کد خبر 444739
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

رئیس جمهور آمریکا با حضور در اجلاس جهانی کارآفرینی بر اهمیت و نقش زنان به ایجاد انگیزه و اشتغال در جامعه تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ای. بی. سی نیوز، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که سفر چهار روزه ای را به کشورهای کنیا و اتیوپی آغاز کرده امروز در نشست جهانی کارآفرینی که در شهر «نایروبی» پایتخت کنیا برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی که هدف از این سفر را تحکیم روابط تجاری و امنیتی با کشورهای آفریقایی عنوان کرده است، در این سخنرانی گفت: دوست داشتم به اینجا بیایم چون آفریقا در حال حرکت است. آفریقا به لحاظ میزان رشد در شمار یکی از سریعترین مناطق جهان قرار می گیرد.

وی در ادامه به بهبود وضعیت معیشت مردم آفریقا و افزایش درآمد آنها اشاره کرده و رشد طبقه متوسط در جامعه را امیدوار کننده توصیف کرد.

اوباما در این نشست که با حضور کارآفرینانی از یکصد و بیست کشور جهان برگزار شد بر نقش زنان بر کارآفرینی در جامعه تاکید کرد و از کمک ۱ میلیارد دلاری دولت آمریکا، بانک ها و نهادهای مردمی به اشتغال و کارآفرینی سخن گفت. اوباما وعده داد که نیمی از این پول صرف یاری رساندن به زنان و جوانان خواهد شد که در مقایسه با مردان موانع بیشتری را در مراحل آغازین کار تجربه می کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد علی ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    سیاست هویج و چماق آمریکایی همیشه در جریان است.البته هویج همیشه نسیه و چماق همیشه نقد بوده.کیست که نداند که اگر آفریقا امروزه از نظر سطح زندگی اینقدر مادون قرار گرفته دلیل عمده اش سیاست های استعماری و بلکه استکباری آمریکا و متحدان سفاکش بوده و هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس