کد خبر 440530
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که به دنبال ادامه تجاوز عربستان و تداوم محاصره یمن ، خدمات پزشکی و بهداشتی در ۱۱ استان این کشور به صورت کامل متوقف شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی یمن سبأ، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که خدمات پزشکی این وزارتخانه در 11 استان شامل استان‌های عدن ، لحج ، صعده، تعز، حجه ، ضالع ، أبین ، البیضاء ، شبوه ، مأرب ، والجوف به صورت کامل متوقف شده است.

یک منبع، در وزارت بهداشت یمن گفت که توقف خدمات بهداشتی و پزشکی در این استان‌ها به دلیل کمبود وسائل و تجهیزات پزشکی، کمبود دارو و خارج شدن کادر پزشکی، تکنیسین‌ها و پرستاران خارجی از یمن است.

این منبع با تاکید بر اینکه این استان‌ها جنگ زده هستند از تمامی سازمان‌ها و هیئت‌های انسانی بین المللی خواست تا اقدامی فوری برای نجات جان میلیون‌ها یمنی انجام دهند.

به گفته این منبع، با وجود اعلام آتش‌بس انسانی از سوی سازمان ملل برای ورود کمک‌های امدادی، پزشکی و انسانی به یمن ولی این امر تاکنون محقق نشده است و هیچ کمکی از جمله کمک‌های کشتی ایرانی که در جیبوتی پهلو گرفته بود به یمن ارسال نشده است و نوعی سهل انگاری در فرستادن آن به یمن وجود دارد.

وی افزود اکنون در تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بخش مراقبت‌های ویژه وجود ندارد و بر اساس گزارش‌های رسیده به اتاق عملیات وزارت بهداشت، طی دو روز گذشته 5 نفر بر اثر نبود تخت مراقبت‌های ویژه جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس