تیم ملی والیبال فرانسه که به عنوان تیم برتر سطح دو به فینال بیست و ششمین دوره لیگ جهانی رسیده بود، با پبروزی مقابل صربستان برای نخستین بار به مدال طلای لیگ جهانی رسید.

فرانسه برای اولین بار قهرمان لیگ جهانی شد/ جایزه یک میلیون دلاری در جیب خروس‌هابه گزارش مشرق، تیم ملی والیبال فرانسه با پبروزی 3 بر صفر مقابل صربستان به مدال طلای لیگ جهانی 2015 رسید. این در حالی است که فرانسوی‌ها مدتی قبل با قهرمانی در مسابقات سطح 2 به جمع 6 تیم برتر راه یافته بود.

لیگ جهانی والیبال 2015 که از 26 اردیبهشت شروع شده بود،‌ امروز 28 تیر پایان یافت. این مسابقات که امسال برای نخستین بار با حضور 32 تیم برگزار شد، شهر ریودوژانیرو میزبان فینال آن بود.
در دیدار فینال این رقابت‌ها دو تیم اروپایی فرانسه که رتبه دوازده جهان را دارد و صربستان که دارای رتبه هشتم جهان است روبروی هم قرار گرفته‌اند که در نهایت این آبی‌پوشان فرانسه بودند که توانستند رقیب قرمزپوش خود را با نتیجه سه به صفر شکست دهند.
 
نتیجه سه ست به ترتیب 25 به 19، 25 به 21 و 25 به 23 به نفع فرانسه بود.
 
صربستان از گروه یک و زیر‌گروه اول و فرانسه از گروه دو و زیرگروه دوم از مرحله گروهی صعود کردند. صربستان به عنوان تیم دوم و فرانسه به عنوان تیم نخست از گرو‌ه‌های خود بالا آمده بودند.
 
فرانسه به این قهرمانی مبلغ  یک میلیون دلار دریافت کرد و صربستان هم به عنوان تیم دوم مسابقات 500 هزار دلار تصاحب کرد. فرانسه بهترین‌ مدافع‌ها، اسپکرها و دریافت‌کننده‌ها را در اختیار داشت.

فرانسه برای اولین بار قهرمان لیگ جهانی شد/ جایزه یک میلیون دلاری در جیب خروس‌ها

آمریکا سوم شد
 به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال آمریکا هم با پیروزی 3 بر صفر مقابل لهستان به مقام سوم لیگ جهانی والیبال 2015 رسید. بازیکنان تیم ملی آمریکا در این بازی با نتایج 25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 23 لهستان را شکست دادند و به مدال برنز لیگ جهانی رسیدند.

در این دیدار تیلور سندلر 14 امتیاز برای آمریکا و داوید کونارسکی 12 امتیاز برای تیم ملی لهستان کسب کردند.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران هم که از راهیابی به دور نهایی لیگ جهانی بازمانده بود، با سه پله سقوط نسبت به دوره قبل در نهایت در رده هفتم لیگ جهانی 2015 قرار گرفت.

رده بندی تیم ها در پایان لیگ جهانی 2015:

۱-فرانسه

۲-صربستان

۳-آمریکا

۴-لهستان

۵-برزیل

۶-ایتالیا

۷-ایران

۸-استرالیا

۹-روسیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    فرانسه از لیگ دست دو برای اولین بار رسید فینال و قهرمان هم شد و ایران همچنان درجا میزنه.پس چرا بازیکنان فرانسه میتونن ولی بازیکنان ایران نمیتونن نتیجه حیف بیت المال همین میشه.هرجا در ورزش حیف بیت المال شده نتیجش شکستی بیش نبوده
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    والا فرانسه سالهای قبل یکبار فینالست شده بوده صربستان هم تا حالا چند بار نایب قهرمان شده بوده اونوقت اگه به تو یا تماشاگرای ایرانی بگن ایران می خواد با صربستان یا فرانسه بازی کنه می گی ایران حتما می بره و باید ببره نبره یعنی ضعیف کار کردیم. ایران هم ممکنه یه روزی قهرمان لیگ یا حتی المپیک بشه حالا یا این نسل یا چند نسل اینده شما به عنوان تماشاگر کارت تنها حمایته! نه خیالپردازی
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    فرانسه یعنی پدیده واقعی آن وقت ما در ایران به شدت احساسی میشیم برای دو برد و دو باخت..
  • نصیر ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    اصولا کشورهای مهاجر پذیر در ورزش به شدت با استعداد هستن همین تیم ملی فرانسه هم دو بازیکن سیاه داره که کلید قهرمانی اونها در این مسابقات بودن اگر دقت کنید در فوتبال هم اکثر اسطوره های فرانسه مثل زیدان آنری عرب الجزاری و افریقایی تبار هستن اصلا برزیل هم سیاهان اون در اصل افریقایی تبارهایی هستن که به اون کشور برده شدن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس