کد خبر 441987
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

رهبران کمپین ضد جنگ در آمریکا، از مردم این کشور خواسته‌اند که در مقابل اقدام کنگره در رابطه با رد توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 ایستادگی کنند.

گروه بین الملل مشرق- رهبران کمپین ضد جنگ در آمریکا، از مردم این کشور خواسته‌اند که در مقابل اقدام کنگره در رابطه با رد توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 ایستادگی کنند. "با توجه حصول توافق هسته‌ای با ایران، چند تن از مسئولین کمپین‌های ضد جنگ در آمریکا، اخیرا خواستار حرکت و اقدام مردم برای جلوگیری از هرگونه کارشکنی جنگ‌طلبان کنگره این کشور جهت رد توافق شده‌اند. رابرت نیمان" -مسئول سیاست‌گذاری سازمان مستقل مردمی "جاست فارین پالیسی" (Just Foreign Policy)- در گفتگو با پایگاه تحلیلی "کامن دریمز" (Common Dreams) از اهمیت دفاع از این توافق از سوی آنهایی که خواستار جنگ با ایران نیستند صحبت کرده است.

نظرسنجی عمومی صورت گرفته اخیر از سوی واشنگتن پست، نشان می‌دهد که اکثریت مردم آمریکا از این توافق راضی هستند. اما حالا باید دید، کنگره قادر به کارشکنی در مسیر این فرایند دیپلماتیک خواهد بود. به لطف مصوبه اخیر، کنگره و سنا 60 روز فرصت دارند تا توافق نهایی را بررسی کرده و رای خود را اعلام کنند. اگر قانون‌گذاران موفق به ارائه رای اکثریت علیه توافق شوند و وتوی متعاقب اوباما را هم بشکنند، آن وقت رییس جمهور آمریکا می‌ماند و تحریم‌های باقی‌مانده آمریکا بر ایران و لذا شاهد شکست توافق خواهیم بود. علاوه بر این، با اینکه نظر عموم با توافق است، اما طرف مخالف توافق، دارای زور و سرمایه بیشتری است. هم اکنون شبکه مخفی سازمان‌های لابی‌گر حامی جنگ در حال اختصاص میلیون‌ها دلار به تبلیغات گسترده جهت متقاعد کردن قانونگذاران و عواملشان به این هستند که توافق را رد کنند. مضاف بر این، جنگ‌طلبان همراه با سناتور باب کورکر در راه خوش خدمتی به بنیامین نتانیاهو، همین حالا آماده محکوم کردن توافق هستند.

باید در آمریکا از توافق هسته ای با ایران دفاع کرد
تظاهرات گروها های ضد جنگ در انگلیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس