کد خبر 439072
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶

‌پس از تقدیم استعفای علیرضا جهانگیریان‌ از سمت ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی با استعفای او موافقت کرد.

به گزارش مشرق، علی‌‌رضا جهانگیریان امروز درباره استعفای خود از ریاست سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تأیید این خبر به فارس گفته بود که ‌درخواستی به وزیر راه و شهرسازی ارائه داده‌ام و مباحثی در این‌باره مطرح شده است و وزیر راه و شهرسازی هر زمان که صلاح بداند خود این موضوع را رسماً اعلام می‌‌کند.

ساعاتی پس از اطلاع‌رسانی در این‌باره، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که بعد از استعفای علیرضا جهانگیریان، وزیر راه و شهرسازی با استعفای او موافقت کرد.
بنا به گفته سید قاسم بی‌نیاز رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی به هیأت دولت معرفی می‌شود و در صورت موافقت حکم ریاست برای او صادر خواهد شد.

بنابراین گزارش ظاهراً استعفای جهانگیریان با موضوع سانحه ایران 140 بی‌ارتباط نیست؛ 19 مردادماه سال گذشته بود که یک فروند هواپیمای ایران 140 ساعت 9:25 دقیقه صبح پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس در حوالی شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد که این حادثه 48 کشته و مجروح برجای گذاشت.
وظایف سازمان هواپیمایی کشوری که به مثابه نماینده دولت در جهت اعمال حاکمیت در صنعت حمل و نقل هوایی کشور است شامل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و تعیین خط مشی‌های فن، اقتصادی، بازرگانی بین‌المللی حمل و نقل هوایی کشور، تعدد جایگاه دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری و ارتباطی در فرودگاه‌ها و نظارت بر عملکرد فرودگاه ها، آموزش و تربیت پرسنل متخصص هواپیمایی و تهیه طرح موافقتنامه‌ها و قراردادهای بین المللی و مبادله آنها و تایید انواع هواپیماهایی که می‌توانند در ایران به فعالیت حمل و نقل هوایی بپردازند، است.‌
همچنین بررسی سوانح و حوادث هواپیمایی و اعمال مجازات‌های لازمه طبق مقررات مربوطه، بررسی و ارائه طرح های فرودگاهی و نظارت بر رعایت استانداردهای بین المللی مربوطه نیز از دیگر وظایف سازمان هواپیمایی کشوری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس