کد خبر 441920
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸

تأسیسات تحقیقاتی آمریکا موسوم به "برنامه پژوهشی یونوسفر فعال با فرکانس بالا" یا به شکل اختصار "هارپ"، قرار است فعالیت در حوزه عملیات نظامی را متوقف کرده و به "کنترل غیرنظامی" دربیاید.

گروه بین‌الملل مشرق- تأسیسات تحقیقاتی آمریکا موسوم به "برنامه پژوهشی یونوسفر فعال با فرکانس بالا" یا به شکل اختصار "هارپ"، قرار است فعالیت در حوزه عملیات نظامی را متوقف کرده و به "کنترل غیرنظامی" دربیاید. دانشگاه آلاسکا به زودی این سایت را در اختیار خواهد گرفت و از آن برای ادامه آزمایش‌های بحث‌برانگیز آمریکا استفاده خواهد کرد. شاید این انتقال نشان دهنده ادعاهای گزاف درباره این پایگاه باشد.

به گفته "مارمیان گرایمز" سخنگوی دانشگاه آلاسکا، "نیروی هوایی تا تاریخ 11 آگوست کنترل هارپ را در اختیار دارد و سپس طبق توافق صورت گرفته، دانشگاه به مدت دو سال به آن دسترسی پیدا می‌کند. در این مدت دو طرف به مذاکرات ادامه خواهند داد تا درباره انتقال زیربنای این سایت نیز به توافق برسند."

زمانی که هارپ کار خود را آغاز کرد، هدف رسمی و اعلام شده آن، تحقیق درباره یونوسفر بود؛ لایه فوقانی اتمسفر با ارتفاع 60 تا 1000 کیلومتری که توسط تشعشعات خورشیدی یونیزه می‌شود. تأسیسات هارپ را شبکه غول‌پیکری از فرستنده‌های رادیویی و آنتن‌هایی تشکیل می‌دهند که می‌توانند بخش‌هایی از یونوسفر را گرم کنند. این گرما به الکترون‌ها سرعت می‌دهد و محیط را برای آزمایش‌های دانشمندان نظامی آماده می‌کند.

هارپ از مدت‌ها پیش، هدف نظارت شدید افرادی قرار دارد که معتقدند ارتش آمریکا از این سایت برای تحقیقات درباره همه چیز از تغییرات آب و هوایی گرفته تا سلاح‌های مبتنی بر "دستکاری محیط‌ زیست" تا آزمایش‌های محرمانه‌تر مانند روش‌های الکترونیکی و روانی کنترل ذهن استفاده می‌کند. پنتاگون میلیون‌ها دلار هزینه صرف ساخت هارپ کرده و تا همین سال‌های اخیر یعنی 2007 هم هزینه‌های هنگفتی برای آن انجام می‌داد تا آن‌که کار ساخت سایت به طور رسمی به پایان رسید.

از این رو طبق اخبار قبلی، عجیب به نظر می‌رسید که چرا تنها چند سال پس از تکمیل این سایت، نیروی هوایی تصمیم گرفته آن را تعطیل کند. اکنون با این خبر جدید مشخص می‌شود که هارپ همچنان به کار خود ادامه خواهد داد. همچنین طبق توافق انجام شده، این مرکز به دانشگاه آلاسکا سپرده می‌شود که از مدت‌ها پیش در تحقیقات این مرکز نقش داشته است. از سوی دیگر، دولت آمریکا و پنتاگون نیز قرار است به حمایت‌های مالی از این مرکز ادامه بدهند. بنابراین افراد کنجکاو درباره هارپ همچنان به دنبال این خواهند بود که بفهمند در این مرکز چه اتفاقاتی می‌افتد.

تغییر کاربری پایگاه «هارپ» آمریکا
مقر "برنامه پژوهشی یونوسفر فعال با فرکانس بالا" موسوم به "هارپ"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عبدالله ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 1
    پروژه هارپ فقط یک بلوف در جنگ روانی هست! قدرت اشاره شده را در هزار ضرب کنید تازه میشود برابر با قدرت یک رعد وبرق معمولی که در زمین تخلیه می شود که قدرت تکان دادن شکستهای جبه زمین برای ایجاد زلزله را ندارد! وقتی چند شایعه پخش میشود مبنی براین که بعد از زمین لرزه بم لایه آیونسفر قرمز رنگ شده بود!دیگه همه باورشون شده بود که از پروژه هارپ هست! وواقعا هم پروژه جنگ روانی قویی بود!
  • سلمانی ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 1
    ملتی که تحت تهدید است باید بگردد و بر خداوند و دانش خویش تکیه کند و مشکلش را حل کند نه چشم هایش را بر شواهد واقعی و غیر قابل انکار ببندد این خواب خواب مرگ است .. کامنت مشتری و دوست قدیمی خود را حذف کنید اما خود را بخواب نزنیم مگر ما خدا نداریم که موثر همه چیز است؟
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    1 0
    از این شیطان بزرگ هرکاری برمیاد
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    1 0
    میتونه باعث تعغییر اب هوا بشه.مثل خشکسالی تو ایران
  • سجاد ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 1
    ابر هواپیمای بدون سرنشین که مثل آب خوردن تحت کنترل در اومد . این ابر سلاح هم یه جوری تحت کنترل در خواهد اومد . کسی که زهر را درست می کنه قبلش پادزهرش را درست می کنه از ترس اینکه جون خودش را نگیره پس امیدوارم ایرانی ها هم با قدرت پیش برن از این حرفها هم برن بیرون باور کنین اگر عقل ایرانی در راه درست به کار گرفته بشه همتا نداره پس استفاده کنید همون آمریکا هم بهترین متخصصین و دانشمنداش ایرانی هستن از خواننده های این مقاله ها خواهش می کنم سرگرم نشین . ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس