کامران تفتی - بازیگر سینما و تلویزیون - با اعتقاد بر اینکه وقتی یک هنرمند در فضای مجازی تصمیم اشتباهی می‌گیرد که ممکن است به هنجارشکنی شبیه باشد، تصمیم‌گیری شخصی اوست نه گروهی، درباره «مصوبه شورای نظارت بر صداوسیما مبنی بر قطع همکاری با هنرمندان هنجارشکن در فضای اجتماعی» اظهاراتی را بیان کرد.

به گزارش مشرق، این بازیگر در پاسخ به اینکه ارزیابی‌اش از جریانات اخیر درباره تاکید صداوسیما مبنی بر اینکه ممنوعیتی برای حضور هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی نیست و همچنین تصمیم‌ اخیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما درخصوص الزام به برخورد با هنرمندانی که در فضاهای مجازی هنجارشکنی می‌کنند، تصریح کرد: انحصاری و گروهی نگاه کردن به این مقوله درست نیست؛ چراکه ما نمی‌توانیم بگوییم فقط صنف هنرمندان، پزشکان و سایر اقشار اینگونه هستند. تقطیعی و تخریبی نگاه کردن همیشه برای جامعه ما ضرر به همراه داشته است. مسلما کسی که هنرمند است و کار فرهیختگی می‌کند و در جامعه‌اش سعی می‌کند درست زندگی کردن را آموزش بدهد، حتما خلأها و اشتباهات سیستم فرهنگی را هم گوشزد می‌کند، پس قطعا خودش هنجارشکنی نمی‌کند و آب به رودخانه دشمن نمی‌ریزد. این خاصیت همه هنرمندان است.

او در همین راستا مطرح کرد: به نظرم در این مساله کمی درست برخورد کردن مهم است؛ به عنوان مثال اینکه در حال حاضر یک هنرمند می‌تواند در فضای مجازی‌اش چگونه باشد و چگونه نباشد، تصمیم‌گیری شخصی اوست و اگر هم مرتکب اشتباهی شود باید تاوان شخصی بدهد نه گروهی. همراهی با هنجارها و عرف جامعه از وظایف ابتدایی یک هنرمند است. هنرمند با رعایت همین قوانین‌ است که هنرمند می‌شود و مردم او را می‌پذیرند. مسلما هنرمندی که هنجارشکن باشد، هنرمند نیست و مردم او را نمی‌پذیرند.

تفتی سپس درباره اینکه در نظارت بر فعالیت هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی یک رسانه تا چه مرزی اجازه دخالت دارد؟ اظهار کرد: به هر حال مدیوم برای یک هنرمند یعنی ابزار کارش، من خودم شخصا هیچ صفحه اجتماعی ندارم که البته شاید هم بد باشد اما کسانی هم که دارند به هر حال عوارض آن را پرداخت می‌کنند که همین اتفاقات و حواشی نیز عوارض این فضاهاست. رسانه هم از این امر مستثنی نیست؛ چراکه به هر حال رسانه محل کار یک هنرمند است. رسانه هم به اندازه خودش حق اعمال نظر و اظهار نظر دارد به دلیل اینکه بسته پذیرایی برای هنرمندان آماده می‌کند.

بازیگر سریال‌های «ولایت عشق»، «خواب‌ و بیدار»، «حس سوم»، «بی صدا فریاد کن»، «میکاییل» و ... در ادامه به جدیدترین کارهایش در حوزه سینما و تلویزیون اشاره و اعلام کرد: سریال «بی‌قرار 2» را در نوبت پخش دارم. این مجموعه که در آن ایفای نقش کردم قرار است پاییز امسال از شبکه یک به روی آنتن برود. همچنین دو الی سه فیلم تلویزیونی و چندین فیلم برای شبکه نمایش خانگی آماده پخش دارم که نمی‌دانم چه زمانی قرار است پخش شوند. همچنین در حال حاضر مشغول بازی در یک فیلم سینمایی با عنوان «نُت» عباس مرادیان هستم که اکنون مشغول گریم و دورخوانی هستیم و فکر می‌کنم دو روز دیگر کلید بخورد. برای بازی در چند سریال هم پیشنهاد داشتم ولی تا زمانی که قرارداد نبندم نمی‌توانم اعلام کنم.

تفتی همچنین اظهار امیدواری کرد نسبت به اینکه اوضاع تلویزیون بهتر شود.

وی گفت: امیدوارم سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو ما را تنها نگذارند. من و بقیه همکارانم هر چه که هستیم به عشق مردم حضور داریم و کار می‌کنیم. امیدواریم این جنس نگاه سرمایه ملی بودن از ما برداشته نشود و ما بتوانیم در مملکت خودمان برای مردم خودمان با فضای ایرانی کار کنیم تا مردم کشورمان فیلم و سریال‌های درست و درمان نگاه کنند، به ویژه با این فضای رقابتی حال حاضر کشورها امیدواریم در این زمینه پیشرفت کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • reza ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    مواظب خودت باش هنجارشکنی نکنی فقط همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس