کد خبر 441767
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

نظرسنجی شهرداری بارسلونا نشان می‌دهد که ساکنین این شهر معتقدند توریسم برای شهر آن‌ها مشکل بزرگ‌تری است تا فقر زیرا شهرشان در حال از دست دادن هویت خود است.

گروه بین‌الملل مشرق- ساکنین بارسلونا معتقدند گردشگری برای شهر آن‌ها مشکل بزرگ‌تری است تا فقر. نظرسنجی شهرداری بارسلونا نشان می‌دهد که گردشگری گسترده از نظر مردم این شهر با 5.3 درصد اکنون بعد از "بی‌کاری و شرایط دشوار کار" (31.9 درصد) و "سیاست و ترافیک" (5.5)، سومین مشکل بزرگ بارسلونا است. تا پیش از این، فقر سومین مشکل بزرگ شهر بود، اما این بار با 5.1 درصد به جایگاه چهارم تنزل پیدا کرد.

نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد گردشگران و ساکنین شهر با هم روابط خوبی ندارند، ضمن این‌که مردم بارسلونا اکنون نگران هستند که گردشگران شهرشان را اشغال کنند. سال گذشته با افزایش تعداد گردشگران، مردم از این ترسیده بودند که شهرشان هویت و اصالت خود را از دست بدهد و به یک پارک عظیم برای بازدیدکنندگان تبدیل شود. "فرانسس مونوز" استاد جغرافیای "دانشگاه خودمختار" بارسلونا می‌گوید: "اگر کاری انجام ندهیم، بارسلونا ممکن است تا 30، 40 سال دیگر هویتش را کاملا از دست بدهد و به یک "ونیز" تبدیل شود.

این وضعیت تابستان سال گذشته در پی اعتراضات مردمی و درخواست از مقامات برای کاهش تعداد گردشگران رو به وخامت گذاشت. آوریل امسال، مقامات بارسلونا دسترسی گروه‌های بزرگ گردشگران به بازار مشهور "بوکوئریا" (La Boqueria) طی ساعات اوج شلوغی در روزهای آخر هفته را ممنوع کرد. "آدا کولائو" شهردار بارسلونا 2 ژوئیه امسال، صدور مجوز تسهیلات گردشگری را تا یک سال به حال تعلیق درآورد. سال گذشته شهر بارسلونا که 1.6 میلیون جمعیت دارد، مهمان 7 میلیون گردشگر بود.

گردشگری برای مردم بارسلونا بدتر از فقر است
یکی از جاذبه‌های اصلی بارسلونا، بازار مشهور "بوکوئریا" است

گردشگری برای مردم بارسلونا بدتر از فقر است
کلیسای "ساگرادا فامیلیا" (= خانواده مقدس) از جاذبه‌های گردشگری بارسلونا است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس