وزارت کشور کویت، یک ماه پس از انفجار تروریستی مسجد امام صادق -علیه‌السلام- از کشف یک گروه دیگر وابسته به گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش مشرق، یک ماه پس از انفجار تروریستی در نماز جمعه مسجد امام صادق (ع) کویت، و بازداشت عوامل آن، وزارت کشور کویت از کشف یک گروه دیگر وابسته به داعش خبر داد.

طبق گزارش وبگاه خبری روزنامه «الوطن» کویت، وزارت کشور کویت با اعلام خبر کشف و ضبط این گروه، اعلام کرد که 5 عضو این گروهک را که تابعیت کویتی دارند، بازداشت کرده است.

36 روز از انفجار تروریستی مسجد امام صادق -علیه‌السلام- از بزرگترین مساجد کویت، در منطقه «الصوابر» در پایتخت این کشور که 27 نفر شهید و 202 تن دیگر در آن زخمی شدند، می‌گذرد (جزئیات بیشتر).

کویت چندین نفر از جمله عواملی که فرد انتحاری را در رسیدن به مسجد یاری کرده بودند بازداشت کرد. چند عضو این گروه بازداشت شده، ملیت سعودی داشتند.

در بیانیه امروز وزارت کشور کویت آمده است که افراد بازداشت شده «به آموزش دیدن تحت افکار تروریستی و گمراه‌کننده در کنار آموزش‌های حمل سلاح و شرکت در درگیری‌های جاری در سوریه و عراق» اعتراف کرد‌ه‌اند.

افرادی که طبق این بیانیه بازداشت شده‌اند افراد زیر هستند:

1 - مبارک ملفی 29 ساله (1986)؛ در درگیری‌های عراق شرکت کرده است.

2- فهد حمد 25 ساله (1990)؛ کشف کتابهای حاوی عقاید تکفیری و پرچم داعش در منزلش.

3- محمد حمد 29 ساله (1986)؛ عضو داعش و در موصل عراق جنگیده است.

4 - فالح ناصر 33 ساله (1982)؛ عضویت در داعش و حضور در موصل عراق.

5 محمد فلاح 25 ساله (1990)؛ تسهیل سفر به عراق به سوریه برای شرکت در عملیات تروریستی.

وزارت کشور کویت در پایان تأکید کرده است که از هیچ تلاشی برای کشف و بازداشت افرادی که با امنیت ایران کشور بازی کنند دریغ نخواهد کرد و با قاطعیت و شدت با این دست افراد برخورد خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس