کد خبر 444775
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

رئیس موزه ارتباطات گفت: دست‌های این مجسمه دو هفته پیش به سرقت رفته بود و بامداد سه‌شنبه هفته گذشته نیز کل این مجسمه به سرقت رفت.

 به‌ گزارش مشرق، پنج سال بیشتر از سلسله عجیب و غریب مجسمه دزدی در پایتخت نمی‌گذرد که ظاهرا مزه چنین کاری زیر دندان دزدان خاص مانده و این بار روی به سمت حوزه ارتباطات آورده‌اند.

هفته گذشته خبراز ناپدید شدن مجسمه برنزی 120 کیلوگرمی مقابل موزه پست تهران (ارتباطات) واقع در خیابان امام خمینی(ره) منتشر شد؛ پنج سال پیش بالغ بر10 مجسمه عظیم‌الجثه از جنس برنز که هر یک حدود 700 کیلوگرم وزن داشتند از سطح پایتخت ربایش شد و همچنان سارق اصلی پیدا نشده است.

مجسمه جلوی موزه ارتباطات فردی را نشان می‌داد که در حال انداختن نامه‌ای به صندوق پست بود اما اکنون تنها صندوق پست بر جای مانده است.

حال علی‌اکبر نصرآبادی مدیر موزه ارتباطات با بیان اینکه مجسمه ربوده شده اثر ابراهیم اسکندری بوده است، اظهار کرد: دست‌های این مجسمه دو هفته پیش به سرقت رفته بود و بامداد سه‌شنبه هفته گذشته نیز کل این مجسمه به سرقت رفت.

وی درباره ارزش هنری این مجسمه گفت: ابراهیم اسکندری پسر ایرج اسکندری یکی از مجسمه‌سازان بزرگ ایران است که مجسمه صندوق پست یکی از کارهای اوست. مجسمه صندوق پست در سال 88 در دوسالانه مجسمه‌سازی شهری، برای ابراهیم اسکندری جایزه به همراه داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مش قاسم ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    بیزحمت از ده تن طلایی که در زمان سردار سازندگی مفقود شد هم بنویسید .
  • یک ایرانی ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام هزاران سال پیش، که اثری از اینهمه دوربین امنیتی در سر هر کوی و گذر نبود، برج های مراقبتی وجود داشت که نگهبانانی تمام مدت شهرو می پاییدند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس