کد خبر 44304
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲

حضرت آيت الله خامنه اي درباره شهيد 'عبدالحسين برونسي' فرمودند: اين شهيد عزيز آن چنان در کار مديريت جنگ پيشرفت مي کند که به مقامات عالي مي رسد و شخصيت برجسته و جامع الاطرافي مي شود.

به گزارش مشرق، ايرنا نوشت: رهبر انقلاب در ديدار با خانواده شهيد برونسي فرمودند: زماني که اين شهيد عزيز وارد جنگ مي شود، نه معلومات دانشگاهي دارد و نه عنوان و تيتر رسمي دارد، اما آنچنان در کار مديريت جنگ پيشرفت مي کند که به مقامات عالي ميرسد و شخصيت برجسته‌اي مي شود، شخصيت جامع‌الاطرافي که مثلا فرمانده‌ تيپ مي شود و بعد هم به شهادت مي رسد. ايشان اگر چنانچه به شهادت نمي رسيد، مقامات خيلي بالاتر - از لحاظ رتبه‌هاي ظاهري - را هم طي مي کرد.
ايشان در ادامه افزودند: در دفاع هشت ساله، در مجموعه داوطلبان و سپاه هيچکس بعنوان فرمانده و رييس وارد ميدان نمي شد، همه بر اساس تلاش خودشان به مقامات بالا مي رسيدند. يعني يک نفر بسيجي معمولي بود، بعد مي‌ديدند آدم قابلي است فرمانده دسته يا فرمانده گروهان و بعد فرمانده گردان و تيپ مي شد.
فرمانده کل قوا اضافه کردند: مديريت جنگ آن زمان هم فقط مديريت نظامي نبود بلکه مديريت سياسي، فکري، انساني، ادبي و اخلاقي بود و تا کسي اين چيزها را نداشت، نمي توانست مجموعه‌ زيردست خود را اداره و هدايت بکند.
ايشان افزودند: اينها جزو عجايب و چيزهاي استثنايي انقلاب ماست که ديگر نظير ندارد و نمي توان هيچ جاي ديگر را با اين مقايسه کرد. من از افرادي شنيدم که ايشان (شهيد برونسي) در آن وقت، براي مجموعه‌هاي دانشجويي و دانشگاهي که از مشهد به جبهه مي رفتند، صحبت مي کرد و همه را مجذوب خودش مي کرد.
رهبر انقلاب همچنين تاکيد کردند: استعداد انقلاب براي پرورش شخصيت هاي برجسته و افراد، تا اين حد است و اينها را نبايد دست کم گرفت. اينها اهميت انقلاب و عظمت انقلاب و عمق انقلاب را نشان مي دهد. ماها به ظواهر نگاه مي کنيم، اين اعماق را بايد ديد. وقتي انسان اين اعماق را مي‌بيند، آن وقت افق در مقابل چشمش اصلا يک چيز ديگري مي شود.
ايشان افزودند: به نظر من شهيد برونسي و امثال او را بايد نماد يک چنين حقيقتي به حساب آورد، حقيقت پرورش انسان هاي بزرگ با معيارهاي الهي و اسلامي، نه با معيارهاي ظاهري و معمولي. به هر حال هر چه از اين بزرگوار و از اين بزرگوارها تجليل بکنيد زياد نيست و بجاست.
* از بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار خانواده شهيد عبدالحسين برونسي در سوم اسفند 1388

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس