کد خبر 444012
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

رئیس مجلس شورای اسلامی از توافق هسته‌ای به عنوان یک دستاورد ملی یاد کرد و افزود: اگر اشکالاتی در توافق هسته‌ای وجود دارد باید در مقام رفع آن بود نه اینکه دستمایه اختلافات باشد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی عصر چهارشنبه در آیین تقدیر و تشکر از حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش و معارفه سید مهدی صادقی استاندار جدید قم توافق هسته‌ای را فرصت مهمی دانست و اظهار کرد: باید فضای همدلی و همزبانی بین همگان وجود داشته باشد تا فضای کار بعد از توافق هسته‌ای فراهم باشد.

وی تاکید کرد: آموزش عالی و آموزش و پرورش از کمبود منابع رنج می‌برند و اگر قرار باشد مشکلات این بخش‌ها را برطرف کنیم نیاز به همدلی و همزبانی داریم. اگر از این فرصت استفاده نکنیم و فضای مودت و گذشت ایجاد نکنیم نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو نگاه در مسئله توافق هسته‌ای می‌توان داشت، تصریح کرد: یک نگاه این است که اشکالات و ایرادات را جستجو و بررسی کنیم و آن را منشا اختلاف قرار دهیم که این برای توسعه کشور نفعی ندارد.

لاریجانی افزود: مقام معظم رهبری در عید فطر به درستی فرمودند که مسئله هسته‌ای نباید موجب انشقاق و دودستگی در کشور شود.

وی ادامه داد: نگاه دوم این است که توافق هسته‌ای را به عنوان یک دستاورد ملی برای حرکت آینده کشور در نظر داشته باشیم. دقت نظرهایی می‌بایست در توافق هسته‌ای صورت می‌گرفت که انشاالله صورت گرفته و اگر اشکالاتی وجود دارد باید در مقام رفع آن بود نه اینکه دستمایه اختلافات باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که بعد از اجرای توافق هسته‌ای فضای کسب و کار و اقتصاد در کشور رونق یابد.

وی گفت: این دستاورد باید زمینه‌ای برای رونق تولید شود نه اینکه مثل گذشته زمینه‌ای برای توزیع منابع باشد که شرایط کشور را از نظر نقدینگی دچار مشکل کند.

وی تاکید کرد: در سایر کانون‌ها هم زمینه باید برای توانمندسازی جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد، فرهنگ، علوم، دفاع و... فراهم شود که ثمره آن را مردم ببینند. پایه اول تحقق این مهم این است که همه افراد همدلانه کار کنند نه اینکه دیگران را از اسلام خارج و تصور کنند خودشان اسلام مجسم هستند.

خفه‌شدن در داخل رژیم پوسیده جعلی افتخار نیست

وی در مورد اظهارنظرهای اخیر مسئولان آمریکا اظهار کرد: اگر امروز می‌بینیم رژیم صهیونیستی علیه مسائل جمهوری اسلامی فریاد می‌کشد و نگران است که توافق هسته‌ای موجب رشد ایران شود یا برخی کشورهای منطقه نگران هستند، معلوم می‌شود که می‌خواهیم از این بستر برای رشد تحقیقات و دانش هسته‌ای استفاده کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: برخی مسئولان آمریکایی زیاده حرف می‌زنند و گاهی حرف‌های نسنجیده می‌زنند. این برای کشور آمریکا افتخار نیست که خودش را در داخل یک رژیم پوسیده جعلی خفه کند و آنقدر از این رژیم تعریف کند که برخی از مشکلات آن را فراموش کند.

وی با بیان اینکه می‌توان حدس زد که چرا مسئولان آمریکا این گونه حرف می‌زنند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با دقت، مسئله هسته‌ای را دنبال می‌کند و استراتژی درستی دارد.

مراقب موجودات موذی باشیم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در چند سال گذشته با دقت نظر و شرایط موضوع هسته‌ای، راهبرد کشور درست بود و ما در شرایطی از دانش هسته‌ای قرار گرفتیم که می‌بایست قرار می‌گرفتیم.

وی تثبیت دانش هسته‌ای و کنارزدن تحریک‌های ظالمانه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی را دو هدف مهم نظام از مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد و افزود: موضوع درگیری ذهنی مسئولان جمهوری اسلامی هم همین بود و تا حدی زیادی محقق شد. البته در مقام اجرا باید با همین دقت پیگیری شود چون این موجودات موذی هم فعال هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید هوشیار باشیم و از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

توصیه به استاندار قم

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه در این گونه جلسات کمتر حضور می‌یابد اظهار کرد: امیدواریم این جلسه پایه‌ای شود که دولت محترم استاندار قم را ۷ - ۸ سال نگه دارد و سریع عوض نشود.

وی گفت: آقای صادقی از اهالی قم است و امیدواریم با تجربیاتی که دارد، کارها را به صورت اصولی پیش ببرد.

لاریجانی به بیان توصیه‌ای خطاب به استاندار جدید قم پرداخت و افزود: شما در فرصت یک یا دو ماهه پیش رو، ارزیابی دقیقی از وضعیت کشاورزی، فرهنگی، آموزشی و... قم داشته باشید تا به عنوان پایه فعالیت شما مورد توجه باشد.

وی گفت: امیدوارم این تحلیل شرایط کمک کند که راهبرد درستی در توسعه استان اتخاذ کنید وگرنه ممکن است مسائلی به وجود آید که راه اصلی فراموش شود.

لاریجانی با بیان اینکه قم مرکز تشیع است، اظهار کرد: نظرات مراجع و حوزه علمیه همیشه سازنده بوده و کسب نظر این بزرگواران به شما کمک می‌کند که راه درست را به خوبی تشخیص دهید. در دیدارهایی که با این بزرگواران دارم دلسوزی مراجع تقلید همیشه موج می‌زند و امیدوارم نظرات مراجع در زمینه‌های مختلف را مورد توجه قرار دهید.

صنایع را از رکود نجات دهید

وی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت صنعت در استان قم اظهار کرد: قم به دلیل نزدیکی به تهران و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور نیاز به سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخش‌هایی از صنایع قم دچار رکود شده؛ معنایش این است که سرمایه گذاری شده و نیروی انسانی موجود است ولی کار وجود ندارد بنابراین توصیه من این است که در اولین اقدام، از کشاورزی و صنایع و معادن حمایت کنید.

لاریجانی تغییر الگوی کشت را نیاز جدی کشاورزی قم دانست و گفت: باید هم روش آبیاری تحت فشار در قم پیگیری شود و هم از سیستم‌های گلخانه‌ای برای رونق بخشی کشاورزی استفاده شود.

وی افزود: بانک‌های استان باید در خدمت تولید قرار بگیرند و دغدغه شما می‌تواند موتور محرک و دلگرمی برای تولیدکنندگان باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به مزیت‌های استان قم استعدادهای خوب در کشور است که می‌توانند در قم سرمایه‌گذاری کنند بنابراین توصیه می‌کنم از این مزیت‌ها در زمینه صنعت و معدن، گردشگری و ... استفاده کنید.

بهبودشدن فضای بین‌المللی برای صادرات فرش قم

وی با اشاره به بهبودشدن فضای بین‌المللی برای صادرات فرش تصریح کرد: بعد از توافق هسته‌ای گشایشی برای صادرات فرش به وجود می‌آید، بنابراین باید از این ظرفیت استفاده شود. اگر به صادرات فرش قم کمک شود می‌تواند موتور محرکه اشتغالزایی برای هزاران نفر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران استانی گفت: زمان را خوب دریابید و با استاندار جدید همدلانه کار کنید تا بیشترین نفع در منابع کشور را داشته باشید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس