کد خبر 444533
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

مقامات آمریکایی گزارش روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر تصمیم آمریکا برای آزادی زودهنگام افسر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا که به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی متهم شده بود را رد کرد.

به گزارش مشرق، مقامات آمریکایی روز جمعه (دیروز) گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» را رد کرد که گفته بود دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی آزادی زودهنگام «جاناتان پولارد» افسر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا است که به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی متهم است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که پولارد باید تمامی دوران محکومیت 30 ساله خود را طی کند.

وزارت دادگستری آمریکا تأکید کرد که این افسر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا برای مدتها در ماه نوامبر واجد شرایط بررسی عفو بوده است اما دولت آمریکا نفوذی در چگونگی پیشروی این پروسه نداشته است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز گذشته با انتشار خبر تصمیم آمریکا برای آزادی جاسوس اسرائیلی، این اقدام دولت آمریکا را به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ربط داد.

«پولارد» که در سال 1985 به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. تل‌آویو در برهه‌های زمانی مختلف صدور حکم حبس به دلیل جاسوسی یکی از متحدان نزدیک واشنگتن را سخت‌گیرانه خوانده و درخواست آزادی این جاسوس را مطرح کرده اما با پاسخ منفی آمریکا روبرو شده بود.

یکی از مقامات آمریکایی همچنین ایده ارتباط آزادی پولارد با نرم شدن روابط واشنگتن با تل‌آویو را رد کرده است. روابط واشنگتن‌ و تل‌آویو ظاهراً تا حدی به دلیل مسئله هسته‌ای ایران و 1+5 دچار تنش شده است اما با اینحال آمریکا همچنان بر تعهد خود در قبال اسرائیل تأکید دارد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گزارش کرد: وضعیت پولارد توسط کمیسیون عفو آمریکا و طبق روندهای استاندارد تعیین می‌شود. هیچ ارتباطی بین وضعیت پولارد و روندهای سیاست خارجی وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس