کد خبر 446427
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

جهانی که ۱۹۶ کشور دارد در کمتر کابینه‌ دولت‌هایش مسئول علمی در تراز جهانی دارد، کما اینکه برخی کشورها نیز اصلاً کابینه ندارند، ولی در نظام جمهوری اسلامی ایران وزرایی فعالیت می‌کنند که یکی از دستاوردهایشان رکورد یک میلیون جراحی چشم است.

 به گزارش مشرق، مدت‌ها از وزارت وزیربهداشت می‌گذشت که در یکی از گفت‌وگوها از وی درباره جایگاهش در عالم چشم پزشکی جهان می‌پرسی و وزیر هم مانند همیشه با صداقت پاسخی داد که باعث شد چندین بار ضبط خبرنگاری را گوش دهی که آیا این آماری که هاشمی عنوان کرد صحیح بود؟ یا خیر و این تردیدها تا آنجا پیش رفت که راضی به صدای وزیر هم نمی‌شوی و گمان هر اشتباه لُپی را می‌کنی.

و آن آماری که وزیر بهداشت عنوان کرد چیزی نبود مگر جراحی یک میلیون چشم! آماری که با شنیدنش چشم هر کسی به گرد می‌رود، بار دیگر در یکی از برنامه به سراغ وزیر می‌روی و مصاحبه ات را یادآوری میکنی و از وی بار دیگر تایید جراحی یک میلیون چشم را می‌پرسی، که در کمال تعجب وزیر به این مطلب واکنش نشان می‌دهد و روبهت می‌کند و می‌گوید: «فلانی الان این مطلب را منتشر نکن فضای سلامت کشور فعلاً مناسب نیست و نمی‌خواهم محکوم به خودستایی شوم».

این گفته کوتاه وزیر کافی بود تا بر حسب اخلاق رسانه ای مصاحبه‌ات را به بایگانی آرشیوها بسپاری، ولی همیشه ذهنت درگیر آن آمار یک میلیون جراحی چشم بود؛ تا روز موعود فرا رسید؛ و هاشمی برای بار دوم در یکی از خبرگزاری‌ها حضور یافت، فرصتی مغتنم بود تا بار دیگر جستجوی ذهنی‌ات را به پایان برسانی.

وزیر بهداشت در نهایت وقتی در ادامه ده‌ها سئوال حوزه سلامت در برابر تعداد جراحی چشم‌اش و اینکه آیا آمار یک میلیون جراحی چشم‌اش نسبت به چند ماه قبل که آن مصاحبه ای اولیه صورت پذیرفته بود بیشتر شده است، عنوان می‌کند: «یک میلیون جراحی چشم آمار بسیار بالای در جراحی است، به هر حال تعداد جراحی چشم بنده از نظر عددی کم‌نظیر است ولی از نظر کیفی باید مردم قضاوت کنند». اظهار نظر وزیر این‌بار آنقدر سندیت دارد که دیگر هاشمی نسبت به آماری که می‌دهد عقب نشینی نکند ولی نگاهش همچنان نسبت به واکنش‌های منتقدانش نگران است.

این اظهارنظر وزیر بهداشت باعث می‌شود سئوالی نیز درباره تعداد مراجعه سیاسیون و بزرگان نظام برای معاینه چشم به وی بپرسی و وقتی از وی درباره مراجعه 90 تا 100 نماینده پزشک که به مرکز درمانی‌اش می‌پرسی، نسبت به این آمار انقولتی می‌آورد و می‌گوید‌: «این آمار را از کجا خبر دارید؟» و وقتی مقاومت نسبت به این آمار را مشاهده می‌کند، ادامه می‌دهد: «بنده تا به حال اینگونه نشمردم ولی بالاخره الان مانند گذشته نیست ما قبلاً هر روز هفته اتاق عمل بودیم، ولی هم اکنون در خدمت وزارت بهداشت هستیم».

هاشمی وقتی هم که درباره معاینه و یا اقدامات درمانی بر روی چشم رهبر معظم انقلاب و برخی از شخصیت‌های مهم نظام از جمله آیت ا... آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه سئوال می‌کنی، پاسخی متفاوت می‌دهد و می‌گوید: «این موارد دیگر شخصی است و این سئوال در حیطه امورات شخصی‌ام است ولی اکثراً معاینه چشم می‌شوند».

وزیر بهداشت در واکنش به سئوال تکراری یکی از افراد جمع حاضر مبنی بر اینکه چرا شما که خودتان چشم پزشک حاذقی هستید چرا از عینک استفاده می‌کنید، در وهله نخست درخواست کرد پاسخ قبلی اش (مصاحبه ای در گذشته) نادیده گرفته شود و عنوان کرد: «بنده 7 - 8 سال است که عینکی شدم به هر حال پیر شدیم و مبتلا به پیرچشمی».
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس