کد خبر 444471
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴

دولت آمریکا قصد دارد یک جاسوس رژیم صهیونیستی که به حبس ابد محکوم شده را از زندان آزاد کند.

 به گزارش مشرق، دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد «جاناتان پولارد»، جاسوس اسرائیلی محکوم شده به حبس ابد در آمریکا را از زندان آزاد کند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در حالی این اقدام دولت آمریکا را به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ربط داده که مقامات آمریکایی وجود ارتباط بین این دو موضوع را تکذیب کرده‌اند.

آزادی «پولارد» که در سال 1985 به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر و به حبس ابد محکوم شد، به یک دهه تنش میان واشنگتن و تل‌آویو برای آزادی او پایان خواهد داد.

تل‌آویو در برهه‌های زمانی مختلف صدور حکم حبس به دلیل جاسوسی یکی از متحدان نزدیک واشنگتن را سخت‌گیرانه خوانده و درخواست آزادی این جاسوس را مطرح کرده اما با پاسخ منفی آمریکا روبرو شده بود.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال می‌نویسد برخی مقامات آمریکایی خواستار آزادی پولارد طی هفته‌های آتی هستند. مقامات دیگر انتظار دارند روند آزادی وی چندین ماه طول بکشد.

مقام‌های آمریکایی به شدت ادعاها درباره اینکه آزادی این جاسوس در راستای تلاش واشنگتن برای مجاب کردن اسرائیل جهت موافقت با نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 باشد را رد کرده و گفته‌اند تصمیمات لازم در این باره را «هیئت عفو آمریکا» خواهد گرفت.

پولارد که اکنون 60 ساله است سی سال پیش پس از افشای درز اطلاعات محرمانه به رژیم صهیونیستی دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. او در آن زمان تحلیلگر اطلاعات غیرنظامی نیروی دریایی آمریکا بود.

بنا به گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، ساز و کار آزادی «پولارد» یا منطق زیربنایی آن هنوز چندان روشن نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس