کد خبر 440717
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای به مصرف کننده کمک می‌کند تا با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی، انتخاب آگاهانه داشته باشند.

به گزارش مشرق، دکتر هدایت حسینی، با بیان اینکه سال گذشته فعایت‌های بسیار خوبی در کاهش سموم باقیمانده انجام دادیم، اظهار کرد: این برنامه هم اکنون با جدیت در حال انجام است و نتایج نیز اعلام می‌شود.

وی گفت: ارتقای سلامت لبنیات که از سال گذشته شروع شده است نیز از برنامه‌های جدی و حساس این اداره است و با توجه به حساسیت لبنیات کارشناسان این اداره به طور منظم از شرکت‌های مربوطه نظارت و گزارشات را اعلام می‌کنند و با شرکت‌هایی که کوچک‌ترین تخلفی داشته باشند، برخورد و پرونده آنها به مراجع قضایی فرستاده می‌شود.

حسینی اظهار داشت: ارتباط‌های موثری را با سازمان‌های مربوطه دیگر از جمله استاندارد، دامپزشکی و جهاد کشاورزی برقرار کرده‌ایم که هدف از این ارتباط‌ها، ارتقای سلامت مواد غذایی و تبادل نظر با سازمان‌های مرتبط است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد و با هیچ گزینه‌ای معامله نمی‌کنیم و اگر متوجه شویم شرکتی سوء استفاده کرده و تخلفی داشته، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، حسینی در ادامه در مورد نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای نیز بیان داشت: این برنامه مهم در حال انجام است و به تمامی دانشگاه‌ها و شرکت‌های تولید کننده ابلاغ شده است تا به این ترتیب با افزایش آگاهی مصرف کنندگان و اصلاح الگوی مصرف در ارتقای سلامت جامعه، گام‌های موثری برداشته شود.

وی در پایان گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای به مصرف کننده کمک می‌کند تا با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی، انتخاب آگاهانه داشته باشند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس