وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کشور در حوزه هواپیماهای کوتاه برد دچار مشکل است گفت: ما در این حوزه با شرکت‌های بزرگ هوایی در فرانسه مذاکره کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه نظام امنیت منطقه با توافق هسته‌ای تغییر بنیادینی خواهد کرد ، گفت:‌ پروژه اسرائیل به عنوان تکیه گاه اصلی غرب در منطقه با بحران مواجه می‌شود. پروژه داعش نیز دچار بحران شده و شاید آن‌ها از ترس مرگ اقدام به خودکشی کرده و حرکت‌های تندی کنند.

وی در ادامه افزود: ایران لنگرگاه ثبات منطقه است. اکنون بعد ازتوافق می توانیم در حوزه حمل ونقل دستاوردهای خوبی داشته باشیم. به طور مثال کشتی هایی که در جنوب خلیج فارس پهلو می گرفتند اکنون می توانند در سواحل ایران پهلو بگیرند و با این حال هزینه حمل ونقل کاهش می یابد.

آخوندی همچنین گفت: ما همچنین از تمام خطوط بین‌المللی هوایی دعوت می کنیم که پروازهای خود را به ایران مجددا از سر بگیرند. ما با این توافق می توانیم به بازارهای جهانی دست یافته و سطح خدمات و امکانات خود را افزایش دهیم. ما همچنین می توانیم قطعات دسته اول را از صادرکنندگان بزرگ در حوزه هوانوردی تهیه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه کشور در حوزه هواپیماهای کوتاه برد دچار مشکل است خاطر نشان کرد: ما در این حوزه با شرکت های بزرگ هوایی در فرانسه مذاکره کرده و پس از توافق می توانیم ناوگان هواپیماهای کوتاه برد خود را مجهز کنیم. همچنین ما بویینگ و ایرباس نیز مذاکره داشتیم و می توانیم توافق اولیه را اکنون عملیاتی کنیم. اکنون ما قادریم از اعتبارات بین‌المللی هم استفاده کنیم.

وی درباره حوزه ریلی کشور نیز گفت: ما می توانیم حداکثرتوان تولید را در حوزه واگن، لوکوموتیو و ریل نیز داشته باشیم و همچنین با تولید کنندگان خارجی هم همکاری کنیم.

به گفته آخوندی اکنون شرکت های آمریکایی که در اروپا ثبت شده اند اکنون این امکان را دارند که اکنون با ایران مبادله کنند.

آخوندی در پایان با بیان اینکه اکنون امکان جذب سرمایه بهتر فراهم شده است،‌خاطر نشان کرد: با توافق هسته‌ای اکنون می توان محصولات کشاورزی و صنایع دستی را بدون ممنوعیت به آمریکا صادر کرد. پس ما باید حوزه حمل و نقل خود را گسترش دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    بسیار عالی. این است غیرت ایرانی.
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    فرانسه شما ها رو دیده که دور ورداشته!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس