رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه از حمایت‌های آمریکا از سازمان‌های مردم‌نهاد روسیه پرده برداشت و اعلام کرد که سازمان‌های آمریکایی 8.74 میلیون دلار به سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه سیاسی روسیه کمک کرده‌اند.

حمایت میلیون دلاری آمریکا اینبار از معارضان روس // آماده انتشارگروه بین‌الملل مشرق- "کنستانتین کاساچف" رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه طی سخنرانی در پارلمان این کشور از حمایت های مالی آمریکا از سازمان های مردم نهاد روسیه پرده برداشت و اعلام کرد که سازمان‌های غیر انتفاعی آمریکا مبلغ 8.74 میلیون دلار پول به سازمان‌های مردم‌نهاد روسیه منتقل کرده‌اند.

کاساچف طی یکی از جلسات پارلمان روسیه گفت دست‌کم سه بنیاد آمریکایی به نام‌های "مک‌آرتور"، "اوپن سوسایتی" و "موقوفه ملی دموکراسی" که به عنوان عوامل خارجی ثبت شده‌اند، این مبلغ را طی سال‌های 2013 تا 2015 به سازمان‌های مردم‌نهاد روسیه انتقال داده‌اند.

این مقام روس تأکید کرد شرکت‌های دخیل در این ماجرا سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه سیاسی بوده اند. شورای فدراسیون روسیه روز چهارشنبه بررسی لزوم ایجاد یک لیست از سازمان های مردم نهادی که باید فعالیت آنها متوقف شود را در دستور کار خود قرار داد.

پیش از این قانونی در مجلس روسیه تصویب شده بود که براساس آن مقام‌های این کشور می‌توانند فعالیت‌ سازمان‌های مردم نهاد خارجی را ممنوع کرده و به تعقیب کارمندان آن بپردازند. این کارمندان در صورت دستگیری با شش سال حبس یا اخراج از روسیه مواجه می‌شوند. رئیس جمهور روسیه نیز در اقدامی، رسما قانون جنجالی ممنوعیت فعالیت "سازمان‌های غیر دولتی نامطلوب" را تایید کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاج مجید ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    این مکانیسم شناخته شده آمریکایی هاست که سازمان های مردم نهاد در کشورهای هدف تاسیس کنند و بعد با انتقال پول به آنها مقدمات عملیات های خود را فراهم کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس