کد خبر 446949
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹

یکی از فرماندهان میدانی جنبش مقاومت حزب الله لبنان تاکید کرد ما منتظر زمان مناسب هستیم تا پیروزی نهایی در الزبدانی و آزادسازی این شهر را اعلام کنیم.

به گزارش مشرق، چهارمین هفته نبرد آزادسازی الزبدانی از اشغال گروه های تروریستی در حالی به پایان می رسد که یکی از مسئولان میدانی حزب الله در خصوص روند این عملیات تصریح کرد ما با تروریست ها در روی زمین و زیر زمین می جنگیم.

شبکه تونل‌های زیر زمینی تروریست ها در الزبدانی شبیه القصیر است

بر اساس آن چه روزنامه السفیر نوشته است، این رزمنده 30 ساله حزب الله به شبکه گسترده ای از تونل های زیرزمینی گروه های تروریستی در الزبدانی اشاره کرده و می گوید این تونل های حفر شده شبیه تونل هایی است که در شهر القصیر کشف شد و عمق آن بین دو تا چهار متر و طول آن بین 40 تا 100 متر و گاهی بیشتر هم می رسد و حتی گفته شده که تونلی در محله طلعه الوزیر در بخش جنوبی الزبدانی کشف شده که طول آن بیش از 300 متر بوده است.

این مسئول میدانی مقاومت لبنان می گوید حزب الله و ارتش سوریه اطلاعاتی در خصوص شبکه تونل های زیر الزبدانی در اختیار دارند که پناهگاه گروه های مسلح به شمار می رود و برخی از این تونل ها از یک محله تا محله دیگر شهر امتداد می یابد. وی به وجود مواد منفجره و بمب هایی در این تونل ها اشاره می کند که از سوی تیم های کشف مواد منفجره کشف شده است که برخی از این بمب ها حاوی صدها کیلوگرم مواد منفجره بوده است.

تروریست‌ها در یک منطقه محدود کاملا در محاصره ارتش سوریه و مقاومت لبنان هستند

این مسئول حزب الله تصریح می کند تکفیری ها و گروه های مسلح در فضاهای بسیار محدود در محاصره هستند در شهرکی که مساحت آن چهارصد کیلومتر مربع است و مساحت گسترش تکفیری ها در این شهرک روز به روز کمتر و محدودتر می شود.

وی می گوید ما با آنها(گروه های تروریستی) بر اساس مهلت و زمان بندی و طرح های وضع شده و بر اساس تصمیمات و فرامین فرماندهی مقاومت و دستورات آن به رزمندگان عمل می کنیم که به رزمندگان گفته اند ماموریت خود را با هوشیاری و احتیاط و با کمترین خسارت انجام دهید، عجله نکنید و نیازی هم به عجله نیست.

به تروریست‌ها آن قدر نزدیکیم که تصورش را هم نمی‌کنند

به گزارش تسنیم، این مسئول میدانی حزب الله بر اساس آن چه السفیر نوشته است، می افزاید ما در حال حاضر گام به گام، خانه به خانه و محله به محله، ساختمان به ساختمان و طبقه به طبقه پیش می رویم، ما بیشتر از آن چه آنها تصور می کنند به آنها نزدیک هستیم، شاید بین ما چند متر بیشتر فاصله نباشد، اما آنها از نزدیک بودن ما به خودشان خبر ندارند، ما صداهایشان را به وضوح می شنویم، در برخی مکان ها هم ما و هم آنها در یک ساختمان و حتی در یک طبقه هستیم و همه این شرایط، افراد مسلح را در مقابل دو گزینه قرار می دهد یا مرگ یا تسلیم. تعداد آنها صدها نفر است.

تاکتیک ارتش سوریه و حزب الله لبنان در الزبدانی

مسئول میدانی حزب الله در ادامه می گوید در آغاز عملیات آزادسازی الزبدانی، حزب الله و ارتش سوریه تاکتیکی را در پیش گرفتند که مبتنی بر رها کردن گذرگاه امن برای افراد مسلح است تا از طریق آن، از شهر خارج شوند، اما افراد مسلح این پیام را درک نکردند و گمان کردند که ما قادر به سیطره بر این منطقه نیستیم. آنها به جای خروج از طریق این گذرگاه، تلاش کردند از آن که تحت نظارت و در تیررس ما قرار دارد به عنوان گذرگاهی برای آوردن استحکامات و سلاح و مواد غذایی و مهمات استفاده کردند و در چنین شرایطی ما باید این شاهرگ را قطع می کردیم که در عمل این گونه شد.

تروریست‌ها دو گزینه بیشتر ندارند

مسئول میدانی حزب الله افزود منطقه در حال حاضر کاملا در محاصره ما قرار دارد و جنگنده ها هم در طول شبانه روز نقاط و مواضع تمرکز افراد مسلح را در هم می کوبند و گزینه های آنها محدود است یا تسلیم یا مرگ.

مسئول میدانی مقاومت در ادامه تصریح می کند الزبدانی دیگر تمام شد و مردان مقاومت و ارتش سوریه می توانند آن را به طور کامل و در هر لحظه ای تحت سیطره خود قرار دهند، هیچ گذرگاه و راه فراری برای تروریست ها وجود ندارد و جنگنده های ارتش هر روز و هر ساعت، آنها را در هم می کوبند، اما این که چرا به سرعت و به صورت نهایی، الزبدانی تحت سیطره قرار نمی گیرد، باید گفت که تصمیم الزبدانی در حال حاضر تصمیم سیاسی و نه نظامی است و و حتی زمان آن، زمان سیاسی است و در نتیجه تصمیم نهایی به رهبران سیاسی مقاومت و ارتش سوریه برمی گردد که زمان مناسب برای اعلام آزادسازی نهایی الزبدانی را رسما و عملا اعلام کنند.

پیشروی و موفقیت های همزمان در جبهه‌های مختلف مبارزه با تروریسم

این مسئول میدانی نکته قابل توجهی را مورد تاکید قرار می دهد و می گوید پیشروی در جبهه الزبدانی را باید از این نظر مورد توجه قرار داد که همزمان و همگام با آن شاهد پیشروی گسترده در محور تدمر، ایستادگی در کفریا و الفوعه و دفع حملات شدید تروریست ها به درعا که اخیرا انجام شد و همزمان با آن آمادگی های جدی برای پیچاندن صفحه بیبیلا و بیت سحم و حتی الحجرالاسود در حومه دمشق هستیم.

مهمترین موضوعی که مورد تاکید مسئول میدانی حزب الله قرار می گیرد، این نکته است که در روزهای آینده آماده سازی برای یکسره کردن نبرد در تپه های عرسال انجام می شود.

یادآوری می شود رسانه های سعودی اخیرا با ابراز نگرانی از فروپاشی گروه های تروریستی و سرخوردگی و ناامیدی شدید آنها در الزبدانی درباره سقوط قریب الوقوع این شهر و آزادسازی آن به دست ارتش سوریه و حزب الله لبنان هشدار داده و خواستار کمک فوری به این گروه ها شده بودند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    دست شان درد نکند مردان مرد حزبالله
  • خداپرست ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    حزب‌الله پیروز است
  • حمیدکردستانی ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    درود بر امام خامنه ای درود بر سید حسن نصرالله درود بر سید حوثی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس