص شد آنها به توافق بیشتر نیاز دارند چون چندین بار زیر میز زذه بودند ولی میز را ترک نکردند و حتی چندین روز بیشتر ادامه دادند. مشخص شد آنها اهداف اساسی تری دارند و آن براندازی نظام است. مشخص شد آنها ما باید بیشتر مقاومت کنیم و هرچه بیشتر بایستیم آنها بیشتر عقب می روند . حال وقت آن است که قدرت ایرانی را نشانشان دهیم. باید دوباره به میز مذاکره برگردیم و اینبار محکم تر .
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    آمریکا نگران وجه سیاسی خود در جهان بود و حالا با اتفاقاتی که افتاده و قطعنامه نمایشی شورای امنیت مشخص شد آنها می خواستند به طوری آبرو مندانه قضیه را خاتمه دهند البته زیاده خواهند و خواستند کمی هم سود ببرند اما حالا باید دست برتر که همواره رهبری می فرمودند را نشان داد و دوباره آنها را پای میز کشاند کاری که خود آنها این 12 سال با ما کردند حالا وقت پرش است از همه مسئولین می خواهیم تا دست ایران را برتر کنند.
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    شما این حرف ها رو قبول نداری که منفی دادی ؟ مشخص است که از روی حزب و جناحت حرف حق رو رد کرده ای .
  • احمد ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    سلام . فقط تحصیلات آقای زاکانی رو با تحصیلات آقای صالحی مقایسه کنید بعد قضاوت کنید کی تخصصی در هسته ای ندارد.
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    دمت گرم كه قشنگ گرا ميدي 40متر زير زمين 90متر فلان و.....
  • مهدی ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    آفرین به جناب زاکانی بهتریت تحلیل رو نمودید.تیم مذاکره کننده خاین نیست زورشان نرسید
  • سجاد ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    تیم مذاکره کننده شجاعت لازم رونداشتن که باامریکامذاکره کنن بایدلغوتحریم هادرروزاجرای تعهدات ایران شروع میشدنه بعد از راستی ازمایی
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    کاغذ پاره دوران محمود با کاغذ پاره الان فرق میکنه اون موقع محمود هاله نور میدید الان روحانی هاله نور میبینه ؟ پس میشه نتیجه گرفت کاغذ پاره ای که محمود میگفت الهام درونی بود !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس