مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمع‌بندی و اعلام توافق نهایی فصل گشایش جدیدی در صحنه روابط بین‌المللی به شمار می‌رود، گفت: این جمع‌بندی و اعلام توافق آثار و نتایج متعدد و متنوعی را برای جهان امروز دارد که ابعاد مختلف آن باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، اظهار داشت: آنچه که تا ساعاتی دیگر به عنوان بیانیه توافق فیمابین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 به افکار عمومی جهانی ارائه خواهد شد، در واقع جمع‌بندی و اعلام توفیقاتی است که با خواست و اراده مردم بزرگ ایران توسط دولت تدبیر و امید و با هدایت‌های مقام معظم رهبری محقق شد.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور تصریح کرد: این جمع‌بندی و اعلام توافق آثار و نتایج متعدد و متنوعی را برای جهان امروز دارد که ابعاد مختلف آن باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، مثل اینکه بگوییم در صحنه روابط بین‌الملل فصل گشایش جدیدی محسوب می‌شود، به این معنا که مذاکره و گفت‌وگو همچنان می‌تواند برای حل و فصل دشواری‌ها، مسائل و مشکلات بین‌المللی مؤثر باشد.

وی تأکید کرد: از حیث سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می‌توان گفت که کارکرد مؤثر و مفید سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تعامل مؤثر و سازنده در روابط بین‌المللی را نشان می‌دهد که دستگاه دیپلماسی با حمایت همه بخش‌های کشور می‌تواند در جهت اعتلای منافع ملی به شکل کارآمد و بی‌نظیری عمل کند.

صادق در پایان خاطرنشان کرد: همین طور در بحث سیاست داخلی می‌شود به این بحث پرداخت که نقش وحدت همدلی و همزبانی در تحقق اهداف و آرمان‌های ملی بسیار موثر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس