کد خبر 445020
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق برای برقراری آتش‌بس مجدد میان «پ‌ک‌ک» و «آنکارا» اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق، «نیچروان بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان عراق، با اشاره به عملیات نظامی اخیر ارتش ترکیه علیه مواضع (حزب کارگران کردستان) پ‌ک‌ک در شمال عراق گفت: «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان و دولتش برای ایفای نقش به منظور برقراری آتش‌بس مجدد میان آنکارا و حزب کارگران کردستان آمادگی دارد.

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که خشونت و اسلحه هیچ مشکلی را حل نمی‌کنند و منطقه کردستان عراق همچنین آمادگی دارد که هر نقشی را برای بازگشت به روند آشتی ملی در ترکیه ایفا کند.

در این بیانیه که در پایگاه خبری «ترک پرس» منتشر شد، آمده است: عملیات نظامی کنونی ترکیه که مقرهای استقرار اعضای حزب کارگران کردستان را در خاک منطقه کردستان هدف قرار می‌دهد، پس از آن آغاز شد که رهبر سازمان اتحادیه جوامع کردستان تاکید کرد که آتش‌بس و روند صلح داخلی در ترکیه پایان یافته است.

نیچروان بارزانی گفت که تحولات اخیر به شدت بر افکار عمومی در ترکیه تاثیر خواهد گذاشت و دولت ترکیه همچنان با یک فشار بزرگ روبرواست.چندین پلیس در داخل این کشور کشته شده‌اند و پ‌ک‌ک نیز مسئولیت آن را برعهده گرفته که همه این مسائل، موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

 این در حالی است که «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه شنبه (دیروز) گفت: عملیات نظامی علیه پ‌ک‌ک و داعش در شمال عراق و سوریه ادامه خواهد یافت و و تا زمانی که تهدید علیه ترکیه وجود داشته باشد این عملیات‌ها نیز متوقف نخواهند شد.

وی اعلام کرده بود که مسعود بارزانی به ترکیه حق داده مواضع پ‌ک‌ک را در شمال عراق هدف قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    بعد از داعش نوبت بارزانی هاست ایناها نه تنها به مردم کرد هیچ کمکی نمیکنن بلکه تمام دارایی های مردم کرد چپاول میکنن
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    مهم اینه که همیشه بیشترین رای رو میارن در کردستان.
  • نوید ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    بعد از داعش نوبت سرنگونی ترکیه س. باید ترکها رو به اوریغورستان برگردونیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس