مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه تاکید کرد که اشتون کارتر وزیر دفاع این کشور با هدف مذاکره و گفتگو در خصوص توافق هسته ای ایران، به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی از سفر اشتون کارتر وزیر دفاع این کشور به عربستان سعودی خبر داده است که دولت اوباما سعی دارد متحدان خود در منطقه را نسبت به منافع توافق هسته ای با ایران، متقاعد کند.

کاخ سفید پیش از این از سفر اشتون کارتر به سرزمین های اشغالی فلسطین طی هفته آینده خبر داده بود. اوباما تلاش زیادی را آغاز کرده است تا مخالفان داخلی و خارجی توافق هسته ای با ایران را نسبت به منافع این توافق، متقاعد نماید.

رایس در مصاحبه با رویترز به این مساله اشاره کرده است که بخشی از اورانیوم غنی شده ایران به روسیه منتقل خواهد شد. وی گفته است که آمریکا نسبت به انتقال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه نگرانی خاصی ندارد.

رایس گفت: توافق ایران را ملزم می کند که به بازرسان سازمان ملل اجازه دهد تا اگر 5 امضا کننده از 8 امضا کننده توافقنامه خواستار آن باشند، از هر یک از تاسیسات مشکوک ایران بازرسی کنند.

امضاکنندگان این توافق عبارتند از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین، اتحادیه اروپا و ایران.رایس در ادامه افزود: آمریکا به دنبال راه هایی برای تعمیق همکاری امنیتی با اسرائیل است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس