کد خبر 44385
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲

خطيب نماز جمعه تهران تصريح کرد: من با اطمينان مي‌گويم نگراني و دغدغه‌اي در ميان مردم نسبت به جريان انقلاب و راه صحيح امام وجود ندارد، اين راه را خداي متعال از طرق عادي نصيب ملت نکرده است و خود خدا هم حافظش هست.

 

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مسايل روز کشور گفت: ما مساله ولايت فقيه را فراتر از قانون اساسي مي‌دانيم، مرحوم ميرزاي شيرازي وقتي تنباکو را تحريم کردند نشانه‌هايي از عنايات امام عصر در آن قضيه بود مگر قانون اساسي، ميرزاي شيراي را ولي فقيه شناخته بود؟ شيعه همواره اين طور است، همواره زير پرچم ولي فقيه بوده و خواهد بود وقتي ولي فقيه زمان، تنباکو را تحريم کرد در عراق زندگي مي‌کردند اما اين حکم حرمت تنباکو قدرت ولايت را در دنيا به ظهور رساند و دشمنان را مرعوب کرد، معلوم شد که مردم متدين که پايبند هستند و تجار معتقد در انبارهاي تنباکو را باز کردند و تنباکوها را خود به خيابان آوردند و آتش زدند حتي افرادي از اين‌ها که داش مشتي بودند و مثل متدينين اهل نماز و امور مذهبي نبودند هم قليان‌ها را شکستند.

وي ادامه داد: آن‌ها مي‌گفتند ما هر کاري مي‌کنيم اما اميد داريم که يک روز توبه کنيم و خدا ما را ببخشد از دربار خانواده‌هاي خودشان حمايت نکردند و قليان ها را از بين بردند.

صديقي در ادامه تاکيد کرد: بعضي از وزرا را به مناسبت مي‌ديديم و يقينا همه‌شان بدون استثنا قبل از اين‌که وزير دولتي باشند بنده خدا و شيعه اميرالمومنين و مقلد حضرت آقا هستند و تحت ولايت مطلقه هستند، يکي از اين وزرا به من گفت ما معتقديم اگر حضرت آقا، همسر رييس‌جمهور را طلاق دهد او به رييس‌جمهور حرام است، ما چنين اعتقادي داريم.

امام جمعه موقت تهران يادآور شد: ولايت فقيه و حضرت آقا نه تنها به عنوان ولي فقيه و رهبر جامعه در قانون اساسي اختياراتشان مطلقه است - اصل چهارم قانون اساسي چتري است که همه شئون را زير خود گرفته است-، بلکه اين آقا مرجع ميليون‌ها مقلد در خارج از کشور و داخل ايران است، بنابراين حضرت آيت‌الله العظمي آقاي خامنه‌اي مد ظله العالي اگر منهاي انقلاب و قانون اساسي يک مرجعي بود که بيشترين مقلد را در جهان دارد در نتيجه زعيم شيعه بود.

خطيب جمعه تهران افزود: در زمان‌هاي مختلف مراجع متعدد بوده‌اند، اما يکي زعيم بود اگر آن زعيم حکمي مي‌کرد اصلا اگر انقلاب و قانون اساسي هم نبود نه تنها افراد متدين حتي داش‌هاي محلات مختلف با غيرت ديني به خود اجازه نمي‌دادند لحظه‌اي در اجراي فرمان آن بزرگوار تسامح و تساهلي پيش بيايد اين نرخ شيعه بوده است و هست و خواهد بود. من در محضر حضرت آقا هم آن شب عرض کردم ما قرائن زيادي داريم به هر کسي پرچم زعامت را داده‌اند اولا همه مراجع متدين ما با مقلدين زيادي که دارند والله حامي ايشان هستند مرحوم گلپايگاني فرموده بودند اگر کارهايي صورت بگيرد و اعتراض من منجر به تضعيف نظام شود اين کار را نمي‌کنم.

وي تصريح کرد: تضعيف ولايت تضعيف کل دولت و تضعيف ملت است، کسي بگويد من تقويتم در اين است که در برابر حرف آقا چون و چرا داشته باشم اين ضعف و ناتوان کردن دولتي است که پشتوانه‌ مردمي دارند و اگر اين پشتوانه را بردارد دولت براي چه کسي مي‌خواهد دولت باشد، مثل دولت بحرين مي‌شود ملت خود را مي‌کشد و مي‌خواهد دولت باشد تو ديگر براي چه کسي مي‌خواهي دولت باشي؟ مردم ورامين ما که اين بزرگوار هم مثل آنها سينه سپر کند و زير پرچم ولايت خون بدهد و لحظه‌اي هم آقا را ناراضي نکند در جريان 15 خرداد کفن پوش آمدند و خون آمده بود مگر در آن زمان قانون اساسي امام را ولي فقيه کرده بود؟

صديقي گفت: من مطمئن هستم دولت و ملت و رييس‌جمهور ما به اين قضيه توجه دارند و قطعا اين را در راس برنامه‌هاي خود قرار خواهند داد. بنابراين خواب آشفته‌ايي که دشمن ديده و برخي فتنه‌گرها فکر کرده‌اند و ذوق کرده‌اند که دو قدرت در جامعه ما پيش آمده است اصلا فرض دو قدرت در ايران نيست، عقيده به مرجعيت و ولايت است که نيابت حضرت مهدي است، در ايران زميني که تار و پود و رگ و ريشه‌ مردم ما با ولايت عجين شده است اين مساله زمينه ندارد و چتر حمايت امام عصر بر تمام اين سي و چند سال ديده شده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هر گاه ملت ما نگراني پيدا کرده‌اند و از نظر ظاهري فکر کرده‌اند که دشمني مسيري را براي ما مسدود کرده است دست غيب آمده و مشکل را حل کرده است اين مردم جنود خدا هستند و يار امام زمان و عاشق امام زمانشان هستند.

صديقي گفت: وزير آموزش و پرورش مي‌گفت مردمي که براي ديدار حضرت آقا آمدند عاشقانه آمدند و خدا مي‌داند از دور و نزديک چقدر مردم براي خود من گريه کردند و مي‌گفتند که آقا مي‌شود ما هم يک بار خدمت آقا برسيم؟ يک قداستي و يک عقيده‌ ريشه‌داري است که هيچ طوفاني در برابر آن نمي‌تواند بايستد و خواب دشمن قطعا تعبير نخواهد شد.

در ادامه امام جمعه موقت تهران با اشاره به مناسبت روز معلم و روز کارگر گفت: ما به حق هم براي معلم احترام قائليم و هم براي کارگران زحمت‌کش و پرتلاش در سالي که سال جهاد اقتصادي معرفي شده است. بار سنگين اين جهاد به دوش کارگران عزيز ماست که همه مومن هستند در اوايل انقلاب هم اين ضد ولايت‌ها به کانون‌هاي کارگري و کارخانجات زياد رفتند که بتوانند به کارگران را اعتصاب بکشانند و مقابل نظام قرار دهند، اما کارگران زحمت‌کش ما بيشتر از ديگران عقيده به نظام داشتند و کار خود را بهتر انجام داده‌اند و مطمئن هستيم که امسال با يک آهنگ ديگري اين کار را پيش مي‌برند.

وي در ادامه تصريح کرد: اما توقع ما از اين عزيزاني که مي‌خواهند خط‌شکن باشند و مدال از امام زمان و نايب امام زمان بگيرند اين است که جنس‌هاي مرغوب با کيفيت بالا و استانداردهاي جهاني و با ابتکاراتي که به خرج مي‌دهند به بازار عرضه کنند، مردم هم بايد عادت کنند و رسانه‌ها مردم را تشويق کنند که محصولات داخلي را بخرند.

صديقي اظهار کرد: اين فرهنگ که هر چيزي خارجي باشد دوام و مرغوبيت بيشتر دارد از نفوذهاي استعماري و استثماري بيگانگان است و مقابله با آن هم به اين است که جنس خوب به مردم تحويل دهيم.

وي در ادامه با اشاره به مسايل منطقه گفت: اين‌ نسيمي که وزيده است، نسيم حيات است، ملت‌هاي مرده رمق گرفته‌اند و راه افتاده‌اند بالنده و پيشتاز و ظلم ناپذير شده‌اند، الحمدلله در وضعيت مصر و تونس ما اميدهاي بيشتري داريم، مسيري که پيش مي‌رود اميدهاي بيشتري ايجاد مي‌کند رمز آن اين است که اين انقلاب‌ها امتداد روح الله است. اين روح خدا دميده است و آرام و آرام همه مرزها را در مي‌نوردد، کشورهاي اسلامي يکي پس از ديگري خيزش نشان مي‌دهند و حيات و زندگي و عزت و غيرت نشان مي‌دهند و حقارت‌هاي گذشته را جبران مي‌کنند اما به اين جا بسنده نمي‌شود.

صديقي گفت: ملت‌هاي اروپا زير سلطه حکومت‌هاي وابسته به آمريکا تحقير شده‌اند دير يا زود شاهد خواهيم بود که آن‌ها هم بپا خيزند و از حکومت‌هاي خود مطالباتي براي جبران ذلت‌ها و حقارت‌هاي گذشته خود داشته باشند و اسلام دين بشريت است دين مناطق اسلامي نيست. تز اسلام حريت و عزت است و مي‌رود تا سراسر جهان را در نوردد و وقتي همه عالم بيدار شدند وجود مبارک آقا و صاحب ما خواهد آمد.

امام جمعه موقت تهران درباره اوضاع ليبي گفت: فاجعه در ليبي با حضور نيروهاي غربي واقعا مايه تاسف است، اينها جنگ را فرسايشي کرده‌اند مي‌خواهند ملت ضعيف شود و هم بتوانند ديکتاتور ليبي را نگه دارند دولت ضعيفي باشد که بتوانند بيشترين باج را از او بگيرند اينها از مردم حمايت نکردند و طرفدار دموکراسي نيستند اينها با آزادي مخالف هستند، ديکتاتورها را خودشان آورده‌اند.

وي ادامه داد: در يمن هم وضعيت مايه تاسف است اين حضور و استقامت مردم راهي جز رفتن براي علي عبدالله صالح باقي نگذاشته است اما هر چه بيشتر جنايت مي‌کند ما بيشتر تاسف مي‌خوريم و به ملت يمن هم اطمينان مي‌دهيم که با استقامت و صبر پيروزي‌شان نزديک است.

وي درباره بحرين گفت: دل‌هاي ما خون و قلب‌هاي ما مجروح است آنچه در بحرين مي‌گذرد قابل تحمل نيست يک حکومت غاصب نامشروع وابسته به استکبار جهاني و کفر مسلمانان اصيل را زير ضربات سخت همه جانبه خود قرار داده است، آدم کشي مي‌کند کودک و پزشک و پرستار و نوجوان را مي‌کشد و مجروحين را بازداشت مي‌کند و نمايندگان مردم را مي‌گيرند و مي‌کشند و از اينها بالاتر در دل شب بدون اذن درها را مي‌شکنند و به نواميس مردم در دل شب تعرض مي‌کنند و مردان را دست بسته جلوي زن و بچه‌شان مي‌برند و برخي زندانيان را به سعودي و جاي ديگر منتقل کرده‌اند ديگر بيشرمي و ظلم را از حد گذرانده‌اند، مساجد را تخريب مي‌کنند و قرآن آتش مي‌زنند، اما مردم بحرين فرج نزديک است و فشار به اوج خود رسيده است اين‌ها رفتني‌اند و شما ماندني هستيد.

وي در خطبه اول نمازجمعه نيز با تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آن حضرت را صاحب کرامت‌هاي بسياري عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا وقتي در شکم مادر بود سخن مي‌گفت و وقتي هم به دنيا آمد مانند حضرت عيسي سخن گفت و به وحدانيت خدا و رسالت پيامبر شهادت داد.

وي در ادامه با بيان اين‌که ما از حضرت زهرا دفاع از ولايت را آموخته‌ايم، گفت: مهمترين رمز تقوا عمل در چارچوب نظام است، اين اساس تقوا است کسي که ولايت نداشته باشد ولو عمري در معبد زندگي کند تقوايش را خدا قبول ندارد.

صديقي همچنين گفت: ولايت مطلقه فقيه همان ولايت‌الله است و کسي که در برابر او بايستد در برابر خدا ايستاده است و حضرت زهرا هم با او قهر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس