کد خبر 442882
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: محدودسازی جمهوری اسلامی در خصوص ساخت موشک‌های بالستیک باعث کاهش توان بازدارندگی در مقابله با تهدید ات خواهد شد.

به گزارش مشرق، احمد بخشایش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر محدودسازی توان نظامی جمهوری اسلامی، اظهار داشت: غربی‌ها با صدور قطعنامه‌ هایی سعی در محدود سازی توان نظامی جمهوری اسلامی دارند و هدفشان نیز عدم دسترسی به موشک‌های بالستیک است.

وی ادامه داد: در 6 قطعنامه قبلی شورای امنیت که علیه ما بود، آنها سعی در محدودسازی ما داشتند که ما نیز مقید به اجرای آن نبودیم، در حال حاضر نیز دولت می‌تواند به اجرای این قطعنامه‌ها مقید نباشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: انتظار می‌رفت که در مذاکرات خطوط قرمز نظام حفظ شود، اما متاسفانه در برخی موضوعات مثل توان نظامی ایران شاهد هستیم که این موضوع رعایت نشد.

بخشایش تصریح کرد: تصویب بخشی از قطعنامه که موضوع محدودیت سازی توان نظامی نیز جزئی از آن است، ظلم به جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و ما نیز مقید به اجرای این قطعنامه نیستیم، ولی در مباحث دفاعی و نظامی بهتر است که با ما کاری نداشته باشند.

وی تاکید کرد:محدودسازی جمهوری اسلامی در خصوص ساخت موشک های بالستیک باعث کاهش توان بازدارندگی در مقابله با تهدیدات خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های جمهوری اسلامی بعد از مذاکرات اشاره کرد و تأکید کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند "چه متن تهیه‌شده پس از طی روند قانونی داخل کشور، تصویب شود چه نشود، ملت ایران از حمایت ملت مظلوم فلسطین، یمن، بحرین و ملت و دولت‌های سوریه و عراق و مجاهدان صادق لبنان و فلسطین دست برنمی‌دارد" ما نیز طبق فرمایشات معظم له آن را دنبال خواهیم کرد و به‌هیچ‌وجه موضع ما تغییر نخواهد کرد.

بخشایش تاکید کرد: در صورت زیادخواهی طرف مقابل، جمهوری اسلامی نیز دست از این توافق بر خواهد داشت و اجرای آن را ادامه نخواهد داد.

وی ادامه داد: غربی‌ها به دنبال بهانه جویی‌های مختلفی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند تا ما را از مسیر پیشرفت خود دور کنند. آنها از فرصت مذاکرات سواستفاده کردند تا به خواسته‌های خود برسند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس