کد خبر 497709
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳

معاون اسبق بهداشت با انتقاد از نبود شرکت‌های دانش بنیان در رشته چشم و ورود تجهیزات مورد نیاز از کشورهای دیگر، بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کرد و گفت:‌ عدم تولید دارو؛ مهم‌ترین مشکل حوزه چشم پزشکی کشور است.

به گزارش مشرق، دکتر بهرام عین اللهی، درباره مشکلات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در کشور اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل در حوزه چشم پزشکی عدم تولید دارو است و بیشترین حجم دارو‌ها در کشور وارداتی هستند، همچنین شرکت‌های دارویی به هر شکلی که تمایل داشته باشند به واردات تجهیزات و دارو می‌پردازند.

معاون اسبق بهداشت در ادامه افزود: متاسفانه به دلیل عدم نظارت کافی بر شرکت‌های وارد کننده دارو در برخی موارد کمبود ایجاد می‌شود چون به اهمیت و نقشه راه اقتصاد مقاومتی توجهی نشده است.

عین اللهی با اشاره به اینکه عمده تجهیزات پزشکی کشور وارداتی هستند،گفت: ما به تکنولوژی روز دنیا نیاز داریم؛ لنزهای داخل چشمی، دستگاه‌ها، میکروسکپ‌ها، ابزار جراحی و به شکل کلی انواع وسایلی که در حوزه چشم مورد نیاز است عمدتاً وارداتی هستند و تولید داخلی در این زمینه وجود ندارد.

این فوق تخصص چشم با انتقاد از نبود شرکت‌های دانش بنیان در رشته چشم و ورود تجهیزات مورد نیاز از کشورهای دیگر، و لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور به بسیج پزشکی گفت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی باید تولیدات داخلی تقویت شود تا نیاز ما به خارج از کشور کاهش یابد، همچنین باید شرکت‌های دانش بنیان تقویت شوند تا امکان تهدید از سوی کشورهای تولید کننده دارو و تجهیزات وجود نداشته باشد، به این دلیل که اگر نیاز وجود داشته باشد می‌توانند ما را به راحتی تهدید کنند پس باید در این باره نقشه راه معینی در کشور تعریف و تبیین شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس