با گذشت 7 ماه از ورود دستگاه قضایی به تخلفات شرکت پدیده شاندیز در مانور متقلبانه فروش سهام، این شرکت با ترفندهای جدید و تبلیغات گسترده، به دنبال عادی جلوه دادن اوضاع و بازگرداندن شرایط به گذشت است.

پدیده شاندیز همچنان سهام می‌فروشدگروه اقتصادی مشرق-دی ماه سال گذشته دادستان عمومی و انقلاب مشهد با مانور متقلبانه خواندن نحوه فروش سهام شرکت پدیده شاندیز، دستور منع تبلیغات، خرید و فروش سهام و تعطیلی دفاتر این شرکت را صادر کرد.

متعاقبا مسئولان ارشد دستگاه قضایی از جمله دادستان کل و معاون اول قوه قضائیه نیز با ذکر تخلفات شرکت پدیده در افزایش صوری قیمت سهام و عدم اخذ مجوزهای قانونی برای فعالیت‌های ساخت‌وساز این شرکت، دستور رسیدگی به پرونده آ‌ن را صادر کردند.

بدین ترتیب با دستور مقامات قضایی، دفاتر فروش سهام شرکت پدیده در شهرهای مختلف کشور یکی پس از دیگری پلمب شد.

بر اساس آخرین اظهارات مقامات قضایی طی چند ماه اخیر برای حفظ حقوق سهامداران، از سایر فعالیت‌های شرکت پدیده در حوزه ساخت‌ و ساز جلوگیری به عمل نیامد و فرصتی چند ماهه به مدیران شرکت داده شد تا پایان مردادماه به تعهدات خود نسبت به بازگرداندن پول سهامداران عمل کنند.

با این حال، آنطور که از سخنان مقامات دستگاه قضایی برمی‌آید، ممنوعیت فروش سهام از سوی شرکت پدیده همچنان به قوت خود باقی است و این شرکت تا زمان تعیین تکلیف سهام‌هایی که طی چند سال اخیر تا زمان ورود دستگاه قضایی در دی‌ماه سال گذشته فروخته و به طور صوری ارزش آنها را بالا برده است، حق فروش سهام جدید یا تبلیغات برای این کار ندارد.

با این حال، شرکت پدیده با فروکش کردن حساسیت‌های چند ماه قبل، به تدریج در حال بازگشت به رفتارهای سابق خویش است.


پدیده شاندیز همچنان سهام می‌فروشد


 به عنوان مثال، شرکت پدیده با تبلیغات وسیع در مسابقات ورزشی خصوصا لیگ برتر فوتبال کشورمان که از چند روز پیش آغاز شد، قصد دارد اینگونه به مردم القا کند که حواشی مربوط به این شرکت به پایان رسیده و عملکرد شرکت به روال طبیعی بازگشته است.

طبیعی است مردمی که تبلیغات شرکت پدیده را در مسابقات فوتبال به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی تماشا می‌کنند، اینطور تصور می‌کنند که حتما این شرکت از محکمه قضایی با سربلندی بیرون آمده که مجوز تبلیغات به آن داده‌اند.

پدیده شاندیز همچنان سهام می‌فروشد

این رویکرد ساده‌انگاری پرونده تخلفات شرکت پدیده و ادعای رفع پیگیری‌ تخلفات آن در اظهارات اخیر رئیس شرکت پدیده نیز مشخص است.

محسن پهلوان مقدم 11 تیرماه ادعای رفع اتهامات و اثبات حقانیت شرکت را مطرح کرد و گفت: من از تمامی مسئولان تشکر میکنم که در پی رفع اتهام از پدیده در این مدت تلاش کردند . ما به لطف پروردگار یقین داریم دارایی هایمان چندین برابر آن چیزی است که در رسانه ها مطرح می کردند و البته بازهم اعلام می داریم که به نتیجه کار کارشناسی و قانون تمکین می کنیم و اگر ضرری متوجه مردم بود از محل سهام در اختیار ، جبران می نماییم.

وی ضمن تشکر از وزارت کشور و دادستانی مشهد افزود : ما از تمامی مسئولان انتظار داریم همچنان که پدیده را در رسانه ها تخریب کردند، حالا که مشخص شده است حرفهایمان درست بوده بیایند از این پروژه ملی و مردمی دفاع کنند.

وی با تقدیر از اقدام دولت برای فرستادن تیم کارشناسی 35 نفره برای بررسی اسناد مالی و دارایی ها و بدهی های پدیده اظهار داشت : خوشبختانه حدود 20 روز است که کار این تیم به اتمام رسیده، اما هنوز نتیجه کار آنها اعلام نشده است و تا این نتیجه اعلام نگردد نمی توانیم جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.

همانطور که از سخنان رئیس شرکت پدیده مشخص است، او مدعی است که اظهارات مسئولان قضایی و اجرایی درباره تخلفات این شرکت، نادرست بوده و حتی خواستار جبران اتهامات نسبت‌ داده شده به شرکتش شده است.

بنابراین ضروری است برای پیشگیری از احتمال تکرار رفتارهای خلاف قانون همچون مانور متقلبانه فروش سهام، دستگاه قضایی هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف شرکت پدیده و ادعای رئیس آن درباره رفع اتهامات، اطلاع‌رسانی نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • جعفر ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    اخه مشرق چرا جو سازی می کنی. نشستی تو تهران از هیچی هم خبر نداری و معلومه یک سری اخبار جویده شدی که بهت میدن رو چاپ می کنی. پدید هیچ مشکلی نداشت، اگر هم مشکلی بود به خاطر مشکلات قانونی تو مملکت بود، یک سر بیا تو مشهد ببین مردم واقعا چی در مورد پدیده فکر می کنن. سرمایه مردم هم شفاف و قانونی در اختیار پدیده قرار گرفته بود. داستان پدیده الان شده امتحان نظام و دولت برای اینکه چقدر به بخش خصوصی اجازه کار میدهند.
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    هیچ مدرکی علیه پدیده وجود ندارد.همه میدانن چه کسانی با چه اهدافی از قدرت گیری بخش خصوصی می ترسند.این وسط طرح عظیم شهر افسانه ای کیش و...که هزاران شغل ایجاد میکرد و کیش را به قطب بزرگ رقابت با امثال دبی تبدیل میکرد رفته روی هوا...
  • hassan ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    پدیده اگه مشکلی نداره مسئولان قوه قضائیه جواب بدن یا نه تیم رسانه ای ایشون
  • جعفر از مشهد ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    آقا تو رو خدا یکی بگه ما این برگه های سهام رو چیکار کنیم و بالاخره کی به پولمون میرسیم ، سود نخواستیم. من که از صدا و سیما نمیگذرم که با تبلیغات غیر قانونی فروش سهام ما رو مجبور کرد که سهام پدیده رو بخریمف این مسئولان پدیده اوستا در تبلیغات هستن و ما هم اشتباه کردیم
  • سید کریم ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    خوب راست ميگه دیگه مدیر عاملش بعد 7 ماه و این همه اتهام چه چیزی رو ثابت کردن، در کدوم دادگاه اتهامات رو ثابت کردن اصلا دادگاهی برگزار کردن!؟؟؟ وقتی بیچاره داره خودش تقاضا می کنه الان که اومدین املاک رو کارشناسی کردین سریعتر نتایج رو اعلام کنید کاملاً مشخص هست کارش درسته و از چیزی واهمه نداره
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    چرت نگو جعفر من خودم مشهدی هستم پدیده فقط داشت تیغ میزد فقط پول میگرفت سهام رو که به مردم میداد کاذب بالا میبرد بدون هیچ پشتوانه ای اون همه پول از مردم گرفتن واسه یه شهر به اصطلاح رویایی---با اون پول میشد ده تا مث اون ساخت بقیش کجا رفته؟ چرا مردم نمیتونستن پول و سهامشون رو بردارن
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    چرا نظر کارشناسی اعلام نمی شود؟؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    مشرق زر زر مي كنه
  • ناشناس ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    از قدیم و ندیم گفتن : حسود هرگز نیاسود . تو هم سعی کن ترقی کنی ؛ سعی نکن اونایی کا رشد کردن بکشی پائیین و به خودت برسونی ، تو برس به آنها .
  • شاندیزی ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    مرگ برسایت حسودان!!!
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    خداییشس مجبور شدی ؟؟؟ شیطان هم روز قیامت میگه من فقط دعوتشون می کردم....میشه دلیل برای پیروی ازش؟؟
  • سید حسین ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    دادستان مشهد یک سوال دارم 1-تصرف عدوانی 6 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه!!! خواهشا یک نفر رودخانه اطراف پروژه را بر روی نقشه جا نمایی کند تا مشخص شود پروژه در حریم رودخانه هست یا نه؟؟؟!!! 2- تصرف زمینهای کشاورزی!!! اگر پدیده در زمینهای ناب کشاورزی ساخته شده است چرا از ساختمانهای مسکن مهر که در کنار و در مجاورت پدیده است سخنی و اعتراضی از سوی آقایان و مسئولان و معاون حفظ .... در وزارت مسکن و یا ریاست سازمان منابع طبیعی به گوش نمی رسد؟؟!!
  • سید علی ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    چرا تمام نظرات نمیذاری؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس