رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به حملات جنگنده‌های ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق، متذکر شد که سال‌ها گفت‌وگو برای دستیابی به صلح بهتر از یک ساعت جنگ است.

به گزارش مشرق، «الشرق الاوسط»، «مسعود البارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق از ترکیه خواست برای دستیابی به صلح به پای میز مذاکره بازگردد؛ چرا که مذاکره بهترین راهکار برای حل و فصل مشکلات موجود بین آنکارا و حزب کارگران کردستان است و امور را دشوارتر نمی‌کند.

مسعود بارزانی در بیانیه‌ای مکتوب که دفتر ریاست اقلیم کردستان آن را منتشر کرد، گفت: «تلاش‌های زیادی برای موفقیت روند صلح انجام داده‌اند و برای جلوگیری از بروز رویکرد منفی درخصوص این مشکل، به تلاش‌های خود ادامه خواهم دادم تا همگان به اصول روند صلح مراجعه کنند.»

بارزانی با ابراز تاسف از اینکه اوضاع موجود میان آنکارا و پ‌ک ک به این سطح رسیده است، از همه طرف‌ها خواست امور را به سطح جاری نکشانند؛ برای اینکه صلح تنها گزینه برای حل مشکلات است و سال‌ها گفت‌وگو بهتر از یک ساعت جنگ است.

در این بیانیه آمده است، ارتش ترکیه، جمعه شب مواضع و پایگاه‌های حزب کردستان را در برخی مناطق اقلیم کردستان عراق بمباران کرده است. پس از این بمباران، «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه در ساعت یک و 30 دقیقه بامداد (به وقت محلی) با مسعود بارزانی تماس تلفنی برقرار کرده و با او درباره این موضوع و اینکه چرا امور به این سطح رسیده است، صحبت کرد.

براساس این گزارش، جنگنده‌های ترکیه، شامگاه جمعه حملات هوایی علیه پایگاه‌های حزب کارگران کردستان در استان «دهوک» در شمال غربی عراق صورت دادند.

منابع کُردی در دهوک اعلام کردند در پی بمباران مناطق مرزی عراق که به کشته شدن 20 نفر منجر شده است، جاده روستای «کلی بالندان» در این استان بسته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس