کد خبر 443711
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

بنا است مستند "پرواز ممنوع" روی آنتن شبکه افق سیما برود اما زمان پخش آن هنوز قطعی نشده است.

به گزارش مشرق، حامد پاشایی، مستندساز گفت: مستند «پرواز ممنوع» درباره پرواز کمک رسان تهران به یمن است و ما در این اثر وضعیت یمن، مجروحین و امکانات پزشکی و... را از عید امسال که عربستان سعودی به این کشور حمله کرد، مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ایران در میان کشورهای دنیا شروع به کمک رسانی به مردم یمن کرد، ادامه داد: ابتدا پروازهایی از ایران به سمت یمن انجام می شد تا اینکه در یکی از پروازها یک فروند جنگنده سعودی قصد نشاندن هواپیمای ایرانی را کرده و حتی سرنشینان هواپیمای ایرانی را نیز تهدید می کند و هر لحظه امکان حمله به هواپیمای ایرانی وجود داشت، با این حال خلبان ایرانی مقاومت کرده و در نهایت نیز جنگنده سعودی باند فرودگاه را مورد حمله قرار می دهد.

کارگردان مستند «پرواز ممنوع» اظهار داشت: در این مستند تمام رویدادهای پرواز کمک رسان ایران به یمن از قبل و بعد از پرواز به صورت تخصصی واکاوی شده است و در حالی که بسیاری می گفتند از لحاظ قوانین بین المللی اینگونه پرواز مشکلاتی دارد ما همه این مسائل را در این مستند بررسی کرده و تمام زوایا در این اثر برای کسانی که دید منفی و دید مثبت به این مسئله دارند، حل شده است.

پاشایی تصریح کرد: در مستند «پرواز ممنوع» هم با خلبان و هم با کادر پزشکی این پرواز مصاحبه کردیم و این مستند در مراحل پایانی کار قرار دارد.

وی گفت: این مستند را با هزینه شخصی و با حمایت کانون مستندسازان جهادی انجام دادیم و قرار است از شبکه افق پخش شود؛ البته هنوز زمان پخش آن مشخص نیست.

تیزر مستند پرواز ممنوع:

دانلود


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس