کد خبر 444325
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

نهادهای امنیتی تاجیکستان از بازداشت تعدادی از عوامل داعش در این جمهوری خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از «کانیوز»، نهادهای امنیتی تاجیکستان از حملات تروریستی به 12 شعبه منطقهای وابسته به وزارت کشور در 4 ناحیه این کشور جلوگیری کردند.

بنا به اطلاع دفتر مطبوعاتی وزارت کشور تاجیکستان، کارمندان اداره مبارزه با جنایات سازمان یافته وزارت کشور تاجیکستان یک ساکن 25 ساله شهر دوشنبه را به اتهام آماده سازی یک سری از حملات تروریستی در 4 منطقه این کشور مورد بازداشت قرار دادند.

«باباجان رجبعلی» متولد سال 1990 شهر «کولاب» استان ختلان و یکی از تجار معروف در این شهر به اتهام همکاری و اجرای اقدامات خرابکارنه در این کشور بازداشت شد.

وی در اعترافات اولیه خود از ارتباط اینترنتی با گروه داعش و یکی از عوامل آنها با نام مستعار «ابو سعید» خبر داده است.

باباجان رجبعلی پس از آشنایی با ابوسعید از تمایل برای حضور در سوریه سخن می‌گوید که در این گفت‌و گوها ابوسعید وی را تشویق می‌کند تا عمل جهاد را در تاجیکستان اجرا کند.

پس از ارتباطات متعدد بین دو طرف از طرف ابوسعید فیلم‌های آموزشی اقدامات تروریستی برای باباجان ارسال می شود و وی در مدت معینی برای اقدامات خرابکارانه در این کشور آماده می‌شود.

ابوسعید که خود یک شهروند تاجیکی می باشد و در حال حاضر در سوریه قرار دارد پس از آموزش رجبعلی تعدادی از دوستان خود را به وی معرفی می‌کند تا در اسرع وقت و با هماهنگی های لازم اقدامات تروریستی در تاجیکستان را آغاز کنند.
وزارت کشور تاجیکستان تصریح می‌کند، که آنها قصد داشتند در آخرین دهه ماه مبارک رمضان سال جاری حملات تروریستی در شعبه‌های منطقه‌ای وابسته به وزارت کشور در 4 ناحیه تاجیکستان انجام دهند.

این شخص مظنون در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرده است که آنها قصد داشتند در یک روز 4 انفجار یکی در «کولاب» دیگری در «دوشنبه» و 2 تا دیگر را در نواحی «فیض آباد» و «رشت» مورد اجرا قرار دهند.

شهر «کولاب» در 200 کیلومتری جنوب شرق دوشنبه، «فیض آباد» در 50 کیلومتری شرق دوشنبه و ناحیه «رشت» در 180 کیلومتری پایتخت تاجیکستان قرار دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس